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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01963702
A Phase II Trial of Exploring the Predictive Factors of TX and XELOX Regimen in the First Line Treatment of MGC
12. Oktober 2013 aktualisiert von: Xiaodong Zhu, Fudan University
Phase II Trial of Exploring the Predictive Factors of Docetaxol Plus Capecitabine(TX) Regimen and Oxaliplatin Plus Capecitabine (XELOX) Regimen in the First Line Treatment of Patients With Metastatic Gastric Cancer (MGC)
Platinum, fluorouracil and taxane based regimen are all acceptable in the first line treatment of metastatic gastric cancer.
The TX and XELOX regimen are two common regimen used in MGC.
whichever regimen is used, the average response rate is less than 50%.
So a rather part of patients can't get benefit from the treatment.
It is urgent to find out the predictive factors of these regimens in order to get a higher response and better survival outcome.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Patients with MGC will be treated with TX or XELOX regimen.
Before treatment, 14 days after treatment and after progression, the blood sample will be collected.
Primary tumor blocks will also of collected.
These samples will be used to detect predictive factors of the two types first line therapy.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
120
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: xiaodong Zhu, M.D
- Telefonnummer: 5000 +862164175590
- E-Mail: xddr001@163.com
Studienorte
-
-
Shanghai
-
Shanghai, Shanghai, China, 200032
- Rekrutierung
- Fudan University Cancer Hospital
-
Kontakt:
- xiaodong Zhu, M.D
- Telefonnummer: 5000 +862164175590
- E-Mail: xddr001@163.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Chemo-naive patients with metastatic, unresectable, histologically confirmed gastric or Gastroesophageal adenocarcinoma; Patients who received adjuvant chemotherapy, the duration from the last therapy to relapse at least longer than 6 months
- Patient must have at least one measurable lesions (RECIST 1.1)
- 18 Years to 75 years
- Written informed consent obtained
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status 0-1
- Patients must have adequate organ and marrow function as defined below:
- neutrophilicgranulocyte greater than/equal to 1,500/mm3;
- platelets greater than/equal to 90,000/ mm3;
- hemoglobin greater than/equal to 9 gm/dL (may be transfused to maintain or exceed this level);
- total bilirubin less than/equal to 1.5 within institutional upper limit of normal (IULN);
- Aspartate Transaminase (AST,SGOT)/Alanine transaminase (ALT,SGPT) less than/equal to 2.5 times IULN
- serum creatinine less than/equal to 1.5 x IULN.
Exclusion Criteria:
- Active clinically serious infections (> grade 2 NCI-CTC version 3.0, National Cancer Institute-Common Terminology Criteria for Adverse Events)
- Symptomatic metastatic brain or meningeal tumors
- History of organ allograft
- Patients undergoing renal dialysis
- chronic inflammatory bowel disease; ileus; genetic fructose intolerance
- Patients who received adjuvant chemotherapy and the duration from the last therapy less than 6 months
- Receive previously radiotherapy in measurable regions
- Pregnancy or lactating status
- Concurrent malignancy other than nonmelanoma skin cancer, or in situ cervix carcinoma
- Clinically relevant coronary artery disease or history of a myocardial infarction within the last 12 months
- Acute or subacute intestinal occlusion or history of the inflammatory bowel disease
- Any factors that influence the usage of oral administration
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Docetaxol &Capecitabine (TX)
Docetaxol: 75 mg/m2 d1, (From MAY 15th 2013, the dose was reduced to 60mg/m2 for high incidence of G3/4 myelosuppression after approved by institute Ethics Committee) ; Capecitabine 1000 mg/m2 bid ×14d; Repeat every 3 weeks, until disease progression or intolerable toxicity or patients withdrawal of consent,or total 8 cycles
|
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: Oxaliplatin &Capecitabine (XELOX)
Oxaliplatin: 130 mg/m2 d1; Capecitabine 1000 mg/m2 bid ×14d; Repeat every 3 weeks, until disease progression or intolerable toxicity or patients withdrawal of consent,or total 8 cycles
|
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
objective response
Zeitfenster: 6 weeks
|
RECIST 1.1 (Response Evaluation Criteria in Solid Tumors) will be used to evaluate the response of each patient every 6 weeks.
The main purpose of this study is to search for the biomarkers which will predict the response of patients with MGC received TX or XELOX regimen as first line therapy
|
6 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
progression free survival (PFS)
Zeitfenster: From randomization until first documented progression or date of death from any cause, whichever came first (up to 60 months)
|
PFS is defined as from the date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 60 months
|
From randomization until first documented progression or date of death from any cause, whichever came first (up to 60 months)
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
overall survival(OS)
Zeitfenster: from the date of randomization until the date of death from any cause, assessed up to 60 months
|
OS is defined as from the date of randomization until the date of death from any cause, assessed up to 60 months
|
from the date of randomization until the date of death from any cause, assessed up to 60 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Jin Li, M.D / Ph.D, Fudan University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. August 2012
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2013
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Oktober 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
12. Oktober 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
16. Oktober 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
16. Oktober 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
12. Oktober 2013
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Magenerkrankungen
- Magenneoplasmen
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Tubulin-Modulatoren
- Antimitotische Mittel
- Mitose-Modulatoren
- Docetaxel
- Capecitabin
- Oxaliplatin
Andere Studien-ID-Nummern
- FDZL-TXELOX
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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