- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07598396
A Study to Evaluate Mosunetuzumab in Participants With Systemic Lupus Erythematosus With or Without Active Lupus Nephritis (SOLUNA)
27. Mai 2026 aktualisiert von: Hoffmann-La Roche
A Phase II Open-Label Study to Evaluate the Efficacy, Safety, and Pharmacokinetics of Mosunetuzumab in Patients With Systemic Lupus Erythematosus With or Without Active Lupus Nephritis
This study will assess how mosunetuzumab works in people who have systemic lupus erythematosus (SLE) who may or may not also have active lupus nephritis (LN).
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
30
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Reference Study ID Number: GA45799 https://forpatients.roche.com/
- Telefonnummer: 888-662-6728 (U.S. Only)
- E-Mail: global-roche-genentech-trials@gene.com
Studienorte
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-
Estado de Bahia
-
Salvador, Estado de Bahia, Brasilien, 40150-150
- Rekrutierung
- Clnica SER da Bahia
-
-
Federal District
-
Brasília, Federal District, Brasilien, 70200-730
- Rekrutierung
- L2IP ?Instituto de Pesquisas Clínicas Ltda.
-
-
Mato Grosso
-
Cuiab, Mato Grosso, Brasilien, 78020-500
- Rekrutierung
- IPC MT Instituto de Pesquisas Clinicas do Mato Grosso
-
-
Rio Grande do Sul
-
Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasilien, 90480-000
- Rekrutierung
- LMK Servios Mdicos S/S Ltda
-
-
Rio de Janeiro
-
Niterói, Rio de Janeiro, Brasilien, 24030-103
- Rekrutierung
- Complexo Hospitalar de Niteroi
-
-
São Paulo
-
Ribeiro Preto, São Paulo, Brasilien, 14048-900
- Rekrutierung
- Hospital das Clinicas de Ribeirao Preto
-
São Paulo, São Paulo, Brasilien, 05403-000
- Rekrutierung
- Hospital das Clnicas da Faculdade de Medicina da USP
-
-
-
-
Lazio
-
Rome, Lazio, Italien, 00168
- Rekrutierung
- Fondazione Policlinico Universitario Agostino Gemelli IRCCS
-
-
Lombardy
-
Brescia, Lombardy, Italien, 25123
- Rekrutierung
- Azienda Socio Sanitaria Territoriale degli Spedali Civili di Brescia (Presidio Spedali Civili)
-
-
-
-
-
Barranquilla, Kolumbien, 080020
- Rekrutierung
- Clinica de La Costa S.A.S
-
Bogotá, Kolumbien, 110221
- Rekrutierung
- Centro de Investigacion en Reumatologia y Especialdades Medicas SAS. CIREEM
-
Medellín, Kolumbien, 050034
- Rekrutierung
- Hospital Pablo Tobon Uribe
-
-
-
-
Gauteng
-
Pretoria, Gauteng, Südafrika, 0002
- Rekrutierung
- Emmed Research
-
-
Western Cape
-
Cape Town, Western Cape, Südafrika, 7925
- Rekrutierung
- University of Cape Town Kidney and Hypertension Research Unit
-
Somerset West, Western Cape, Südafrika, 7130
- Rekrutierung
- Clinical Trials Network Helderberg
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Diagnosis of SLE for ≥ 6 months as assessed using the 2019 European League Against Rheumatism/American College of Rheumatology (EULAR/ACR) Classification Criteria at screening
Exclusion Criteria:
- Pregnant or breastfeeding, or intention of becoming pregnant during the study or within the time frame in which contraception is required
- Treatment with investigational therapy within 30 days or 5 drug-elimination half-lives (whichever is longer) prior to initiation of study treatment and during the study
- Major surgery requiring hospitalization during the 4 weeks prior to screening or during screening, or any planned surgery or procedure requiring hospitalization during the 12 weeks following study drug administration
- Alcohol or substance abuse within the 12 months prior to screening
- Active infection of any kind, excluding fungal infection of the nail beds
- Any major episode of infection as defined by the protocol
- History of serious recurrent or chronic infection
- History of progressive multifocal leukoencephalopathy (PML)
- Tuberculosis (TB) infection
- History of cancer, including solid tumors, hematological malignancies, and carcinoma in situ, within the past 5 years
- Active overlap syndrome with mixed connective tissue disease or systemic sclerosis within the 12 months prior to screening or during screening
- Catastrophic or severe antiphospholipid syndrome within the 12 months prior to screening or during screening. Antiphospholipid syndrome adequately controlled by anticoagulant therapy for at least 2 months prior to screening is acceptable
- High risk for clinically significant bleeding or any condition requiring plasmapheresis, IV immunoglobulin, or acute blood product transfusions
- Active severe or unstable lupus-associated neuropsychiatric disease or where, in the opinion of the investigator, it is likely to require treatment with protocol-disallowed therapies. Examples of neuropsychiatric SLE manifestations include, but are not limited to the following: meningitis, retinitis, cerebral vasculitis, myelopathy, demyelination syndromes, acute confusional state, psychosis, acute stroke or stroke syndrome, cranial neuropathy, status epilepticus or seizures, cerebellar ataxia, and mononeuritis multiplex
- History of any non-SLE disease treated with oral, intravenous, or intramuscular corticosteroids for more than 14 days in total during the one year prior to Day 1
- History of treatment with any T cell-engaging bispecific antibodies or CAR-T therapy within the past 2 years
- Receipt of any live or attenuated vaccine in the 28 days prior to or during screening
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Mosunetuzumab
Participants will receive mosunetuzumab by subcutaneous (SC) injection.
