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Accuracy Assessment for Computer-assisted Surgical Interventions of the Liver (CALS)

25. November 2015 aktualisiert von: University Hospital Inselspital, Berne

Accuracy Assessment for Computer-assisted Surgical Interventions of the Liver: A Prospective, Non Randomized Study

Preoperative image-guided data correlates with the actual intraoperative reality. Computer-assisted preoperative planning combined with intraoperative mapping of even very small lesions allows for improved accuracy during complete oncological resection / ablation. In the short- and long-term this possibly results in better patient outcome.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Background

The aim of this study is to analyze the available accuracy of a computer-assisted approach to liver surgery and microwave ablation. The term 'computer-assisted' refers to 1) using 3D models of patient anatomy for extended orientation during the planning of the intervention and 2) using an image guidance system (similar to a GPS in a car) that allows for precise targeting of desired anatomical structures (e.g. intrahepatic tumor, bile ducts / vasculature) in the setting of successfully treating liver malignancies. Furthermore, we would like to demonstrate, that image guided open liver surgery is technically feasible, whenever the correlation between preoperative image-guided data and the intraoperative setting can be achieved with a known accuracy.

Eventually, this technology, like in other surgical domains, will lead to successively implemented technical guiding functionalities that could potentially improve patient outcome.

Objective

To date, first systems (CE marked medical devices) are available that have been specifically developed for image-guided open liver surgery. The systems tracks positions of surgical instruments in or near the target organs and visualizes the instruments position in correlation to patients medical image data (i.e. 3D-CT) on the computer screen. Surgeons benefit from a view to a virtual scene (on a computer screen) in which CT images, together with models of the vascular structures, tumors and organ boundaries, are intuitively visible. The surgeon can see the moving instrument, just like the movement of a car can be seen in a GPS system

Methods

In patients requiring extensive surgery (eg. extended right hemihepatectomy), accurate calculations of the remaining liver volume are essential to avoid postoperative liver failure with potentially serious postoperative complications or even death, resulting from an inadequate remaining liver volume (ie "small-for-size syndrome"). In high-risk liver resections, use of computer programs, such as MeVis (MeVis Medical Solutions Inc.), provide the surgeon with accurate preoperative information, allowing him / her to judge the feasibility of the planned surgical resection based on preoperative liver volume analysis and evaluation of the planned resection line in relation to essential structures (ie. major vessels / bile ducts).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

14

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Berne, Schweiz, 3010
        • Dep. of Visceral and Transplant Surgery, Bern University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

patients that are still considered unresectable at the time point of presentation

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 1.Written informed consent
  • 2.Male patients and non-pregnant, non-lactating females aged ≥18 years of age (negative serum/urine pregnancy test result at screening)
  • 3.Patients must be candidates for surgical liver resection and/or MWA (at least one anatomical segment) of primary or metastatic liver cancer. The liver tumors must be present on preoperative imaging study (CT and/or MRI).

Exclusion Criteria

  • 1.Any condition which, in the judgment of the clinical investigator or his designee, might increase the risk to the subject or decrease the chance of obtaining satisfactory data to achieve the objectives of the study.
  • 2.A mental condition rendering the patient unable to provide informed consent.
  • 3.Patients with hereditary hematological / coagulation disorders unrelated to their liver disease or cirrhosis of the liver classified as Child's B or C.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
TRE, measuring the error in the prediction of a surgical target location when using the navigation system.
Zeitfenster: 12 months
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
1.Identification of suitable landmarks for registration
Zeitfenster: 15 months
15 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Vanessa Banz, Dr. med., Bern University Hospital
  • Hauptermittler: Daniel Candinas, Prof. Dr. med., Bern University Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. November 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. November 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. November 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. November 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. November 2015

Zuletzt verifiziert

1. November 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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