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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01433185
Improving Uptake of Early Infant Diagnosis of HIV for the Prevention of Mother-to-child Transmission of HIV (SMS4PMTCT)
19. Januar 2015 aktualisiert von: Thomas Odeny, University of Washington
Improving Uptake of Early Infant Diagnosis of HIV for PMTCT: a Randomized Trial of a Text Messaging Intervention
Early accurate diagnosis is one of the first crucial steps in care for infants born to HIV-infected mothers.
Early initiation of antiretroviral therapy (ART) relies upon early diagnosis and results in significant reductions in infant morbidity and mortality.
There is little information on evidence-based interventions that specifically target improved attendance of postpartum clinic visits and subsequent infant HIV testing in the context of prevention of mother-to-child transmission of HIV (PMTCT) programs.
The investigators propose a randomized controlled trial to examine the effect of text messages sent to women enrolled in PMTCT programs on adherence to postpartum clinic visits and uptake of early infant diagnosis by DNA polymerase chain reaction (PCR).
This study seeks to test the hypotheses that (a) text messages sent to women enrolled in PMTCT will improve their attendance at the postnatal clinic within the first 6-8 weeks after childbirth; and (b) text messages sent to women enrolled in PMTCT programs will increase uptake of DNA PCR HIV testing at 6-8 weeks among infants exposed to HIV.
This study will evaluate a novel strategy to improve adherence to postnatal clinic visits and increase the uptake of infant HIV testing.
If proven superior to standard care, the proposed intervention can be easily scaled-up and integrated into existing healthcare systems in resource-limited settings.
Findings from this study will provide randomized trial evidence to inform HIV prevention program planners and implementers.
This study will also provide further information on the feasibility of using mobile phone-based technology for public health interventions in resource-limited settings.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
388
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Nyanza
-
Kisumu, Nyanza, Kenia
- Kenya Medical Research Institute, Family AIDS Care and Education Services
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- age at least 18 years
- report ability to read SMS
- ≥ 28 weeks gestation or delivery at study clinic on day of enrollment
- HIV positive women enrolled in the PMTCT program
- have access to a mobile phone (personal or partner's if HIV serostatus disclosed to partner)
- willing to receive SMS messages from the study
- planning to remain in the study area (Nyanza province) for the duration of the study
Exclusion Criteria:
- age less than 18 years old
- women who share phones with partners but HIV status not disclosed to partners
- intention to deliver at a non-study hospital
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Text message (SMS)
Text messages sent to women before and after delivery
|
Text messages sent to women before and after delivery
Andere Namen:
|
|
Kein Eingriff: Usual care (current standard of care)
Current standard of care for women enrolled in PMTCT programs
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Proportion of women who attend postnatal clinic within 6-8 weeks postpartum
Zeitfenster: 6-8 weeks after delivery
|
6-8 weeks after delivery
|
|
Proportion of infants tested for HIV by DNA PCR
Zeitfenster: 6-8 weeks after delivery
|
6-8 weeks after delivery
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Infant adherence to antiretroviral prophylaxis
Zeitfenster: Up to 6 weeks after delivery
|
Up to 6 weeks after delivery
|
|
Time to post-natal clinic return
Zeitfenster: Up to 8 weeks after delivery
|
Up to 8 weeks after delivery
|
|
Maternal adherence to antiretroviral prophylaxis
Zeitfenster: Up to 8 weeks after delivery
|
Up to 8 weeks after delivery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Elizabeth A Bukusi, MBChB, MMed, MPH, PhD, Kenya Medical Research Institute
- Hauptermittler: Thomas A Odeny, MBChB, MPH, University of Washington/Kenya Medical Research Institute
- Studienstuhl: R Scott McClelland, MD, MPH, University of Washington
- Studienstuhl: Craig R Cohen, MD, MPH, University of California, San Francisco
- Studienstuhl: Carol Camlin, PhD, University of California, San Francisco
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Odeny TA, Bukusi EA, Cohen CR, Yuhas K, Camlin CS, McClelland RS. Texting improves testing: a randomized trial of two-way SMS to increase postpartum prevention of mother-to-child transmission retention and infant HIV testing. AIDS. 2014 Sep 24;28(15):2307-12. doi: 10.1097/QAD.0000000000000409.
- Odeny TA, Newman M, Bukusi EA, McClelland RS, Cohen CR, Camlin CS. Developing content for a mHealth intervention to promote postpartum retention in prevention of mother-to-child HIV transmission programs and early infant diagnosis of HIV: a qualitative study. PLoS One. 2014 Sep 2;9(9):e106383. doi: 10.1371/journal.pone.0106383. eCollection 2014.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
12. September 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
12. September 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
13. September 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
21. Januar 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. Januar 2015
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
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- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Sexuell übertragbare Krankheiten, viral
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- Retroviridae-Infektionen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Langsame Viruserkrankungen
- HIV-Infektionen
- Erworbenes Immunschwächesyndrom
- Immunologische Mangelsyndrome
Andere Studien-ID-Nummern
- 41186-E/G
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