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Epidural Analgesia in Intensive Care Unit (APD-REA: Analgesie PeriDurale en REAnimation)

27. Februar 2012 aktualisiert von: University Hospital, Clermont-Ferrand

Epidural Analgesia in Intensive Care Unit Patients: an Observational Prospective Multicenter Feasibility and Safety Study

Epidural analgesia (EA) has been mainly investigated during the perioperative period. In the intensive care unit settings, EA should be proposed in critically ill patients, such as postoperative or trauma patients, typically. Recent findings also support anti-inflammatory, vascular or respiratory effects for EA, beyond its analgesic effects. However, data on EA safety and feasibility in the intensive care unit settings are still lacking. The purpose of this observational prospective study is to describe the safety and feasibility of this analgesia technique in ICU patients.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

Epidural analgesia (EA) has been mainly investigated during the perioperative period. In the intensive care unit settings, EA should be proposed in critically ill patients, such as postoperative or trauma patients, typically. Recent findings also support anti-inflammatory, vascular or respiratory effects for EA, beyond its analgesic effects. However, data on EA safety and feasibility in the intensive care unit settings are still lacking.

DESIGN NARRATIVE:

This observational multicenter prospective clinical study will report the incidence of EA-related complications, such as infectious or neurologic complications, and the mean duration of EA in the ICU settings.

Patients admitted in three intensive care units (two from an University Hospital and one from a local hospital) and receiving EA will be included in the study, whether the EA catheter is inserted in the ICU or outside the ICU, e.g. in the operating room. Demographics, clinical and biological data will be recorded prospectively. The main goal is to evaluate the safety and feasibility of EA in critically ill patients, being assumed this technique is currently and routinely used in our intensive care units, in accordance with national and international guidelines on epidural analgesia practice.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

80

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Clermont-Ferrand, Frankreich, 63003
        • Chu Clermont-Ferrand

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 95 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

patients requiring epidural analgesia, whether the epidural analgesia catheter is inserted in the ICU or outside the ICU, e.g. in the operating room

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients requiring epidural analgesia, whether the epidural analgesia catheter is inserted in the ICU or outside the ICU, e.g. in the operating room.

Exclusion Criteria:

  • none (besides classic contra-indications for epidural analgesia catheter insertion, e.g. coagulation disorder, local infection…)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Intensivstation
The purpose of this observational prospective study is to describe the safety and feasibility of this analgesia technique in ICU patients

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Incidence of epidural analgesia-related complications
Zeitfenster: up to 1 month
up to 1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Russel CHABANNE, University Hospital, Clermont-Ferrand
  • Hauptermittler: Mathieu JABAUDON, University Hospital, Clermont-Ferrand
  • Hauptermittler: Bernard CLAUD, University Hospital, Clermont-Ferrand

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. August 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. September 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. September 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. Februar 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Februar 2012

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • CHU-0100

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