- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03593876
Strategy Training for People With Aphasia After Stroke
30. August 2021 aktualisiert von: Elizabeth R. Skidmore, PhD, OTR/L, University of Pittsburgh
One-third to one-half of acute strokes result in newly acquired cognitive impairments.
Approximately 30 to 40% of people in the acute phase of stroke also sustain communication impairments.
Stroke-related cognitive impairments are associated with significant functional disability, as indicated by the inability to regain independence in daily activities.
The overall aim of this study is to examine the feasibility of an adapted form of strategy training for people with communication impairments who are admitted to inpatient rehabilitation.
These analyses will address a critical gap in current rehabilitation research, namely the exclusion of people with communication impairments in acute stroke rehabilitation clinical trials, and provide pilot data to inform the design of future inclusive clinical trials seeking to reduce disability after stroke.
Studienübersicht
Detaillierte Beschreibung
This pilot study will use a descriptive case series design with repeated measures to assess the feasibility of an adapted form of strategy training for people with communication impairments after acute stroke.
The investigators will recruit people with aphasia due to stroke admitted to the inpatient rehabilitation units and administer the adapted form of strategy training one session per day 5 days per week for 10-15 sessions.
The investigators will assess the feasibility of the intervention based on feedback from participants and therapists.
These data will serve as pilot data to inform the design of a future clinical trials for people with cognitive impairments after stroke, including people with communication impairments.
These efforts will allow the investigators to test new models to support optimal interventions for individuals with stroke-related cognitive impairments, including people with communication impairments who are among those most vulnerable for long-term disability.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
16
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Pennsylvania
-
Pittsburgh, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 15260
- University of Pittsburgh
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- primary diagnosis of acute stroke
- admission to acute rehabilitation
- mild to moderate aphasia but able to understand and express communication with verbal, written, and/or augmentative communication (score of 1 or 2 on the National Institutes of Health Stroke Scale item 9, or score 1 to 5 on the Boston Diagnostic Aphasia Examination Severity Scale)
Exclusion Criteria:
- pre-stroke diagnosis of dementia
- severe global aphasia (Boston Diagnostic Aphasia Examination Severity Scale score of 0)
- dysarthria as the only communication impairment (score of 1 or 2 two on the National Institutes of Health Stroke Scale item 10, but score of 0 on item 9)
- current major depressive disorder (unless treated and in partial remission), bipolar disorder, or any other psychotic disorder (indicated by PRIME-MD)severe global aphasia (Boston Diagnostic Aphasia Examination Severity Scale score of 0)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Strategy Training
Strategy training is a form of meta-cognitive instruction that trains individuals with stroke-related cognitive impairments to identify and prioritize problematic daily activities, identify the barriers impeding performance, generate and evaluate their own strategies to address barriers, and apply these skills through iterative practice.
|
This study will use an adapted form of strategy training for people with communication impairments.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Mean Patient-therapist Communication Score
Zeitfenster: Baseline to Post-Intervention (up to 3 weeks)
|
Measure of Participation in Conversation (MPC) Interaction score greater than or equal to 2. The scale assesses the degree of participation executed by the participant with communication impairment during supported conversation.
Scores range from 0=no participation/comprehension to 4=full participation/comprehension.
|
Baseline to Post-Intervention (up to 3 weeks)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Change in Independence With Daily Activities
Zeitfenster: Baseline to 6 months
|
Change in independence measured with the Functional Independence Measure.
The FIM assesses 18 tasks in 6 functional domains (self-care, sphincter control, transfers, locomotion, communication and social cognition) using a scale of 1 (dependent) to 7 (independent).
Scores range from 18 to 126.
Higher values represent better outcomes.
The a priori criterion for change was a medium effect size of change (Cohen's d≥0.5).
|
Baseline to 6 months
|
Change in Cognition
Zeitfenster: Baseline to 6 months
|
Change in cognition measured with the Cognitive Linguistic Quick Test Executive Function Score.
The severity score measures executive functions using 4 tasks (symbol trails, generative naming, mazes, and design generation).
The score ranges from 40 (within normal limits) to 0 (severe impairment).
Higher values represent better outcomes.
The a priori criterion for change was a medium effect size of change (Cohen's d≥0.5).
|
Baseline to 6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Elizabeth R. Skidmore, PhD, OTR/L, University of Pittsburgh
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
23. Juli 2018
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. August 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Juni 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
10. Juli 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
20. Juli 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
24. September 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
30. August 2021
Zuletzt verifiziert
1. August 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- PRO18050075
- R01HD074693 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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