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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04449718
Vitamin D Supplementation in Patients With COVID-19
16. November 2020 aktualisiert von: ROSA MARIA RODRIGUES PEREIRA, University of Sao Paulo
Vitamin D Supplementation in Patients With COVID-19: A Randomized, Double-blind, Placebo-controlled Trial
Coronavirus disease 2019 (COVID-19) was declared an emergency public health problem by the World Health Organization (WHO) in March 2020.
Since then, several initiatives by the medical and scientific community have sought alternatives to treat infected individuals, as well as identifying risk or protective factors for the contamination and prognosis of patients.
In this perspective, vitamin D supplementation can improve some important outcomes in critically ill patients, being considered a potent immunomodulatory agent.
Vitamin D deficiency is a common outcome in critically ill patients, thus making it a modifiable risk factor with great potential for reducing hospital stay and intensive care and mortality.
The investigators speculate that vitamin D supplementation could have therapeutic effects in patients with COVID-19.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
240
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Sao Paulo, Brasilien, 05403-000
- Clinical Hospital of the School of Medicine, University of Sao Paulo
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Diagnosis of flu syndrome with hospitalization criteria;
- Respiratory rate ≥ 24irpm and / or saturation <93% in room air, or belonging to the risk group for complications: 1. Chronic diseases: heart disease, diabetes mellitus, systemic arterial hypertension and neoplasms, 2. Immunosuppression, 3. Pulmonary tuberculosis; 4. Obesity;
- Tomographic findings compatible with coronavirus disease.
Exclusion Criteria:
- Patient admitted already under invasive mechanical ventilation;
- Patient admitted with severe acute respiratory syndrome and diagnosed with an etiologic agent other than SARS-CoV-2;
- Prior vitamin D supplementation (above 1000 IU/day);
- Renal failure requiring dialysis or creatinine ≥ 2.0mg/dl;
- Admitted patients with expected hospital discharge in less than 24 hours;
- Patient unable to sign the consent form.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Experimental
Patients will receive 200,000 IU of vitamin D3 on admission + conventional care
|
200,000 IU on admission
|
|
Placebo-Komparator: Placebo
Patients will receive an equivalent amount of a placebo solution on admission + conventional care
|
200,000 IU on admission
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Length of hospitalization
Zeitfenster: From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
total number of days that patient remained hospitalized
|
From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Mortality
Zeitfenster: From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
number of patients that died
|
From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
|
Number of cases admitted to Intensive Care Unit (ICU)
Zeitfenster: From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
total number of days that patient remained in ICU
|
From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
|
Length of use of mechanic ventilator
Zeitfenster: From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
total number of days that patient remained in mechanic ventilator
|
From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
|
Number and severity of symptoms
Zeitfenster: From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
From date of randomization until the date of hospital discharge or death, which is usually less than 1 month
|
|
|
Inflammatory markers
Zeitfenster: Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
C-reactive protein, IL-1alpha (pg/ml), IL-1beta (pg/ml), IL-6 (pg/ml), TNF-alpha (pg/ml), IL-1ra (pg/ml), IL-10 (pg/ml) concentration in the serum
|
Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
|
C-reactive protein
Zeitfenster: Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
serum concentration
|
Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
|
Vitamin D
Zeitfenster: Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
serum concentration
|
Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
|
Creatinine
Zeitfenster: Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
serum concentration
|
Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
|
Calcium
Zeitfenster: Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
serum concentration
|
Baseline, 14 days after hospitalization and at the moment of hospital discharge or death (usually less than 1 month)
|
|
Physical activity
Zeitfenster: Baseline
|
Baecke questionnaire (higher scores mean a higher physical activity level)
|
Baseline
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Rosa Pereira, PhD, MD, School of Medicine, University of Sao Paulo
- Studienleiter: Bruno Gualano, PhD, School of Medicine, University of Sao Paulo
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Stroehlein JK, Wallqvist J, Iannizzi C, Mikolajewska A, Metzendorf MI, Benstoem C, Meybohm P, Becker M, Skoetz N, Stegemann M, Piechotta V. Vitamin D supplementation for the treatment of COVID-19: a living systematic review. Cochrane Database Syst Rev. 2021 May 24;5(5):CD015043. doi: 10.1002/14651858.CD015043.
- Fernandes AL, Sales LP, Santos MD, Caparbo VF, Murai IH, Pereira RMR. Persistent or new symptoms 1 year after a single high dose of vitamin D3 in patients with moderate to severe COVID-19. Front Nutr. 2022 Sep 13;9:979667. doi: 10.3389/fnut.2022.979667. eCollection 2022.
- Fernandes AL, Murai IH, Reis BZ, Sales LP, Santos MD, Pinto AJ, Goessler KF, Duran CSC, Silva CBR, Franco AS, Macedo MB, Dalmolin HHH, Baggio J, Balbi GGM, Antonangelo L, Caparbo VF, Gualano B, Pereira RMR. Effect of a single high dose of vitamin D3 on cytokines, chemokines, and growth factor in patients with moderate to severe COVID-19. Am J Clin Nutr. 2022 Mar 4;115(3):790-798. doi: 10.1093/ajcn/nqab426.
- Murai IH, Fernandes AL, Antonangelo L, Gualano B, Pereira RMR. Effect of a Single High-Dose Vitamin D3 on the Length of Hospital Stay of Severely 25-Hydroxyvitamin D-Deficient Patients with COVID-19. Clinics (Sao Paulo). 2021 Nov 26;76:e3549. doi: 10.6061/clinics/2021/e3549. eCollection 2021.
- Murai IH, Fernandes AL, Sales LP, Pinto AJ, Goessler KF, Duran CSC, Silva CBR, Franco AS, Macedo MB, Dalmolin HHH, Baggio J, Balbi GGM, Reis BZ, Antonangelo L, Caparbo VF, Gualano B, Pereira RMR. Effect of a Single High Dose of Vitamin D3 on Hospital Length of Stay in Patients With Moderate to Severe COVID-19: A Randomized Clinical Trial. JAMA. 2021 Mar 16;325(11):1053-1060. doi: 10.1001/jama.2020.26848.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Juni 2020
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
7. Oktober 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
7. Oktober 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. Juni 2020
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
25. Juni 2020
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
29. Juni 2020
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. November 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. November 2020
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Coronavirus-Infektionen
- Coronaviridae-Infektionen
- Nidovirales-Infektionen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Infektionen der Atemwege
- Erkrankungen der Atemwege
- Pneumonie, viral
- Lungenentzündung
- Lungenkrankheit
- COVID-19
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Mikronährstoffe
- Vitamine
- Mittel zur Erhaltung der Knochendichte
- Vitamin-D
Andere Studien-ID-Nummern
- 30959620.4.0000.0068
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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