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A Phase II Trial of Exploring the Predictive Factors of TX and XELOX Regimen in the First Line Treatment of MGC

12. Oktober 2013 aktualisiert von: Xiaodong Zhu, Fudan University

Phase II Trial of Exploring the Predictive Factors of Docetaxol Plus Capecitabine(TX) Regimen and Oxaliplatin Plus Capecitabine (XELOX) Regimen in the First Line Treatment of Patients With Metastatic Gastric Cancer (MGC)

Platinum, fluorouracil and taxane based regimen are all acceptable in the first line treatment of metastatic gastric cancer. The TX and XELOX regimen are two common regimen used in MGC. whichever regimen is used, the average response rate is less than 50%. So a rather part of patients can't get benefit from the treatment. It is urgent to find out the predictive factors of these regimens in order to get a higher response and better survival outcome.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Patients with MGC will be treated with TX or XELOX regimen. Before treatment, 14 days after treatment and after progression, the blood sample will be collected. Primary tumor blocks will also of collected. These samples will be used to detect predictive factors of the two types first line therapy.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

120

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: xiaodong Zhu, M.D
  • Telefonnummer: 5000 +862164175590
  • E-Mail: xddr001@163.com

Studienorte

    • Shanghai
      • Shanghai, Shanghai, China, 200032
        • Rekrutierung
        • Fudan University Cancer Hospital
        • Kontakt:
          • xiaodong Zhu, M.D
          • Telefonnummer: 5000 +862164175590
          • E-Mail: xddr001@163.com

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Chemo-naive patients with metastatic, unresectable, histologically confirmed gastric or Gastroesophageal adenocarcinoma; Patients who received adjuvant chemotherapy, the duration from the last therapy to relapse at least longer than 6 months
  • Patient must have at least one measurable lesions (RECIST 1.1)
  • 18 Years to 75 years
  • Written informed consent obtained
  • Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status 0-1
  • Patients must have adequate organ and marrow function as defined below:
  • neutrophilicgranulocyte greater than/equal to 1,500/mm3;
  • platelets greater than/equal to 90,000/ mm3;
  • hemoglobin greater than/equal to 9 gm/dL (may be transfused to maintain or exceed this level);
  • total bilirubin less than/equal to 1.5 within institutional upper limit of normal (IULN);
  • Aspartate Transaminase (AST,SGOT)/Alanine transaminase (ALT,SGPT) less than/equal to 2.5 times IULN
  • serum creatinine less than/equal to 1.5 x IULN.

Exclusion Criteria:

  • Active clinically serious infections (> grade 2 NCI-CTC version 3.0, National Cancer Institute-Common Terminology Criteria for Adverse Events)
  • Symptomatic metastatic brain or meningeal tumors
  • History of organ allograft
  • Patients undergoing renal dialysis
  • chronic inflammatory bowel disease; ileus; genetic fructose intolerance
  • Patients who received adjuvant chemotherapy and the duration from the last therapy less than 6 months
  • Receive previously radiotherapy in measurable regions
  • Pregnancy or lactating status
  • Concurrent malignancy other than nonmelanoma skin cancer, or in situ cervix carcinoma
  • Clinically relevant coronary artery disease or history of a myocardial infarction within the last 12 months
  • Acute or subacute intestinal occlusion or history of the inflammatory bowel disease
  • Any factors that influence the usage of oral administration

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Docetaxol &Capecitabine (TX)
Docetaxol: 75 mg/m2 d1, (From MAY 15th 2013, the dose was reduced to 60mg/m2 for high incidence of G3/4 myelosuppression after approved by institute Ethics Committee) ; Capecitabine 1000 mg/m2 bid ×14d; Repeat every 3 weeks, until disease progression or intolerable toxicity or patients withdrawal of consent,or total 8 cycles
Andere Namen:
  • Xeloda
Aktiver Komparator: Oxaliplatin &Capecitabine (XELOX)
Oxaliplatin: 130 mg/m2 d1; Capecitabine 1000 mg/m2 bid ×14d; Repeat every 3 weeks, until disease progression or intolerable toxicity or patients withdrawal of consent,or total 8 cycles
Andere Namen:
  • Xeloda

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
objective response
Zeitfenster: 6 weeks
RECIST 1.1 (Response Evaluation Criteria in Solid Tumors) will be used to evaluate the response of each patient every 6 weeks. The main purpose of this study is to search for the biomarkers which will predict the response of patients with MGC received TX or XELOX regimen as first line therapy
6 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
progression free survival (PFS)
Zeitfenster: From randomization until first documented progression or date of death from any cause, whichever came first (up to 60 months)
PFS is defined as from the date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 60 months
From randomization until first documented progression or date of death from any cause, whichever came first (up to 60 months)

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
overall survival(OS)
Zeitfenster: from the date of randomization until the date of death from any cause, assessed up to 60 months
OS is defined as from the date of randomization until the date of death from any cause, assessed up to 60 months
from the date of randomization until the date of death from any cause, assessed up to 60 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jin Li, M.D / Ph.D, Fudan University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2012

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2013

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Oktober 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Oktober 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. Oktober 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. Oktober 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Oktober 2013

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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