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Pain and Medication Use Following Surgery (SODAS)

8. September 2017 aktualisiert von: Chad Brummett, University of Michigan

Safe Opioid Disposal After Surgery Trial

Patients will be randomized to one of two interventions intended to facilitate safe disposal of opioids after cessation following surgery. For pragmatic reasons, participants will be randomized by day to either the information sheet or the disposal bag using a block randomization schedule. To ensuring adequate sample size, patients will be enrolled for a ~4-week period following the 2-week usual care run in period. In the event that the sample size estimate has not been reached after the 4-week intervention period, additional patients will be enrolled accordingly.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The lack of evidence-based guidelines for postoperative opioid prescribing has contributed to a surplus of opioid pills within our patients' homes and communities, increasing the potential for diversion and nonmedical use. A recent study suggests that for outpatient general surgery procedures, roughly 72% of prescribed opioids go unused. Current opioid disposal options are limited to DEA-authorized opioid collectors, including select law enforcement agencies, pharmacies, or organized pill drop events, and many patients remain unaware of these avenues. Several studies have found that few patients have knowledge about opioid disposal options and even fewer dispose of their unconsumed opioids.

Unconsumed opioids pose a diversion risk. In the 2011 National Survey on Drug Use and Health, 70.8% of those who used a prescription medication non-medically obtained the medication from a friend or relative, with or without their knowledge. Additionally, nonmedical prescription opioid use is a common pathway to heroin use. Importantly, over 80% of young intravenous drug users report initiation of prescription opioid misuse prior to heroin.

Considering that 40% of the prescriptions written by surgeons are for opioids and patients frequently have excess opioids and limited options for and/or knowledge of opioid disposal, the present study will provide patients with information and novel options for opioid disposal as part of the surgical care pathway.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

391

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Michigan
      • Ann Arbor, Michigan, Vereinigte Staaten, 48109
        • East Ann Arbor Ambulatory Surgery & Medical Procedures Center - Michigan Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Scheduled for surgery at Michigan Medicine's East Ann Arbor Ambulatory Surgery & Medical Procedures Center

Exclusion Criteria:

  • Unable to speak English
  • Inability to understand or complete the surveys
  • Other conditions that preclude meaningful participation in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Usual Care
For the first two weeks, there will be no intervention or changes to the usual discharge instructions
Aktiver Komparator: Information Sheet
At discharge, patients will receive an informational sheet detailing options for safe drug disposal
Patients will receive an informational sheet about how to dispose of leftover opioid medication during discharge. Nurses will provide this information sheet and a brief, scripted description of its use and importance of safe disposal at the time of discharge following surgery.
Aktiver Komparator: Deterra Drug Deactivation System
At discharge, patients will receive a Deterra Drug Deactivation System.
Patients will receive an informational sheet about how to dispose of leftover opioid medication during discharge. Nurses will provide this information sheet and a brief, scripted description of its use and importance of safe disposal at the time of discharge following surgery.
This system is a pouch that deactivates prescription drugs, rendering them ineffective for misuse and safe for regular garbage disposal. It uses a patented activated carbon technology to deactivate drugs, including pills, liquids, and patches, and has been found to be 99% percent effective in studies funded by the National Institute of Drug Abuse (NIDA). Additionally, the pouches are made from environmentally friendly materials and contain active ingredients that are considered non-toxic and pose minimal risk, according to their MSDS. Nurses will provide the Deterra bag and a brief, scripted description of its use and importance of safe disposal at the time of discharge following surgery.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Drug disposal
Zeitfenster: 4 weeks post-surgery
Patient-reported disposal of left-over opioid medications in any manner
4 weeks post-surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Opioid disposal technique
Zeitfenster: 4 weeks post-surgery
Patient-reported technique for disposal of left-over opioid medications specifically assessing for safe disposal using recommended disposal methods
4 weeks post-surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Chad Brummett, MD, Michigan Medicine, Department of Anesthesiology

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

6. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. September 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. September 2017

Zuletzt verifiziert

1. September 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • HUM00129418
  • MA-2017 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: Michigan Department of Health and Human Services)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Opioidgebrauch

Klinische Studien zur Information Sheet

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