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Ultrasound-guided Catheterization of the Axillary Vein

8. Mai 2016 aktualisiert von: Tomasz Czarnik, MD PhD, Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Opolu

Real-time Ultrasound-guided Catheterization of the Axillary Vein in the Intensive Care Unit

The central venous catheterization (central line placement) is the common procedure performed in the intensive care unit. This procedure is performed by percutaneous puncture of so called 'the central vein' and than advancement of the catheter over the guidewire (Seldinger technique). The tip of the catheter is left in the superior vena cava in the vicinity of the right atrium of the heart. Central veins are large veins in the human body passing the blood into the heart.

Typical, clinical indications for the central line placement in the intensive care unit are hemodynamic monitoring, volume monitoring, administration of medications, long-term total parenteral nutrition, access for renal replacement therapy, difficult peripheral catheterization.

There are two methods of the central venous catheterization in terms of visualization. First and older is the blind technique. The operator is locating the anatomical landmarks and then performing the entire procedure blindly by percutaneous puncture. This is called the landmark technique. Second and new is the ultrasound-guided technique. The operator is locating the vein using ultrasonography and then performing the entire procedure under ultrasonographic visualization. The real time ultrasound-guided central venous catheterization became the standard of care in recent years mainly because of safety issues (is regarded as safer than landmark technique)

The catheterization of the axillary vein is not popular procedure in daily clinical practice. But it can be reasonable and safe alternative to others, typically performed central venous catheterizations like the internal jugular vein and the subclavian vein catheterizations.

The main intention of this study is to assess usefulness and safety of the real time ultrasound guided axillary vein catheterization in mechanically ventilated patients admitted to the intensive care unit.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

202

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Opole, Polen, 45-418
        • Department of Anesthesiology and Intensive Care, Publiczny Samodzielny Zaklad Opieki Zdrowotnej Wojewodzkie Centrum Medyczne w Opolu

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • mechanically ventilated intensive care patients with clinical indications for central venous line placement

Exclusion Criteria:

  • trauma and hematoma at the catheterization site
  • history of multiple central venous catheterizations (three or more)
  • chest wall deformities
  • major blood coagulation disorders
  • history of thoracic surgery
  • anatomical abnormalities at the catheterization site
  • infection at the catheterization site
  • age less than 18 years
  • lack of patients or closest relatives consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: axillary vein catheterization
central venous catheter placement into the axillary vein under ultrasound guidance
catheterization of the axillary vein under ultrasound guidance

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
to define venipuncture, catheterization and entire procedure success rates
Zeitfenster: 24 hours
the venipuncture is defined as perforation of the axillary vein by the needle, the catheterization is defined as the placement of catheter in the final position, the entire procedure success rate is defined as the placement of catheter in the final position without early complications (assessed within 24 hours time frame)
24 hours
to assess the erly complication rate of ultrasound-guided axillary vein catheterization
Zeitfenster: 24 hours
pneumothorax, puncture of the axillary artery, hemothorax, heart perforation, catheter malposition, significant arrhythmias, air embolism
24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
to assess the correlation between entire procedure success rate and the side of catheterization
Zeitfenster: 2 years
the left axillary vein or the right axillary vein
2 years
to assess the correlation between patients weight, height and depth, diameter of the axillary vein
Zeitfenster: 2 years
the depth and diameter of the axillary vein is measured by ultrasonography
2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Tomasz Czarnik, MD, Department of Anesthesiology and Intensive Care, Publiczny Samodzielny Zaklad Opieki Zdrowotnej Wojewodzkie Centrum Medyczne w Opolu

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. August 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. August 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. August 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. Mai 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Mai 2016

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • Axillary-US-guided-1
  • Axillary-1 (Andere Kennung: PS ZOZ Wojewodzkie Centrum Medyczne w Opolu)

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