- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02197273
Liposomal Bupivacaine Versus Standard Analgesia in Total Joint Arthroplasty (TJA)
Efficacy of Liposomal Bupivacaine Versus Standard Analgesia in Pain Management of Total Joint Arthroplasty
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Ohio
-
Columbus, Ohio, Vereinigte Staaten, 43214
- OhioHealth Riverside Methodist Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Clinical diagnosis of osteoarthritis
- Elected to undergo primary TKA, THA, or TSA
Exclusion Criteria:
- Age < 18 years
- Pregnant or breastfeeding
- Non-English speaking
- Unable to give informed consent
- Previous open hip, knee or shoulder surgery
- Pre-determined patients discharging to ECF
- Patients with allergies to bupivacaine
- Patients currently taking opioid pain medication
- Patients with contraindication to nerve blocks
- Patients undergoing simultaneous bilateral joint replacement, as this would require >1 dose of liposomal bupivacaine (Exparel®) per patient for each surgical site
- Patients with severe hepatic disease
- Patients with chronic heart disease as defined as a decreased ejection fraction
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Standard of care analgesia
Total Hip Arthroplasty (THA): All patients will receive a spinal anesthetic using Fentanyl and Bupivacaine Injection into capsular tissue after placement of the acetabular component: 0.5% Bupivacaine 15 cc 40 mg Solumedrol 10 mg Morphine 20 cc Saline Total Knee Arthroplasty (TKA): All patients will receive a spinal anesthetic using Fentanyl and Bupivacaine All patients will receive an adductor canal block of 0.25% Bupivacaine w/epinephrine 30cc Injection into posterior capsule of the knee: 0.5% Bupivacaine 15 cc 40 mg Solumedrol 10 mg Morphine 20 cc Saline Total Shoulder Arthroplasty (TSA): All patients will receive a standard interscalene block with bupivacaine followed by indwelling catheter insertion with ropivacaine infusion to be left in place for two days. |
Andere Namen:
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|
Experimental: Liposomal bupivacaine
THA: Standard of care analgesia, PLUS 266 mg of liposomal bupivacaine. Anterior capsule Inferior capsule Posterior capsule Short external rotator Gluteus maximus Subcutaneous tissue TKA: Standard of care analgesia, PLUS 266 mg of liposomal bupivacaine. Posterior knee capsule Anterior femoral periosteum Anterior tibial periosteum Subcutaneous tissue Pericapsular meniscal tissue TSA: All patients will receive a standard interscalene block with bupivacaine PLUS 266 mg of liposomal bupivacaine. Posterior capsule Rotator cuff Subscapularis Humeral periosteum Subcutaneous tissue Deltopectoral muscle |
Andere Namen:
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Length of Stay in Hospital (Days)
Zeitfenster: Participants were followed for the duration of hospital stay, an expected average of 3 days
|
Participants were followed for the duration of hospital stay, an expected average of 3 days
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Time to Post-operative Rescue Opioids (Hours)
Zeitfenster: Immediately following discharge from operating room until the participant was discharged from the hospital, an expected average of 3 days
|
Immediately following discharge from operating room until the participant was discharged from the hospital, an expected average of 3 days
|
|
Readmission or Emergency Department (ED) Visit Due to Pain Control Within 30 Days
Zeitfenster: Date of discharge through 30 days following discharge
|
Date of discharge through 30 days following discharge
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Deborah Napier, BSN,RN,MA, OhioHealth
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Gelenkerkrankungen
- Erkrankungen des Bewegungsapparates
- Rheumatische Erkrankungen
- Arthritis
- Arthrose
- Arthrose, Knie
- Arthrose, Hüfte
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Adrenerge Wirkstoffe
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Autonome Agenten
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Analgetika
- Agenten des sensorischen Systems
- Anästhetika, intravenös
- Anästhesie, Allgemein
- Anästhetika
- Entzündungshemmende Mittel
- Antineoplastische Mittel
- Glukokortikoide
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Antineoplastische Mittel, hormonell
- Neuroprotektive Wirkstoffe
- Schutzmittel
- Adrenerge Alpha-Agonisten
- Adrenerge Agonisten
- Analgetika, Opioide
- Betäubungsmittel
- Adjuvantien, Anästhesie
- Anästhetika, lokal
- Bronchodilatatoren
- Anti-Asthmatiker
- Atemwegsmittel
- Adrenerge Beta-Agonisten
- Sympathomimetika
- Vasokonstriktorische Mittel
- Mydriatics
- Methylprednisolon Hemisuccinat
- Fentanyl
- Bupivacain
- Ropivacain
- Morphium
- Epinephrin
Andere Studien-ID-Nummern
- OH1-14-00529
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
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