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Effect of Autologous Cord Blood Mononuclear Cells for Treatment of Bronchopulmonary Dysplasia in Extremely Preterm Neonates

7. Oktober 2021 aktualisiert von: yang jie, Guangdong Women and Children Hospital

Effect of Autologous Cord Blood Mononuclear Cells for Treatment of Bronchopulmonary Dysplasia in Extremely Preterm Neonates: a Non-Randomized Case-Control Trial Study

This is a non-randomized, case-controlled trial that evaluates the efficacy of autologous cord blood mononuclear cells(ACBMNC) infusion as a Treatment for BPD. The results of this trial will provide valuable clinical evidence for recommendations on the treatment of BPD in extremely preterm infants. Informed consent before birth is signed. In this prospective clinical trial, preterm neonates less than 28 weeks who previously stored ACBMNC and then suffer BPD will be assigned to be ACBMNC infusion group, while those who do not previously stored ACBMNC or then refuse ACBMNC infusion and suffer BPD will be assigned to be control group. In the ACBMNC infusion group, when BPD occurred, the pre-stored ACBMNC will be removed and rewarmed, and then ACBMNC(5×107 cells /kg) will be intravenously injected within 24 hours. The control group receives standardized treatment without special treatment. The total number of participants is 76 and the same in both groups. The primary outcome is the rate of mortality or ratio of severe BPD at 36 weeks of postmenstrual age or discharge home. The secondary outcomes will include other common preterm complication rate and the number of hospitalizations due to pneumonia within 1 year of postmenstrual age.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Study design and settings:

This is a non-randomized, case-controlled trial that evaluates the efficacy of autologous cord blood mononuclear cells(ACBMNC) infusion as a Treatment for BPD. Informed consent before birth is signed. Preterm infants in the ACBMNC infusion group will have their umbilical cord blood collected after birth. Umbilical cord blood was collected into a collection bag after delivery and labeled. The collection bag was placed in a 4° refrigerator for refrigeration and sent to the Guangdong Province umbilical cord blood Bank. ACBMNC will be separated and preserved with liquid nitrogen. The total content of umbilical cord blood cells, the number of mononuclear cells per ml and the volume before and after separation were provided immediately for the later calculation of the total volume of infusion. In this prospective clinical trial, preterm neonates less than 28 weeks who previously stored ACBMNC and then suffer BPD will be assigned to be ACBMNC infusion group, while those who do not previously stored ACBMNC or then refuse ACBMNC infusion and suffer BPD will be assigned to be control group. In the ACBMNC infusion group, when BPD occurred, the pre-stored ACBMNC will be removed and rewarmed, and then ACBMNC(5×107 cells /kg) will be intravenously injected within 24 hours. The control group receives standardized treatment without special treatment. The total number of participants is 76 and the same in both groups. The primary outcome is the rate of mortality or ratio of severe BPD at 36 weeks of postmenstrual age or discharge home. The secondary outcomes will include other common preterm complication rate and the number of hospitalizations due to pneumonia within 1 year of postmenstrual age.

Trial treatment methods:

Informed consent before birth will be signed by the parents. All premature infants included in the study received standardized treatment after admission to the NICU. In the ACBMNC infusion group, when BPD occurred, the pre-stored ACBMNC will be removed and rewarmed, and then ACBMNC(5×107 cells /kg) will be intravenously injected within 24 hours. The control group receives standardized treatment without special treatment.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

76

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Guangdong
      • Dongguan, Guangdong, China
        • Ren Xuejun
      • Guangzhou, Guangdong, China, 511400
        • Jie Yang

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 6 Monate (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 1.born at study hospital;
  • 2. singleton birth;
  • 3. less than 28 weeks GA
  • 4.Signed informed consent obtained;
  • 5. Umbilical cord blood collection and testing qualified; 6.Diagnosed with BPD

Exclusion Criteria:

  • 1. with severe congenital abnormalities;
  • 2.with maternal clinical chorioamnionitis
  • 3. the mother was positive for hepatitis B (HBsAg and/or HBeAg) or C virus (anti-HCV), syphilis, HIV (anti-HIV-1 and -2) or IgM against cytomegalovirus, rubella, toxoplasma and herpes simplex virus.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: ACBMNC infusion group
Those assigned to the ACBMNC group will receive intravenous autologous cord blood mononuclear cells infusion. Cell dose for all patients was targeted at 5×107 cells per kilogram.
preterm neonates less than 28 weeks who suffer BPD and also stored cord blood are assigned to receive intravenous autologous cord blood mononuclear cells infusion (5×107cells/kg).
Kein Eingriff: control group
The control group received standardized treatment without special treatment.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of mortality or ratio of severe BPD
Zeitfenster: 36 weeks of postmenstrual age or discharge home whichever comes first.
Rate of mortality or ratio of severe BPD at discharge or corrected gestational age at 36 weeks
36 weeks of postmenstrual age or discharge home whichever comes first.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of other preterm complications
Zeitfenster: 36 weeks of postmenstrual age or the discharge home whichever comes first.
Incidence of other preterm complications including intraventricular hemorrhage (IVH), periventricular leukomalacia(PVL), necrotizing enterocolitis (NEC), retinopathy of prematurity (ROP), ventilation-associated pneumonia (VAP) and late onset sepsis (LOS)
36 weeks of postmenstrual age or the discharge home whichever comes first.
The number of hospitalizations
Zeitfenster: 1 or 2 year of postmenstrual age

To compare the number of hospitalizations due to pneumonia, wheezing, asthma, nighttime cough, need for oxygen therapy, height, weight, nervous system development within 1 or 2 year of postmenstrual age.

Long-term outcome.

1 or 2 year of postmenstrual age

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Jie Yang, PhD, Guangdong Women and Children Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Oktober 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. März 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. September 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. Juli 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Oktober 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Oktober 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Oktober 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Oktober 2021

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

IPD-Sharing-Zeitrahmen

all time

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

all

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • SAFT
  • ANALYTIC_CODE
  • CSR

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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