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The Impact of Video-assisted Thoracic Surgery and Regional Anaesthesia on Postoperative Opioid Consumption and Pain Scores

6. Mai 2026 aktualisiert von: Antalya Training and Research Hospital

The Effect of Paravertebral Block, Intertransverse Block, and Erector Spinae Plane Block on Postoperative Opioid Consumption and Pain Scores in Video-assisted Thoracic Surgery: a Prospective Observational Study

This present study aims is to compare the effects of ultrasound-guided paravertebral block, intertransverse process block, and erector spinae plane block on postoperative opioid consumption, and pain scores in patients undergoing VATS.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Video-assisted thoracic surgery (VATS) has become increasingly popular in Thoracic Surgery due to faster recovery and less postoperative pain compared to thoracotomy. However, although VATS has been reported to cause less postoperative pain than thoracotomy, it has also been shown to significantly increase the risk of acute and chronic postoperative pain, which negatively impacts postoperative pain recovery. Inadequate postoperative pain management can reduce the quality of a patient's recovery and increase the risk of postoperative pulmonary complication. Therefore, controlling pain in patients undergoing VATS is key to ensuring early mobilisation, and minimising the risk of pulmonary complications. Regional anaesthesia techniques are an important part of multimodal analgesia approach in patients undergoing VATS. The aim of the present study is to compare the effects of ultrasound-guided regional anaesthesia techniques on postoperative opioid consumption, and pain scores in patients undergoing VATS.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

96

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Batuhan Kilic
  • Telefonnummer: +905319001549

Studienorte

    • Muratpaşa
      • Antalya, Muratpaşa, Türkei (türkiye)
        • Rekrutierung
        • University of Health Sciences, Antalya Training and Research Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

It is planned to include ASA score I-III adult patients who are planned to undergo elective VATS

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • aged 18-75 years
  • American Society of Anaesthesiology (ASA) score I-III
  • body mass index (BMI) <35kg/m2
  • scheduled for elective VATS

Exclusion Criteria:

  • ASA score ≥4
  • BMI ≥35 kg/m2
  • declining to give written informed consent
  • controendications for block application
  • inability to undergo block application
  • history neurological disease or peripheral nerve disease
  • history of chronic opioid use
  • history of severe liver or kidney failure
  • patients admitted to the intensive care unit postoperatively intubated

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Erector-spinae-Plane-Block-Gruppe
Vor der Operation wird ein ultraschallgestützter Erector-spinae-Plane-Block durchgeführt
Vor der Operation wird unter standartisiertem Anästhesiemonitoring ein ultraschallgestützter Erector-Spinae-Plane-Block durchgeführt
Paravertebral block group
Before the surgery, ultrasoud-guided paravertebral block will be performed
Before the surgery, ultrasoud-guided paravertebral block will be performed before the surgery under standart anaesthesia monitoring
İntertransverse process block group
Before the surgery, ultrasoud-guided intertransverse process block will be performed
Before the surgery, ultrasoud-guided intertransverse process block will be performed before the surgery under standart anaesthesia monitoring

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative opioid consumption
Zeitfenster: 24 hours
All patients will receive a standard patient analgesia (PCA) protocol after operation. The postoperative opioid consumption will only be recorded.
24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative Numerical Rating Scale (NRS) pain scores
Zeitfenster: postoperative 24 hours
The postoperative pain intensity will be assessed with the Numerical Rating Scale (NRS) score (0=no pain; 10=most severe pain).
postoperative 24 hours
Chronic pain
Zeitfenster: 3 months
Patients will be telephoned 3 months after the surgery and the presence, localization, intensity of the pain , its character, and its relation with rest and/or activity will be recorded by asking only verbally.
3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Sadik Ozmen, University of Health Sciences, Antalya Training and Research Hospital
  • Hauptermittler: Batuhan Kılıc, University of Health Sciences, Antalya Training and Research Hospital
  • Hauptermittler: Hacer Boztepe Yesilcay, University of Health Sciences, Antalya Training and Research Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

4. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

4. Oktober 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

4. November 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Brustchirurgie

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