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Dose Finding Study to Evaluate the Safety of BSB-2002 in Relapsed or Refractory Acute Myeloid Leukemia (AML) Patients With NPM1 Mutation

27. April 2026 aktualisiert von: BlueSphere Bio, Inc

A Phase 1 Multicenter Dose Finding Study to Evaluate the Safety of BSB-2002 in Relapsed or Refractory Acute Myeloid Leukemia (AML) Patients With NPM1 Mutation

The goal of this clinical trial is to test BSB-2002 which is a new type of cellular therapy to treat blood cancer (AML). It will evaluate the safety of BSB-2002 and also determine whether it works to prevent relapse of your cancer.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a Phase I, multicenter, open-label, non-randomized study to characterize the safety and clinical activity of BSB-2002, a genetically modified autologous T cell product incorporating an HLA-A*02:01-restricted mutant NPM1-directed T cell receptor (TCR), administered to patients with relapsed or refractory acute myeloid leukemia (AML). Enrolled patients must be HLA-A*02:01+ and positive for the NPM1 mutation which produces the alternative amino acid sequence CLAVEEVSL (Type A, D, G or H).

The study is an adaptive dose escalation design with up to 3 cohorts to evaluate single doses of BSB-2002, employing the 3+3 design.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

19

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Medical Director: Nawazish Khan, BlueSphere Bio, MD
  • Telefonnummer: 252-347-4938
  • E-Mail: nkhan@bluespherebio.com

Studienorte

    • Missouri
      • St Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
        • Rekrutierung
        • Washington University at St Louis

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Male or female patients, ages 18 years or older,
  2. AML diagnosed per ELN criteria1 which has been treated with at least two lines of therapy,

    1. which is relapsed (after previously complete remission, CR, CRh or CRi), or
    2. refractory (failed to achieve complete remission) to the last treatment*, *Primary refractory patients should have received at least two cycles of induction treatment
  3. Patients who are MRD positive by NGS for NPM1 after being MRD negative following the last treatment
  4. HLA-A*02:01,
  5. Positive for NPM1 mutation type A, D, G or H (see Appendix 3)2
  6. Adequate venous access for apheresis or agree to use of a central line for apheresis collection,
  7. Willing and able to provide informed consent and adhere to all study requirements.

Exclusion Criteria:

  1. Leukemic blast count of >20,000/μl. If the blast count can be maintained below the threshold with hydroxyurea, the patient would be eligible.
  2. Patients with extramedullary only AML.
  3. Patients that are candidates for hematopoietic stem cell transplant.
  4. Patients that are eligible to receive an approved targeted therapy.
  5. Treatment with other investigational agents within 5 half-lives of the planned dosing of BSB-2002 (day 1).
  6. Subject has had hematopoietic stem cell transplant (HSCT) and has any of the following:

    1. Is within 3 months of transplant;
    2. Has clinically significant graft-versus-host disease requiring systemic treatment;
    3. Has ≥ Grade 2 persistent non-hematological toxicity related to the transplant.
  7. Other malignancy that requires treatment.
  8. Uncontrolled bacterial, viral, or fungal infections at time of enrollment.
  9. Active Hepatitis B or C infection.
  10. Seropositive for Human Immunodeficiency Virus-1 or -2.
  11. CNS involvement refractory to intrathecal chemotherapy and/or standard cranial- spinal radiation.
  12. Subject has congestive heart failure NYHA class 3 or 4, or subject with a history of congestive heart failure NYHA class 3 or 4 in the past, unless an echocardiogram performed within 3 months prior to study entry results in a left ventricular ejection fraction that is ≥ 45%.
  13. Renal insufficiency, with estimated creatinine clearance of < 40 ml/min/1.73m2 by the Cockcroft-Gault equation with adjustment if the weight is ≥ 125% of ideal body weight OR inadequate renal function defined by serum creatinine > 1.6 mg/dL
  14. Total bilirubin > 2x upper limit of normal (unless attributed to Gilbert's Syndrome).
  15. AST or ALT > 3x upper limit of normal.
  16. Pregnant or lactating women.
  17. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status >2.
  18. Ongoing treatment with chronic immunosuppressants (e.g., cyclosporine or systemic steroids at any dose)
  19. Women of childbearing potential (WOCBP) and men who are fertile and are unwilling to use an effective birth control method or abstinence for 12 months. Effective forms of birth control are listed in the Contraception section.
  20. Any condition, in the judgement of the Investigator, that would interfere with study participation, pose a significant risk to the patient, or interfere with study data interpretation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Dose Escalation Cohorts
AML HLA-A*02:01 and Positive for NPM1 mutation type A, D, G or H patients with an identified will be dosed in dose escalation cohorts
Patients will receive BSB-2002 as a single IV infusion at day 1 following the lymphodepletion regime.
Experimental: Expansion Cohort
Once the maximum tolerated dose (MTD) or promising dose is reached additional AML HLA-A*02:01 and Positive for NPM1 mutation type A, D, G or H patients will be enrolled in the expansion cohort.
Patients will receive BSB-2002 as a single IV infusion at day 1 following the lymphodepletion regime.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of participants with dose-limiting toxicity, adverse events (AEs) and serious AEs (SAEs)
Zeitfenster: 365 days
Incidence of dose-limiting toxicity, frequency and severity of adverse events (AEs) and serious AEs (SAEs)
365 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gesamtüberleben
Zeitfenster: Durch 365 Tage
Definiert als die Zeit von der Behandlung bis zum Tod aus irgendeinem Grund
Durch 365 Tage
Number of Patients with Relapse
Zeitfenster: 365 days
Presence of malignant cells in marrow (>5%), peripheral blood (>1%), or extramedullary sites by histopathology after achievement of CR, CRh or CRi any time after study treatment.
365 days
Cellular kinetics of BSB-2002 in peripheral blood
Zeitfenster: 365 days
Quantitation of BSB-2002 (copies per μL of genomic DNA)
365 days

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Malignant Cell presence detected by Molecular MRD Methods
Zeitfenster: 365 days
Presence of malignant cells in the marrow, peripheral blood, or extramedullary sites detectable only by molecular methods
365 days
Cellular kinetics of serum cytokines and biomarkers
Zeitfenster: 365 days
Evaluation of inflammatory cytokines and other potential biomarkers
365 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

21. April 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. August 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. September 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. April 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. April 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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