- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01358253
Rituximab Plus Chemotherapy for CD20+ Adult Acute Lymphoblastic Leukemia
Prospective Study of Rituximab Combined With Chemotherapy for CD20+ Adult Acute Lymphoblastic Leukemia
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Acute lymphoblastic leukemia (ALL) is a group of biologically heterogeneous diseases with diverse prognosis. Novel strategies for adult ALL have approached a CR rate of over 80%, which is similar to pediatric ALL. But the long term survival of adult ALL is only 30%-40%, much lower than pediatric patients.
In our trial, all the patients will first receive Vincristine 1.4mg/m2, max 2mg IV days 1,8,15,22, Daunorubicin 45mg/m2 IV days 1-3,Cyclophosphamide 750mg/m2 IV day 1 and prednisone 40-60mg/m2,by mouth days 1-14 (VDCP)regimen as initial induction therapy. If patients achieve complete remission after induction, they will be enrolled in our study for further consolidation and maintenance. If the tumor cells in bone marrow remain 5% to 20% after induction, the patients will receive VDCLP(VDCP+L-asparaginase 6000IU/m2 IV days5,7,9,11,13) and be enrolled until complete remission.
Rituximab is the main experimental intervention in our study.The consolidation regimen is HyperCVAD/MA or R-HyperCVAD/MA for totally 8 courses. The maintenance regimen includes 6-Mercaptopurine+Methotrexate for 24 months, Vincristine+Prednisone for the first 12 months, L-asparaginase in month 3 and 9 with or without Rituximab in month 6 and 12.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Shanghai
-
Shanghai, Shanghai, China, 200025
- Ruijin Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Diagnosis of CD20-positive ALL
- Adequate liver function (bilirubin less than or equal to 1.5*ULN, unless considered due to tumor), and renal function (creatinine less than or equal to 1.5*ULN, unless considered due to tumor)
- Signed informed consent
Exclusion Criteria:
- Prior history of treatment with high-dose Ara-C, MTX or rituximab
- Pregnant or lactating women
- History of allergy to rituximab
- Unable to sign informed consent
- Active replication of HBV
- History of stem cell transplantation
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Aktiver Komparator: HyperCVAD
Consolidation: HyperCVAD(odd courses) alternated with high-dose methotrexate + cytarabine (even courses) every 21 days or later to allow for myelosuppression recovery, for total of 8 courses. Maintenance: 6-Mercaptopurine+Methotrexate for 24 months. Vincristine+Prednisone for the first 12 months. L-asparaginase in month 3 and 9. |
50 mg/m2 i.v. über 2-24 Stunden über CVC am Tag 4 nach der letzten Gabe von Cyclophosphamid (ungerade Zyklen).
300 mg/m2 IV over 3 hours every 12 hours x 6 doses days 1, 2, 3 (total dose 1800 mg/m2)(odd courses).
Consolidation:1.4 mg/m2 (max 2mg) IV on day 4 and day 11 (odd courses).
Maintenance:1.4mg/m2(max 2mg) IV monthly from 1st to 12th month.
40mg IV or by mouth (P.O.) daily days 1-4 and days 11-14(odd courses)
2g/m2 IV over 2 hours every 12 hours for 4 doses on days 2, 3 (even courses).
Consolidation:1000 mg/m2 IV over 24 hours on day 1 (even courses).
Maintenance:25mg/m2 weekly for 24 months.
Maintenance:60mg/m2 daily for 24 months.
Maintenance:40mg/m2 from days 1-7 monthly from 1st to 12th month.
Maintenance:6000IU/m2 IV on days 1,3,5 of the 3rd and 9th month.
|
Experimental: R-HyperCVAD
Consolidation: R-HyperCVAD(odd courses) alternated with high-dose methotrexate + cytarabine (even courses) every 21 days or later to allow for myelosuppression recovery, for total of 8 courses. Maintenance: 6-Mercaptopurine+Methotrexate for 24 months. Vincristine+Prednisone for the first 12 months. L-asparaginase in month 3 and 9. Rituximab in month 6 and 12. |
50 mg/m2 i.v. über 2-24 Stunden über CVC am Tag 4 nach der letzten Gabe von Cyclophosphamid (ungerade Zyklen).
300 mg/m2 IV over 3 hours every 12 hours x 6 doses days 1, 2, 3 (total dose 1800 mg/m2)(odd courses).
Consolidation:1.4 mg/m2 (max 2mg) IV on day 4 and day 11 (odd courses).
Maintenance:1.4mg/m2(max 2mg) IV monthly from 1st to 12th month.
40mg IV or by mouth (P.O.) daily days 1-4 and days 11-14(odd courses)
2g/m2 IV over 2 hours every 12 hours for 4 doses on days 2, 3 (even courses).
Consolidation:1000 mg/m2 IV over 24 hours on day 1 (even courses).
Maintenance:25mg/m2 weekly for 24 months.
Maintenance:60mg/m2 daily for 24 months.
Maintenance:40mg/m2 from days 1-7 monthly from 1st to 12th month.
Maintenance:6000IU/m2 IV on days 1,3,5 of the 3rd and 9th month.
Consolidation:375 mg/m2 IV day 1 for the odd courses of therapy (total 4 times). Maintenance:375 mg/m2 IV in 6th month and 12th month. |
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
CR duration
Zeitfenster: After two 21-day courses
|
Bone marrow MRD examination every two months
|
After two 21-day courses
|
disease free survival
Zeitfenster: 2 year
|
2 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Weili Zhao, MD,PhD, Department of hematology Ruijin Hospital/Shanghai Institute of Hematology
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Leukämie
- Vorläuferzelle lymphoblastische Leukämie-Lymphom
- Leukämie, lymphatisch
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Autonome Agenten
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Antivirale Mittel
- Inhibitoren der Nukleinsäuresynthese
- Enzym-Inhibitoren
- Entzündungshemmende Mittel
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Tubulin-Modulatoren
- Antimitotische Mittel
- Mitose-Modulatoren
- Antiemetika
- Magen-Darm-Mittel
- Glukokortikoide
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Antineoplastische Mittel, hormonell
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Antineoplastische Mittel, Phytogen
- Topoisomerase-II-Inhibitoren
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel, immunologische
- Dermatologische Wirkstoffe
- Antibiotika, antineoplastische
- Reproduktionskontrollmittel
- Abtreibungsmittel, nichtsteroidal
- Abtreibungsmittel
- Folsäure-Antagonisten
- Dexamethason
- Cyclophosphamid
- Rituximab
- Prednison
- Doxorubicin
- Cytarabin
- Methotrexat
- Vincristin
- Asparaginase
- Mercaptopurin
Andere Studien-ID-Nummern
- RJ-2010-56
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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