- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02018666
Study Comparing Two Ventilation Modes NAVA (Neurally Adjusted Ventilatory Assist) Mode and Spontaneous Breathing With Inspiratory Pressure Support (IPS) Mode in Consecutive Patients Hospitalized for Acute Respiratory Failure Requiring Mechanical Ventilation With Endotracheal Tube.
17. Dezember 2013 aktualisiert von: Clinact
ZEPHYR: Multicenter, Prospective, Randomized, Open-label Study in Consecutive Patients Hospitalized for Acute Respiratory Failure Requiring Mechanical Ventilation With Endotracheal Tube. This Study Compared Two Ventilation Modes: NAVA Mode and Spontaneous Breathing With Inspiratory Pressure Support (the Latter is Considered as the Reference Ventilation Mode).
This is a multicenter, prospective, randomized, open-label study which compared two ventilation modes: spontaneous NAVA mode and spontaneous breathing with IPS mode (the latter is considered as the reference ventilatory mode) in patients admitted to the ICU for acute respiratory failure and ventilated with an endotracheal tube.
NAVA mode allows to minimize patient-ventilator disharmony with acceptable tolerance and to preserve spontaneous ventilation.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
129
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
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Alpes Maritimes
-
Nice, Alpes Maritimes, Frankreich, 06202
- Hôpital l'Archet 1
-
-
Gironde
-
Bordeaux, Gironde, Frankreich, 33076
- Hôpital Pellegrin
-
Pessac, Gironde, Frankreich, 33604
- Groupe Hospitalier Sud - Hôpital Haut-Leveque - Maison du Haut-Leveque
-
-
Haute Vienne
-
Limoges, Haute Vienne, Frankreich, 87042
- Hopital Dupuytren
-
-
Herault
-
Montpellier, Herault, Frankreich, 34295
- Hopital Saint-Eloi - CHU MONTPELLIER
-
-
Ile de France
-
Paris, Ile de France, Frankreich, 75651
- Hopital de la Pitie Salpetriere
-
-
Maine Et Loire
-
Angers, Maine Et Loire, Frankreich, 49933
- Hopital Larrey- CHU D'ANGERS
-
-
Normandie
-
Caen, Normandie, Frankreich, 14000
- Hopital de la Cote de Nacre - CHU de CAEN
-
-
Puy de Dome
-
Clermont Ferrand, Puy de Dome, Frankreich, 63100
- Hôpital d'Estaing
-
-
Rhone Alpes
-
Lyon, Rhone Alpes, Frankreich, 69004
- Hopital de la croix rousse
-
Lyon, Rhone Alpes, Frankreich, 69495
- Centre Hospitalier Lyon Sud
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patient ventilated with endotracheal tube for more than 24 hours
- Return for at least 30 minutes to spontaneous ventilation allowing IPS with a level of pressure support <30 cm H2O;
- Level of sedation =< 4 on the Ramsay scale in the absence of medical decision to increase the level of sedation;
- Fraction of inspired oxygen (FiO 2) =< 50% with a positive end-expiratory pressure (PEEP) =< 8 cm H2O;
Absence of administration of high-dose vasopressor therapy defined by:
- norepinephrine > 0.3 mcg / kg / min;
- dopamine > 10 mcg / kg / min;
- Estimated duration of mechanical ventilation > 48h00
Exclusion Criteria:
Contraindication to the implementation of the NAVA endotracheal tube, ie any contraindication to the implementation of a gastric tube or to the repositioning of a tube already in place:
- Recent gastrointestinal suture ;
- Esophageal varices rupture with gastrointestinal bleeding within 4 days prior to inclusion;
- Therapeutic limitation or active treatment discontinuation;
- Pregnant women;
- Minors;
- Protected adults;
- Patient already included in the study;
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: spontaneous NAVA mode
|
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Aktiver Komparator: Inspiratory pressure support (IPS)
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Evaluate the benefit of NAVA mode as compared to IPS mode in terms of duration of spontaneous ventilation 48 hours after inclusion.
Zeitfenster: Continuous recording during 48 hours following the intubation
|
The time spent in different modes of spontaneous ventilation (NAVA, IPS) and controlled ventilation (VAC controlled pressure) will be measured.
The primary endpoint will be the proportion of patients remaining in spontaneous ventilation after the first 48 hours.
|
Continuous recording during 48 hours following the intubation
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Reduction of patient / ventilator disharmony, measured during the first 48 hours with the disharmony index
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
|
Continuous recording during the first 48 hours
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Real-time spent in NAVA mode and frequency of returns in a controlled mode (controlled ventilation VAC).
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
|
Feasibility of the initiation of mechanical ventilation in NAVA mode and feasibility of prolonged mechanical ventilation in NAVA mode
|
Continuous recording during the first 48 hours
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|
Earnings on the "breathing comfort"
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
|
Continuous recording during the first 48 hours
|
|
|
Earnings on sleep architecture
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
|
Total sleep time; Number of arousals per hour; Duration of stage IV sleep ; Duration of Rapid Eye Movement (REM) sleep.
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Continuous recording during the first 48 hours
|
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Tolerance
Zeitfenster: Continuous for the duration of ICU stay, an expected maximum of 14 days
|
|
Continuous for the duration of ICU stay, an expected maximum of 14 days
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of implementation failure of the NAVA endotracheal tube.
Zeitfenster: For each patient, the success or failure of the endotracheal tube implementation will be evaluated, this for the entire duration of the study estimated to 18 months
|
For each patient, the success or failure of the endotracheal tube implementation will be evaluated, this for the entire duration of the study estimated to 18 months
|
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|
Number and duration of automatic switch into IPS mode
Zeitfenster: Continuous recording until extubation or D14 maximum
|
Continuous recording until extubation or D14 maximum
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|
Number of Permanent discontinuation of NAVA ventilation mode
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
|
Continuous recording during the first 48 hours
|
|
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Comfort of the device measured by a visual analog scale.
Zeitfenster: At the extubation or at D14 maximum
|
Tolerance of the device
|
At the extubation or at D14 maximum
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Side effects associated with the use of the system
Zeitfenster: Continuous for the duration of ICU stay, an expected maximum of 14 days
|
Device movements Endotracheal tube obstruction Lesion of the oral or nasal mucosa
|
Continuous for the duration of ICU stay, an expected maximum of 14 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. August 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
11. Dezember 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. Dezember 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
23. Dezember 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
23. Dezember 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. Dezember 2013
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- N° 2011-001
- 2011-A00559-32 (Andere Kennung: ANSM)
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