Tato stránka byla automaticky přeložena a přesnost překladu není zaručena. Podívejte se prosím na anglická verze pro zdrojový text.

Studie proveditelnosti studie prevence hypertenze (HPT).

25. listopadu 2013 aktualizováno: National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)
Testovat proveditelnost a účinnost nutričních intervencí v primární prevenci hypertenze u jedinců predisponovaných k rozvoji hypertenze; konkrétně otestovat hypotézu, že snížení hmotnosti a/nebo snížení příjmu sodíku u obézních jedinců nebo snížení příjmu sodíku se zvýšeným příjmem draslíku nebo bez něj (u mužů a žen, bez ohledu na váhu) by zabránily zvýšení krevního tlaku a výskytu hypertenze.

Přehled studie

Detailní popis

POZADÍ:

Povaha esenciální hypertenze jako hromadného problému veřejného zdraví v celých Spojených státech a také mezinárodně je všeobecně uznávána. Odhady prevalence přesahují 15 procent u většiny dospělých populací. Dále výsledky Hypertension Detection and Follow-up Program (HDFP) prokázaly účinnost antihypertenzní terapie i při hladině 90-105 mmHg, která tvoří 72 procent celkové hypertenzní populace. Společný národní výbor pro detekci, hodnocení a léčbu vysokého krevního tlaku doporučil léčbu mírné hypertenze farmakologickou nebo nefarmakologickou terapií na nejnižší diastolický tlak v souladu s bezpečností a tolerancí. Doporučení bylo v souladu s cílovými pokyny pro krevní tlak pro pacienty s výchozími tlaky od 90 do 99 mmHg. Zdá se tedy, že existuje rostoucí konsenzus, že snížení krevního tlaku na úroveň 80 mmHg může být žádoucí pro optimální kardiovaskulární zdraví. Společný národní výbor dále doporučil, že u mladých pacientů s nekomplikovanou mírnou hypertenzí je třeba zvážit přínosy farmakologické terapie s náklady, nepohodlí a možnými vedlejšími účinky. Existovaly proto rostoucí obavy ohledně potřeby farmakologického řízení hypertenze a dopadů takového postupu na veřejné zdraví. Tato doporučení k intervenci u mírné hypertenze představují pevný základ pro primární prevenci hypertenze.

Souvislost mezi obezitou a zvýšeným krevním tlakem byla široce uznávána. U hypertoniků četné studie prokázaly, že krátkodobá redukce hmotnosti kalorickou restrikcí vedla ke snížení krevního tlaku. Výsledky několika zpráv o dlouhodobém sledování úsilí o snížení hmotnosti ukázaly, že dlouhodobá kontrola hmotnosti na úrovních kompatibilních s cíli HPT byla proveditelná. Řada výzkumníků dosáhla těchto úrovní jeden nebo více let po léčbě navzdory minimálnímu úsilí o intervenci během období sledování.

Existovaly silné nepřímé důkazy související s příjmem sodíku a hypertenzí. Nejpůsobivější důkaz pochází ze studie „kmenů s nízkým obsahem soli“, které se živily velmi nízkým příjmem sodíku. Nedošlo u nich k rozvoji hypertenze nebo dokonce postupnému vzestupu krevního tlaku s věkem. Mnoho studií publikovaných o vlivu snížení příjmu sodíku na krevní tlak u pacientů s hypertenzí bylo pozitivní. V jednom vyšetření krevní tlak klesl přibližně o 9 (systolický)/6 (diastolický) mmHg, když byl příjem sodíku snížen z přibližně 180 na 100 mEq/den. Snížení příjmu sodíku na úroveň 70-100 mEq/den se zdálo být v rámci možností většiny lidí a bylo indikováno udržení až po dobu dvou let s minimálními následnými postupy.

Role příjmu draslíku v rozvoji a léčbě hypertenze byla méně jasná. Jak bylo uvedeno výše, epidemiologicky studované primitivní kultury měly nízký příjem sodíku spojený s nízkou prevalencí a výskytem hypertenze, ale tyto kultury také konzumovaly vyšší hladiny draslíku. Bylo navrženo, že poměr sodíku k draslíku může být nejdůležitějším určujícím faktorem krevního tlaku. Hygienická intervence ke zvýšení příjmu draslíku u volně žijících populací byla nejméně studována z postupů používaných v HPT. Příjem draslíku > 100 mEq by mohl být dosažen bez použití doplňků stravy, pokud by jedinci konzumovali velké množství ovoce a zeleniny. Tento přirozený příjem lze také zvýšit použitím prášku do pečiva na bázi draslíku a koření.

Studie byla provedena čtyřmi klinickými a dvěma zdrojovými centry (Koordinační centrum a Středisko pro výživu a vzdělávání). Měla to být fáze 1 dlouhodobé intervenční studie, která měla určit, zda lze zabránit rozvoji hypertenze u populace se zvláštním rizikem. Počáteční fáze studie byla zaměřena na testování proveditelnosti intervence, alternativní způsoby náboru, kvantifikaci příjmu sodíku a draslíku, trendy krevního tlaku a předběžné testování různých studijních postupů.

