- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03152006
Adolescent Coordinated Transition Nigerian HIV+ Youth (ACT)
14. Oktober 2017 aktualisiert von: Echezona Ezeanolue, University of Nevada, Las Vegas
Adolescent Coordinated Transition (ACT) to Improve Health Outcomes Among Nigerian HIV+ Youth
The purpose of this study is to evaluate the comparative effectiveness of a comprehensive, coordinated transition protocol which includes an early introduction to the adult provider, an integrated case management team and a peer-facilitated organized support group on retention in care, viral suppression and psychosocial wellbeing among adolescents living with HIV.
Studienübersicht
Detaillierte Beschreibung
Using a two-arm cluster randomized design, our proposed study will evaluate the comparative effectiveness of ACT, a coordinated protocol for transitioning adolescents living with HIV (ALHIV) from pediatric to adult care (Intervention Group; IG) versus the usual abrupt transfer to adult care (Control group; CG) on rates of retention in care and viral suppression, and differences in perceived psychosocial wellbeing.
Twelve health facilities, two in each of the six geopolitical zones of Nigeria will be pair-matched and randomly assigned to either IG (N=6 health facilities) or CG (N=6 health facilities).
A total of 216 ALHIV will be enrolled in the study over a 36-month period.
The primary outcome will be the difference in the rate of retention between the groups.
Secondary outcomes will be difference in the rate of viral suppression and the difference in perceived psychosocial wellbeing.
Additionally, the investigators will conduct mediation/moderation analysis to examine the role of intermediate variables such as transition readiness, perceived mental health, social support, health locus of control, self-esteem and sexual risk behavior self-efficacy on the primary outcomes.
Implementation factors will be assessed using the hybrid 2 model.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
216
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Abuja, Nigeria
- Rekrutierung
- Center for Integrated Health Program
-
Kontakt:
- Bolanle Oyeledu, MD
-
Abuja, Nigeria
- Rekrutierung
- Centre for Clinical Care and Research
-
Kontakt:
- Ayodotun Olutola, MD
-
Abuja, Nigeria
- Rekrutierung
- Family Health International
-
Kontakt:
- Hadiza Khamofu, MD
-
Lagos, Nigeria
- Rekrutierung
- AIDS Prevention Initiative Nigeria
-
Kontakt:
- Prosper Okonkwo
-
-
FCT
-
Abuja, FCT, Nigeria
- Rekrutierung
- Institute of Human Virology
-
Kontakt:
- Nadia Sam-Agudu
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
13 Jahre bis 17 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Documented HIV infection
- Aware of HIV diagnosis
- Currently on ART
Exclusion Criteria:
- Medically unstable
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: Control
The control arm does not receive the ACT intervention.
|
|
|
Experimental: ACT Intervention
Intervention activities include the three components of the ACT intervention: (1) alternating pediatric and adult clinic visits in the 12 month pre-transfer period (2) peer facilitated organized support group during the 24-month graduated transition period and (3) patient advocate and case management team to coordinate transfer process.
|
Coordinated, graduated transition which includes an early introduction to the adult clinician during the PAPA pre-transfer period, a peer-facilitated organized support group aimed at improving transition readiness and addressing critical psychosocial skills including self-efficacy and locus of control and a case management team including a patient advocate who coordinates the transfer between pediatric and adult care teams.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Retention in care in care 6 months post-transfer
Zeitfenster: 6 months
|
Proportion of participants who had at least 1 clinical visit to an HIV provider within the 6 months post-transfer
|
6 months
|
|
Retention in care 12 months post-transfer
Zeitfenster: 12 months
|
Proportion of participants who had at least 2 clinical visits to an HIV provider separated by 6 months within the 1 year period post-transfer
|
12 months
|
|
Retention in care 24 months post-transfer
Zeitfenster: 24 months
|
Proportion of participants who had at least 2 clinical visits to an HIV provider separated by 6 months within a 1 year period during the second year post-transfer
|
24 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Viral Suppression
Zeitfenster: Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
Proportion of participants with undetectable viral load
|
Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
|
Mental Health and Wellbeing
Zeitfenster: Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
Mental health continuum-short form Questionnaire
|
Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
|
Health Locus of Control
Zeitfenster: Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
Health Locus of control / Self-esteem Questionnaire
|
Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
|
Social Support
Zeitfenster: Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
Functional Social Support Questionnaire
|
Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
|
Sexual Risk Behavior
Zeitfenster: Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
Sexual Risk Beliefs and Behavior Self Efficacy Questionnaire
|
Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
|
Transition Readiness
Zeitfenster: Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
Transition Readiness Assessment Questionnaire
|
Enrollment, baseline (12 months), 24 and 36 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
28. Juni 2017
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
30. Mai 2020
Studienabschluss (Voraussichtlich)
30. Juni 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Mai 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
11. Mai 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
12. Mai 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. Oktober 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
14. Oktober 2017
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Sexuell übertragbare Krankheiten, viral
- Sexuell übertragbare Krankheiten
- Lentivirus-Infektionen
- Retroviridae-Infektionen
- Immunologische Mangelsyndrome
- Erkrankungen des Immunsystems
- Langsame Viruserkrankungen
- HIV-Infektionen
- Erworbenes Immunschwächesyndrom
Andere Studien-ID-Nummern
- 990070-4
- R01HD089871 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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