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Study Comparing Two Ventilation Modes NAVA (Neurally Adjusted Ventilatory Assist) Mode and Spontaneous Breathing With Inspiratory Pressure Support (IPS) Mode in Consecutive Patients Hospitalized for Acute Respiratory Failure Requiring Mechanical Ventilation With Endotracheal Tube.

17. Dezember 2013 aktualisiert von: Clinact

ZEPHYR: Multicenter, Prospective, Randomized, Open-label Study in Consecutive Patients Hospitalized for Acute Respiratory Failure Requiring Mechanical Ventilation With Endotracheal Tube. This Study Compared Two Ventilation Modes: NAVA Mode and Spontaneous Breathing With Inspiratory Pressure Support (the Latter is Considered as the Reference Ventilation Mode).

This is a multicenter, prospective, randomized, open-label study which compared two ventilation modes: spontaneous NAVA mode and spontaneous breathing with IPS mode (the latter is considered as the reference ventilatory mode) in patients admitted to the ICU for acute respiratory failure and ventilated with an endotracheal tube. NAVA mode allows to minimize patient-ventilator disharmony with acceptable tolerance and to preserve spontaneous ventilation.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

129

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Alpes Maritimes
      • Nice, Alpes Maritimes, Frankreich, 06202
        • Hôpital l'Archet 1
    • Gironde
      • Bordeaux, Gironde, Frankreich, 33076
        • Hôpital Pellegrin
      • Pessac, Gironde, Frankreich, 33604
        • Groupe Hospitalier Sud - Hôpital Haut-Leveque - Maison du Haut-Leveque
    • Haute Vienne
      • Limoges, Haute Vienne, Frankreich, 87042
        • Hopital Dupuytren
    • Herault
      • Montpellier, Herault, Frankreich, 34295
        • Hopital Saint-Eloi - CHU MONTPELLIER
    • Ile de France
      • Paris, Ile de France, Frankreich, 75651
        • Hopital de la Pitie Salpetriere
    • Maine Et Loire
      • Angers, Maine Et Loire, Frankreich, 49933
        • Hopital Larrey- CHU D'ANGERS
    • Normandie
      • Caen, Normandie, Frankreich, 14000
        • Hopital de la Cote de Nacre - CHU de CAEN
    • Puy de Dome
      • Clermont Ferrand, Puy de Dome, Frankreich, 63100
        • Hôpital d'Estaing
    • Rhone Alpes
      • Lyon, Rhone Alpes, Frankreich, 69004
        • Hopital de la croix rousse
      • Lyon, Rhone Alpes, Frankreich, 69495
        • Centre Hospitalier Lyon Sud

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient ventilated with endotracheal tube for more than 24 hours
  • Return for at least 30 minutes to spontaneous ventilation allowing IPS with a level of pressure support <30 cm H2O;
  • Level of sedation =< 4 on the Ramsay scale in the absence of medical decision to increase the level of sedation;
  • Fraction of inspired oxygen (FiO 2) =< 50% with a positive end-expiratory pressure (PEEP) =< 8 cm H2O;
  • Absence of administration of high-dose vasopressor therapy defined by:

    1. norepinephrine > 0.3 mcg / kg / min;
    2. dopamine > 10 mcg / kg / min;
  • Estimated duration of mechanical ventilation > 48h00

Exclusion Criteria:

  • Contraindication to the implementation of the NAVA endotracheal tube, ie any contraindication to the implementation of a gastric tube or to the repositioning of a tube already in place:

    1. Recent gastrointestinal suture ;
    2. Esophageal varices rupture with gastrointestinal bleeding within 4 days prior to inclusion;
  • Therapeutic limitation or active treatment discontinuation;
  • Pregnant women;
  • Minors;
  • Protected adults;
  • Patient already included in the study;

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: spontaneous NAVA mode
Aktiver Komparator: Inspiratory pressure support (IPS)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Evaluate the benefit of NAVA mode as compared to IPS mode in terms of duration of spontaneous ventilation 48 hours after inclusion.
Zeitfenster: Continuous recording during 48 hours following the intubation
The time spent in different modes of spontaneous ventilation (NAVA, IPS) and controlled ventilation (VAC controlled pressure) will be measured. The primary endpoint will be the proportion of patients remaining in spontaneous ventilation after the first 48 hours.
Continuous recording during 48 hours following the intubation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Reduction of patient / ventilator disharmony, measured during the first 48 hours with the disharmony index
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
Continuous recording during the first 48 hours
Real-time spent in NAVA mode and frequency of returns in a controlled mode (controlled ventilation VAC).
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
Feasibility of the initiation of mechanical ventilation in NAVA mode and feasibility of prolonged mechanical ventilation in NAVA mode
Continuous recording during the first 48 hours
Earnings on the "breathing comfort"
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
Continuous recording during the first 48 hours
Earnings on sleep architecture
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
Total sleep time; Number of arousals per hour; Duration of stage IV sleep ; Duration of Rapid Eye Movement (REM) sleep.
Continuous recording during the first 48 hours
Tolerance
Zeitfenster: Continuous for the duration of ICU stay, an expected maximum of 14 days
  • Adverse events associated with the use of the device.
  • Incidence of ventilator-acquired pneumonia.
  • Duration of ICU stay.
  • Duration of hospital stay.
  • Mortality in the ICU.
  • Hospital mortality.
Continuous for the duration of ICU stay, an expected maximum of 14 days

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of implementation failure of the NAVA endotracheal tube.
Zeitfenster: For each patient, the success or failure of the endotracheal tube implementation will be evaluated, this for the entire duration of the study estimated to 18 months
For each patient, the success or failure of the endotracheal tube implementation will be evaluated, this for the entire duration of the study estimated to 18 months
Number and duration of automatic switch into IPS mode
Zeitfenster: Continuous recording until extubation or D14 maximum
Continuous recording until extubation or D14 maximum
Number of Permanent discontinuation of NAVA ventilation mode
Zeitfenster: Continuous recording during the first 48 hours
Continuous recording during the first 48 hours
Comfort of the device measured by a visual analog scale.
Zeitfenster: At the extubation or at D14 maximum
Tolerance of the device
At the extubation or at D14 maximum
Side effects associated with the use of the system
Zeitfenster: Continuous for the duration of ICU stay, an expected maximum of 14 days
Device movements Endotracheal tube obstruction Lesion of the oral or nasal mucosa
Continuous for the duration of ICU stay, an expected maximum of 14 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Dezember 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

23. Dezember 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Dezember 2013

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • N° 2011-001
  • 2011-A00559-32 (Andere Kennung: ANSM)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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