- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02043704
RCT (Randomized Controlled Trial) of IV Acetaminophen for Post Operative Vaginal Reconstruction Pain
19. Juli 2018 aktualisiert von: TriHealth Inc.
The Effect of Intravenous Acetaminophen on Post-operative Pain and Narcotic Consumption in Vaginal Reconstructive Surgery Patients: A Randomized Controlled Trial
This randomized controlled trial will evaluate the effects of perioperative intravenous (IV) acetaminophen on postoperative narcotic consumption and pain scores in subjects undergoing vaginal reconstructive surgery.
One hundred subjects will be randomly assigned to receive either IV acetaminophen or IV placebo.
Those in the IV acetaminophen group will receive 1000mg IV every 6 hours for 24 hours beginning prior to anesthesia induction.
The control group will receive placebo saline infusions at the same time intervals.
All subjects will receive as needed (prn) IV narcotic for additional pain relief.
Visual analog scales (VAS) regarding pain will be evaluated at 18 and 24 hours postoperative and immediately prior to discharge.
We will also collect total IV narcotic consumption.
We hypothesize that subjects receiving IV acetaminophen will have lower VAS scores and decreased total narcotic consumption in comparison to the control group.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
see brief summary
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
100
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ohio
-
Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten, 45220
- TriHealth - Good Samaritan and Bethesda North Hospitals
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Women between the ages of 18 and 70 years
- Patients of the Division of Urogynecology at Good Samaritan and Bethesda North Hospitals in Cincinnati, Ohio
- Scheduled to undergo major vaginal reconstruction
- Must undergo total vaginal hysterectomy, anterior repair, posterior repair, enterocele repair, and intraperitoneal vault suspension. The addition of suburethral sling is not a cause for exclusion.
Exclusion Criteria:
- Allergy to acetaminophen
- Liver disease (chronic or active)
- Chronic alcohol use (>1 drink/day)
- Bleeding diathesis
- Renal disease
- Opiate dependent or daily use
- History of chronic pain
- Mental or cognitive disorder preventing patient to accurately verbalize pain levels
- Undergoing abdominal or laparoscopic procedures at the time of surgery
- Allergy to hydromorphone
- Surgery is not performed under general anesthesia
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: IV Acetaminophen
Subjects will receive a 1000mg dose of IV acetaminophen in 100mL solution every 6 hours for 24 hours.
The first dose will be administered prior to anesthesia induction, approximately 30 minutes before skin incision.
A total of 4 doses will be given.
|
Details covered in arm description.
Andere Namen:
|
|
Placebo-Komparator: Saline
Subjects will receive a 100mL dose of IV saline every 6 hours for 24 hours.
The first dose will be administered prior to anesthesia induction, approximately 30 minutes before skin incision.
A total of 4 doses will be given.
|
Details covered in arm description.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Pain While Active - 18 hr
Zeitfenster: 18 hours
|
Post operative pain will be assessed 18 hours after surgery.
Pain will be self reported by patients using a 0-100 mm visual analog scale (VAS) with 0 indicating no pain and 100 indicating the worst pain imaginable.
A pain score will be collected for pain while active.
|
18 hours
|
|
Total Amount of Narcotic Consumption in the First 24 Hours Post Surgery
Zeitfenster: 24 hours
|
Hydromorphone will be administered for breakthrough pain.
The total amount consumed in the first 24 hours post surgery will be recorded.
|
24 hours
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Narcotic Associated Side Effects
Zeitfenster: 24 hours
|
The incidence of known narcotic associated side effects will be recorded for nausea/vomiting.
|
24 hours
|
|
Time to First Rescue Narcotic
Zeitfenster: 24 hours
|
The time from the end of surgery to the time any IV narcotic is given.
|
24 hours
|
|
Narcotic Associated Side Effects
Zeitfenster: 24 hours
|
The incidence of known narcotic associated side effects will be recorded for itching.
|
24 hours
|
|
Narcotic Associated Side Effects
Zeitfenster: 24 hours
|
The incidence of known narcotic associated side effects will be recorded for headache.
|
24 hours
|
|
Narcotic Associated Side Effects
Zeitfenster: 24 hours
|
The incidence of known narcotic associated side effects will be recorded for insomnia.
|
24 hours
|
|
Narcotic Associated Side Effects
Zeitfenster: 24 hours
|
The incidence of known narcotic associated side effects will be recorded for rash/hives.
|
24 hours
|
|
Narcotic Associated Side Effects
Zeitfenster: 24 hours
|
The incidence of known narcotic associated side effects will be recorded for shortness of breath.
|
24 hours
|
|
Narcotic Associated Side Effects
Zeitfenster: 24 hours
|
The incidence of known narcotic associated side effects will be recorded for respiratory depression.
|
24 hours
|
|
Narcotic Associated Side Effects
Zeitfenster: 24 hours
|
The incidence of known narcotic associated side effects will be recorded for urinary retention.
|
24 hours
|
|
Time to Ambulation
Zeitfenster: 1800 minutes
|
Length of time from the end of surgery to the time of ambulation.
|
1800 minutes
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Time to First Flatus/Bowel Movement
Zeitfenster: 9000 minutes
|
Length of time from the end of surgery to the time of first flatus or bowel movement.
|
9000 minutes
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. August 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
21. Januar 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
21. Januar 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
23. Januar 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
16. August 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. Juli 2018
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2018
Mehr Informationen
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Andere Studien-ID-Nummern
- 13072
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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Nein
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