Každé ze čtyř klinických center přijalo 200 nebo více způsobilých jedinců ve věku 25 až 49 let (celkem 841), kteří byli buď identifikováni prostřednictvím kteréhokoli z mnoha zdrojů komunity, nebo prostřednictvím indexu případů hypertenze. Kliničtí výzkumníci s pomocí statistické podpory a podpory zpracování dat ze strany Koordinačního centra dat a intervenční podpory prostřednictvím speciálního centra nutričních a vzdělávacích zdrojů vytvořili skupinu pro spolupráci, která měla otestovat pracovní hypotézu. Protokol studie byl dokončen na podzim roku 1982. Nábor skončil 30. září 1983. Tříleté sledovací období skončilo v srpnu 1986. Analýza dat skončila v prosinci 1988.

DESIGNOVÝ PŘÍBĚH:

Randomizovaný, neslepý design se třemi léčebnými skupinami (neobézní) nebo pěti skupinami (obézní), včetně skupiny bez léčby v každé hmotnostní vrstvě. Intervenční metody byly pouze dietní a zahrnovaly omezení sodíku, omezení sodíku plus suplementaci draslíku (obézní a neobézní), redukci hmotnosti a redukci hmotnosti plus omezení sodíku (pouze obézní). Jednalo se o pilotní studii s měřítky proveditelnosti včetně úspěšnosti náboru, dodržování diety a rozdíly v krevním tlaku mezi léčebnými skupinami.

Typ studie

Intervenční

Fáze

  • Fáze 2

Kritéria účasti

Výzkumníci hledají lidi, kteří odpovídají určitému popisu, kterému se říká kritéria způsobilosti. Některé příklady těchto kritérií jsou celkový zdravotní stav osoby nebo předchozí léčba.

Kritéria způsobilosti

Věk způsobilý ke studiu

25 let až 49 let (DOSPĚLÝ)

Přijímá zdravé dobrovolníky

Ne

Pohlaví způsobilá ke studiu

Všechno

Popis

Muži a ženy ve věku 25 až 49 let. Diastolický krevní tlak mezi 78 a 89 mm Hg. Bez závažných onemocnění. Při vstupu ne na speciální dietu nebo antihypertenzivu. Některé mírně až středně obézní subjekty.

Studijní plán

Tato část poskytuje podrobnosti o studijním plánu, včetně toho, jak je studie navržena a co studie měří.

Jak je studie koncipována?

Detaily designu

  • Primární účel: PREVENCE
  • Přidělení: RANDOMIZOVANÝ

Spolupracovníci a vyšetřovatelé

Zde najdete lidi a organizace zapojené do této studie.

Vyšetřovatelé

  • Nemat Borhani, University of California, Davis
  • Robert Jeffery, University of Minnesota
  • Herbert Langford, University of Mississippi Medical Center
  • Albert Oberman, University of Alabama at Birmingham
  • Ronald Prineas, University of Minnesota

Publikace a užitečné odkazy

Osoba odpovědná za zadávání informací o studiu tyto publikace poskytuje dobrovolně. Mohou se týkat čehokoli, co souvisí se studiem.

Obecné publikace

Termíny studijních záznamů

Tato data sledují průběh záznamů studie a předkládání souhrnných výsledků na ClinicalTrials.gov. Záznamy ze studií a hlášené výsledky jsou před zveřejněním na veřejné webové stránce přezkoumány Národní lékařskou knihovnou (NLM), aby se ujistily, že splňují specifické standardy kontroly kvality.

Hlavní termíny studia

Začátek studia

1. září 1981

Dokončení studie (AKTUÁLNÍ)

1. srpna 1986

Termíny zápisu do studia

První předloženo

27. října 1999

První předloženo, které splnilo kritéria kontroly kvality

27. října 1999

První zveřejněno (ODHAD)

28. října 1999

Aktualizace studijních záznamů

Poslední zveřejněná aktualizace (ODHAD)

26. listopadu 2013

Odeslaná poslední aktualizace, která splnila kritéria kontroly kvality

25. listopadu 2013

Naposledy ověřeno

1. dubna 2012

Více informací

Termíny související s touto studií

Další identifikační čísla studie

  • 20 (Sophies Minde Ortopedi AS)
  • R01HL026585-07 (NIH)

Tyto informace byly beze změn načteny přímo z webu clinicaltrials.gov. Máte-li jakékoli požadavky na změnu, odstranění nebo aktualizaci podrobností studie, kontaktujte prosím register@clinicaltrials.gov. Jakmile bude změna implementována na clinicaltrials.gov, bude automaticky aktualizována i na našem webu .

Klinické studie na Srdeční choroba

Klinické studie na dieta, redukční

Předplatit