|
Participants will receive SC mosunetuzumab.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Proportion of participants who have achieved remission by Week 76
Zeitfenster: Up to Week 76
|
Drug-Free Remission is defined as achieving both of the following: Absence of disease activity maintained for 6 months after completion of mosunetuzumab treatment, and; not receiving any SLE-directed therapy (except for antimalarials) during the 6 months.
Doses of prednisone (or equivalent) ≤5 mg/day to treat secondary adrenal insufficiency are permitted.
|
Up to Week 76
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Prozentsatz der Teilnehmer mit unerwünschten Ereignissen (AEs)
Zeitfenster: Bis zu 2,5 Jahre
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Bis zu 2,5 Jahre
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|
Serumkonzentration von Mosunetuzumab
Zeitfenster: Bis zu 2,5 Jahre
|
Bis zu 2,5 Jahre
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Proportion of participants who achieve Definition of Remission in SLE (DORIS) by Week 76
Zeitfenster: Up to Week 76
|
DORIS remission is defined as achievement of all of the following for at least 6 months: Clinical systemic lupus erythematosus disease activity index (cSLEDAI) = 0 after completion of mosunetuzumab treatment; stable dosing of SLE therapies for at least 6 months; Physician Global Assessment (PGA) of < 0.5, and; prednisone (or equivalent) dose ≤5 mg/day.
|
Up to Week 76
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|
Proportion of participants who achieve Complete Renal Response (CRR) at Weeks 24, 52, 76, and 104
Zeitfenster: Weeks 24, 52, 76, and 104
|
CRR is defined as all of the following: Urinary protein-to-creatinine ratio (UPCR) < 0.5 g/g, and; estimated glomerular filtration rate (eGFR) ≥ 85% of baseline, as calculated using the Chronic Kidney Disease Epidemiology Collaboration (CKD-EPI) equation or ≥ 60 ml/min per 1.73 m^2 of body-surface area.
|
Weeks 24, 52, 76, and 104
|
|
Proportion of participants who achieve Partial Renal Response (PRR) at Weeks 24, 52, 76, and 104
Zeitfenster: Weeks 24, 52, 76, and 104
|
PRR is defined as all of the following: ≥ 50% reduction in UPCR from baseline; UPCR < 1 g/g (or < 3 g/g if the baseline UPCR was ≥ 3 g/g), and; eGFR ≥85% of baseline, as calculated using the CKD-EPI equation.
|
Weeks 24, 52, 76, and 104
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|
Longitudinal change in titers of anti-double-stranded (ds) DNA
Zeitfenster: Up to 2.5 years
|
Up to 2.5 years
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|
|
Longitudinal changes in complement C3 and C4
Zeitfenster: Up to 2.5 years
|
Up to 2.5 years
|
|
|
Percentage of participants with anti-drug antibodies (ADAs)
Zeitfenster: Baseline up to 2.5 years
|
Baseline up to 2.5 years
|
|
|
CD19+ absolute counts in blood
Zeitfenster: Up to 2.5 years
|
Up to 2.5 years
|
|
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Change in Functional Assessment of Chronic Illness Therapy (FACIT) - Fatigue
Zeitfenster: Baseline to Week 76
|
Baseline to Week 76
|
|
|
Change in Subject's Global Assessment of Disease Activity (SGA)
Zeitfenster: Baseline to Week 76
|
Baseline to Week 76
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: Clinical Trials, Hoffmann-La Roche
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
25. Mai 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
28. Februar 2028
Studienabschluss (Geschätzt)
31. August 2028
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
2. Februar 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
20. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
28. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Urogenitale Erkrankungen
- Männliche Urogenitalerkrankungen
- Nierenerkrankungen
- Urologische Erkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen und Schwangerschaftskomplikationen
- Bindegewebserkrankungen
- Autoimmunerkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Glomerulonephritis
- Nephritis
- Haut- und Bindegewebserkrankungen
- Lupus erythematodes, systemisch
- Lupusnephritis
Andere Studien-ID-Nummern
- GA45799
- 2024-519930-22-00 (Ctis)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
JA
Beschreibung des IPD-Plans
For eligible studies, qualified researchers may request access to individual patient level clinical data.
See Roche's commitment to transparency of clinical study information here: https://go.roche.com/data_sharing
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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