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Comparison of Continuous Femoral Nerve Block and Adductor Canal Block After Total Knee Replacement Therapy

23. Januar 2015 aktualisiert von: Karolin Piechowiak, Philipps University Marburg Medical Center

Randomized Controlled Study: Comparison of Continuous Femoral Nerve Block and Adductor Canal Block After Total Knee Replacement Therapy Relating to Early Mobilization and Analgesia

The blockade of the femoral nerve (FNB) is the most common postoperative pain therapy after total knee replacement. Because of motor-driven weakness of the quadriceps muscle induced by femoral nerve block mobilization of Patients is difficult even dangerous (falls) and hospital stays are extended.

An alternative method could be an adductor canal block (ACB). Anatomical studies of the adductor canal demonstrated that the adductor canal contains the saphenous nerve, a pure sensory nerve for medial and anterior aspects of the knee and the tibia without any motor function.

This prospective, double-blinded, randomized study investigates the effect of FNB and ACB on quadriceps motor weakness and analgesia determined by Numeric Rating Scale (NRS).

We expect the ACB to be superior in muscle strength but equal in pain score. Both groups receive an additional anterior sciatic nerve block for complete sensory block of the operated knee

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

44

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Marburg, Deutschland, 35037
        • University of Marburg Department of Anaesthesia And Intensive Care Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

50 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients with knee replacement therapy and general anaesthesia
  • informed consent
  • preoperative "timed up and go" test performable

Exclusion Criteria:

  • emergency patients
  • BMI > 40 kg/m2
  • American Society of Anaesthesiologists physical status (ASA) 4-5
  • severe chronic obstructive pulmonary disease (COPD)
  • rheumatic arthritis, diabetic Polyneuropathy, M. Parkinson
  • nerve injury of lumbosacral plexus
  • coagulopathy with bleeding tendency
  • not capable of speaking or understanding german or english

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Continuous Adductor Canal Block (CACB)

Continuous Adductor Canal block performed with:

loading dose 0,375% Ropivacaine 15ml (56,25mg) start infusion 0,2% Ropivacaine 6ml/h

Procedure: Femoral Nerve Block. Adductor Canal Block Drug: Ropivacaine

Regional Anesthesia performed with 0.375% Ropivacaine 15ml (56,25mg)
Aktiver Komparator: Continuous Femoral Nerve Block (CFNB)

Continuous Femoral Nerve Block performed with:

loading dose 0,375% Ropivacaine 15ml (56,25mg) start infusion 0,2% Ropivacaine 6ml/h

Procedure: Femoral Nerve Block. Adductor Canal Block Drug: Ropivacaine

Regional Anesthesia performed with 0.375% Ropivacaine 15ml (56,25mg)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Timed-Up and Go-test for mobility evaluation
Zeitfenster: third postoperative day
The patient is observed and timed while he rises from an arm chair, walks 3 meters, turns, walks back, and sits down again.
third postoperative day

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain Scores
Zeitfenster: 6, 24, 48, 72 hours postoperative
Numeric Rating Scale (NRS), 0-10 for Rest / Stress. in Addition total Body NRS Pain
6, 24, 48, 72 hours postoperative
Quadriceps strength
Zeitfenster: 6, 24, 28, 72 hours postoperative
Numeric Scale (0-5)
6, 24, 28, 72 hours postoperative
Ropivacaine consumption (each catheter)
Zeitfenster: 24, 48, 72 hours postoperative
Measurement of the total amount
24, 48, 72 hours postoperative
CAS (Cumulated Ambulation Score)
Zeitfenster: 24,48,72 hours postoperative
Cumulated Ambulation Score is calculated with routine data. Measurement for ambulation ability
24,48,72 hours postoperative
Mobility Score (MoSc)
Zeitfenster: 24,48,72 hours postoperative
Is calculated with routine data. Measurement for overall mobilization (none- passive mobilization, sitting, standing, walking with walking device, walkin free or with crutches)
24,48,72 hours postoperative
Analgesic regimen
Zeitfenster: preop and 0, 6 , 24, 48, 48 hours postoperative
Documentation of analgesic prescriptions and rescue medications during postoperative course
preop and 0, 6 , 24, 48, 48 hours postoperative

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Karolin Piechowiak, Dr, Dept. of Anesthesia And Intensiv Care Medicine University of Marburg
  • Studienleiter: Thorsten Steinfeldt, Prof Dr, Dept. of Anesthesia And Intensive Care Medicine University of Marburg
  • Studienleiter: Thomas Wiesmann, Dr, Dept. of Anesthesia And Intensive Care Medicine University of Marburg

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Februar 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. April 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. April 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. Januar 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Januar 2015

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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