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Improving Uptake of Early Infant Diagnosis of HIV for the Prevention of Mother-to-child Transmission of HIV (SMS4PMTCT)

19. Januar 2015 aktualisiert von: Thomas Odeny, University of Washington

Improving Uptake of Early Infant Diagnosis of HIV for PMTCT: a Randomized Trial of a Text Messaging Intervention

Early accurate diagnosis is one of the first crucial steps in care for infants born to HIV-infected mothers. Early initiation of antiretroviral therapy (ART) relies upon early diagnosis and results in significant reductions in infant morbidity and mortality. There is little information on evidence-based interventions that specifically target improved attendance of postpartum clinic visits and subsequent infant HIV testing in the context of prevention of mother-to-child transmission of HIV (PMTCT) programs. The investigators propose a randomized controlled trial to examine the effect of text messages sent to women enrolled in PMTCT programs on adherence to postpartum clinic visits and uptake of early infant diagnosis by DNA polymerase chain reaction (PCR). This study seeks to test the hypotheses that (a) text messages sent to women enrolled in PMTCT will improve their attendance at the postnatal clinic within the first 6-8 weeks after childbirth; and (b) text messages sent to women enrolled in PMTCT programs will increase uptake of DNA PCR HIV testing at 6-8 weeks among infants exposed to HIV. This study will evaluate a novel strategy to improve adherence to postnatal clinic visits and increase the uptake of infant HIV testing. If proven superior to standard care, the proposed intervention can be easily scaled-up and integrated into existing healthcare systems in resource-limited settings. Findings from this study will provide randomized trial evidence to inform HIV prevention program planners and implementers. This study will also provide further information on the feasibility of using mobile phone-based technology for public health interventions in resource-limited settings.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

388

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Nyanza
      • Kisumu, Nyanza, Kenia
        • Kenya Medical Research Institute, Family AIDS Care and Education Services

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age at least 18 years
  • report ability to read SMS
  • ≥ 28 weeks gestation or delivery at study clinic on day of enrollment
  • HIV positive women enrolled in the PMTCT program
  • have access to a mobile phone (personal or partner's if HIV serostatus disclosed to partner)
  • willing to receive SMS messages from the study
  • planning to remain in the study area (Nyanza province) for the duration of the study

Exclusion Criteria:

  • age less than 18 years old
  • women who share phones with partners but HIV status not disclosed to partners
  • intention to deliver at a non-study hospital

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Text message (SMS)
Text messages sent to women before and after delivery
Text messages sent to women before and after delivery
Andere Namen:
  • SMS, Kurznachrichtendienst, Textnachrichten
Kein Eingriff: Usual care (current standard of care)
Current standard of care for women enrolled in PMTCT programs

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Proportion of women who attend postnatal clinic within 6-8 weeks postpartum
Zeitfenster: 6-8 weeks after delivery
6-8 weeks after delivery
Proportion of infants tested for HIV by DNA PCR
Zeitfenster: 6-8 weeks after delivery
6-8 weeks after delivery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Infant adherence to antiretroviral prophylaxis
Zeitfenster: Up to 6 weeks after delivery
Up to 6 weeks after delivery
Time to post-natal clinic return
Zeitfenster: Up to 8 weeks after delivery
Up to 8 weeks after delivery
Maternal adherence to antiretroviral prophylaxis
Zeitfenster: Up to 8 weeks after delivery
Up to 8 weeks after delivery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Elizabeth A Bukusi, MBChB, MMed, MPH, PhD, Kenya Medical Research Institute
  • Hauptermittler: Thomas A Odeny, MBChB, MPH, University of Washington/Kenya Medical Research Institute
  • Studienstuhl: R Scott McClelland, MD, MPH, University of Washington
  • Studienstuhl: Craig R Cohen, MD, MPH, University of California, San Francisco
  • Studienstuhl: Carol Camlin, PhD, University of California, San Francisco

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. September 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. September 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. September 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. Januar 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Januar 2015

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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