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Testing a Registry-Based Strategy (ACT+) to Reduce Loss to Follow-Up in Rheumatic Heart Disease Screening in Uganda (SHIELD 2)

19. Mai 2026 aktualisiert von: Children's Hospital Medical Center, Cincinnati

Developing and Testing a Registry-Enabled Strategy (ACT+) to Reduce Loss to Follow-Up Between Screening and Confirmation of Rheumatic Heart Disease in Uganda

This study aims to improve follow-up care after positive rheumatic heart disease (RHD) screening in Northern Uganda. It will identify barriers and co-develop an enhanced ACT+ strategy, then evaluate its effectiveness in increasing linkage to confirmatory echocardiography, along with its adoption, acceptability, and feasibility. Secondary outcomes include time to diagnosis, initiation of treatment, and factors influencing implementation.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

16

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Kampala, Uganda
        • Uganda Heart Institute
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Jafes Pulles

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria: Community Members

  • 18 years of age or older
  • Received a positive ADUNU echocardiographic screening result within the past 24 months OR parent/legal guardian of a minor who received a positive ADUNU echocardiographic screening result within the past 24 months

Inclusion Criteria: Providers

  • Employed at an ADUNU-participating facility or confirmatory echo facilities at the time of study
  • Holds a designated ADUNU role (nurse screener, confirmatory provider, or referral support staff) or is involved in RHD screening, diagnosis or care
  • Ability to provide informed consent in Acholi, Luo, or English

Inclusion Criteria: Regional RHT ACT Nurse Coordinator

  • Employed as a Regional ACT Nurse at the time of study
  • Has familiarity with ADUNU program
  • Ability to provide informed consent in Acholi, Luo, or English

Inclusion Criteria: District Health Office Team Members and District RHD Focal Persons

  • Employed at District Health Office within an ADUNU-participating district
  • Has familiarity with ADUNU program
  • Ability to provide informed consent in Acholi, Luo, or English

Exclusion Criteria:

  • No formal exclusion criteria beyond inability to provide informed consent. Individuals with significant cognitive or communication impairment precluding interview participation will not be enrolled.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Screening
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Inspiration/Discovery (1A)
Semi-structured qualitative interviews with screen-positive community members (or parents/guardians of community members) and ADUNU providers to characterize multilevel barriers and facilitators.
Kein Eingriff: Ideation/Design (1B)
A structured participatory design workshop with a 15-member HCD expert panel, followed by iterative co-design sessions to produce finalized ACT+ features and workflows.
Aktiver Komparator: Healthcare Facilities will receive ACT+ Intervention

The ACT+ strategy consists of three coordinated, registry-enabled implementation components co-designed and refined through the Aim 1 HCD process.

Component 1: Digitized Pre-Confirmation Registry Entry and Patient Tracking ACT+ will enable entry of screen-positive individuals into the ACT registry at the time of positive screen (prior to confirmatory diagnosis).

Component 2: Patient Tracing and Reminder System ACT+ will support automated and semi-automated outreach to screen-positive who have not yet completed confirmatory echocardiography.

Component 3: Audit and Feedback for Providers and Facilities ACT+ dashboards will provide facility-level, real-time feedback on LTFU rates, confirmation completion, and the screening-to-SAP initiation cascade.

The Active Community Case Management Tool (ACT) is a cloud-based, dynamic RHD case management tool developed by CCHMC in partnership with global stakeholders, including UHI and the RRCU. ACT provides real-time data on patient status, clinical outcomes, and care processes, supporting both individual patient management (electronic medical record functions) and system-level quality improvement (registry and dashboard functions).
Kein Eingriff: Control: Standard of Care
Facilities in the control arm will continue current standard ADUNU practice: screen-positive individuals receive verbal and written referral information to one of three confirmatory sites immediately following screening.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Facility-level linkage to confirmation rate
Zeitfenster: 9 months
The proportion of individuals with a positive ADUNU screening result who complete confirmatory echocardiography within the 9-month intervention period.
9 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time (days) from positive screen to confirmatory echocardiography
Zeitfenster: 9 months
% providers entering >90% of screening records OR completing all monthly outreach activities
9 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Andrea Beaton, Children's Hospital Medical Center, Cincinnati

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juni 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Juni 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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