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Reliability and Validity of a New Postoperative Track Assessment Tool (POTraTool)

12. Oktober 2021 aktualisiert von: Laurelie Perret, University Hospital, Geneva

Reliability and Validity of a New Postoperative Track Assessment Tool - a Prospective Observational Study

This prospective observational study investigated the validity and reliability of a new postoperative track assessment tool. We hypothesized, first, that this tool estimates the indication and benefit of a management in an intermediate care unit (IMC). Second, we hypothesized that a) health care providers of IMC or postoperative anaesthesia care unit (PACU) have similar estimations using this tool and b) that this estimation is accurately established in the first 2 hours.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The tool includes 2 visual analog scale (VAS) scores estimating indication of an IMC admission and benefit of an IMC stay. The tool was tested in a PACU and in an IMC unit of a Swiss tertiary centre in 2019/2020 (before COVID pandemic). Three raters: one nurse, one physician in charge and the consultant physician, were asked to fill the VAS at the same time for each included patient. The score was done in the 2 first hours following admission in the unit and during the multi professional morning round at day 1.

Reliability was estimated by testing internal consistency (homogeneity), interrater reliability and agreement and test-retest validity (stability). Validity included content validity, construct validity and criterion validity.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

879

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Geneva, Schweiz, 1205
        • Geneva University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

This study was a random sample from the PACU and IMC patients' population. Included patients' variables for demographic description of the population of interest and for the validity testing were: Age in years, gender (male / female), ASA physical score classification (ASA PS), do not resuscitate order (DNR), duration of intervention (min), severity of intervention (minor/intermediate/major), type of surgery (abdominal, orthopedic, trauma and other surgical and non-surgical interventions), elective or non-elective, palliative intervention, SAPS II (admission (2 h after arrival in IMC)), NEMS (admission (2 h after arrival) and during stay in IMC), SAS.

Participating raters were voluntary health care providers working in the peri-interventional unit (PACU and IMC).

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • PACU patients admitted on Mondays
  • IMC patients admitted 7:30am-7:30pm on weekdays

Exclusion Criteria:

  • night admission
  • PACU patient ASA < 3 or minor intervention

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Intermediate Care (IMC) indication (VASi)
Zeitfenster: 2019/2020
Health care raters graded the IMC indication (or allocative efficiency) for each patient on a visual analog scale grading from 0 (very low indication of an IMC management) to 100 (very high indication of an IMC management), namely VASi.
2019/2020
Intermediate Care benefit (VASb)
Zeitfenster: 2019/2020
Health care raters graded the IMC benefit (or health gain) for each patient on a visual analog scale grading from 0 (very low benefit from an IMC management) to 100 (very high benefit from an IMC management), namely VASb.
2019/2020

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Walder, Professor, University Hospital, Geneva

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

12. August 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

19. Oktober 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Oktober 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. September 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Oktober 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Oktober 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Oktober 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Oktober 2021

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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