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Identifying Risk Factors for Developing AKI in Sepsis

21. Juli 2022 aktualisiert von: Cardiff and Vale University Health Board

A Retrospective Study to Evaluate the Prevalence of Acute Kidney Injury in Patients With DKA and Sepsis

A study to evaluate the prevalence of Acute Kidney Injury (AKI) in patients with Diabetic Ketoacidosis (DKA) and sepsis using data collected prospectively to a patient registry. The primary objective is to compare the prevalence of AKI in sepsis and DKA in different age groups in children and investigate the difference in the prevalence of hyperchloremia in the two groups.Secondary objectives are Compare the prevalence of AKI in sepsis and DKA in different age groups in children and investigate the difference in the prevalence of hyperchloremia in the two groups.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

It is a descriptive study to report the prevalence ofAcute Kidney Injury ( AKI) in the two cohorts of sepsis and Diabetic Ketoacidosis ( DKA). In addition we aim to evaluate the relation with hyperchloremia. In both groups, attempts will be made to evaluate the association of risk factors such as severity of dehydration/shock and hyperchloremia with AKI in the two groups.

Data will be analysed using SPSS software. Categorical variables will be analysed using Chi-square test and if appropriate, multiple logistic regression analysis. Continuous variable will be analysed with Student's T test and if possible, by linear regression modelling. The differences between the two groups may analysed using Analysis of Variance (ANOVA).

The study will collect anonymous data from 2015 to 2020 from the Paediatric Intensive Care Audit Network (PICANet) database for a tertiary PICU servicing the pediatric population of Wales.This data is submitted prospectively for audit of clinical outcomes of children admitted for paediatric intensive care in the United Kingdom. The study was reviewed by the Institutional Research and Development department and was given exemption for ethics committee review as it does not involve direct patient contact and the data is anonymous. Approval was obtained from the relevant database manager, institutional information governance department as well as the Health Care Research Wales.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

300

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • South Glamorgan
      • Cardiff, South Glamorgan, Vereinigtes Königreich, CF14 4XW
        • Noah's Ark Children's Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Sekunde bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Children admitted to PICU with sepsis as per the sepsis consensus conference (2005) definition.

Children with DKA admitted to PICU and wards. Diabetic Ketoacidosis defined based on the British Paediatric Society of Endocrinology and Diabetes.

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Children under 16 years and admitted to PCCU or wards in the past 5 years
  • Diagnosis of DKA or Sepsis/severe bacterial infection/septic shock

DKA - defined as per the British Society for Paediatric Endocrinology and Diabetes (BSPED) guidance. Sepsis is defined based on the International Pediatric Sepsis Consensus Conference guidance (2005)

8.3. Exclusion Criteria

  • Any patients identified as above but not able to obtain case notes for any reason.
  • Patients with pre-existing kidney conditions
  • Patients with inborn errors of metabolism

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Sonstiges

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Sepsis

Patients admitted to PICU who are selected from registry based on primary diagnoses with codes for the following search codes were selected:

Sepsis is defined as per the International Consensus Conference pediatric sepsis definition (2005) [citation 1].

In silico analysis will be carried out in the sepsis cohort comparing admissions with Acute Kidney Injury (AKI) and those without AKI to identify factors associated with AKI.

In those selected admissions to PICU, information on Renal Function, Chloride levels, clinical outcome and medication use as well as fluid resuscitation will be collected from hospital online resources such as discharge summaries, results portal and the PICANet database. In addition the Paediatric Index of Mortality 3 severity of illness scores will be reported for all admissions.

Sepsis will be defined based on the International Pediatric Consensus Conference definition of sepsis (2005)

kein Eingriff
Diabetic Ketoacidosis (DKA)

This group is defined based on the British Society of Paediatric Endocrinology and Diabetes.case definition for Diabetic Ketoacidosis [citation 2].

The data collected will be similar to the sepsis cohort. In silico analysis will be carried comparing those with AKI and without AKI in the DKA cohort.

kein Eingriff

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Prevalence of Acute Kidney Injury in the sepsis and DKA cohorts
Zeitfenster: during admission to PICU
Acute Kidney Injury will be defined based on the Kidney Disease Improving Global Outcomes (KDIGO) 2012 [citation 3] guidelines. Serum Creatinine and Urine output will be used for defining Acute Kidney Injury. Serum creatinine is measured in microMol/litre and urine output in millilitres (ml)
during admission to PICU

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Risk factors associated with AKI
Zeitfenster: During admission to PICU
Various risk factors will be evaluated such as cardiac arrest prior to admission or during admission, mechanical ventilation, hypotension or shock requiring vaso-active medications as well as use of medications which may be nephrotoxic.
During admission to PICU
Compare chloride levels in the AKI and non AKI groups
Zeitfenster: during admission in PICU
The units used for Chloride levels is mMol/Litre
during admission in PICU

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. März 2021

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. März 2022

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. März 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. März 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. April 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Juli 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Juli 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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