Tato stránka byla automaticky přeložena a přesnost překladu není zaručena. Podívejte se prosím na anglická verze pro zdrojový text.

Zkoumání vlivu na parametry krevních lipidů s přidáním vlašských ořechů ke stravě

9. října 2020 aktualizováno: Fatih Cesur, Ege University

Úvod Mezi stravovacími návyky a onemocněními kardiovaskulárního systému existuje silný vztah. Je známo, že konzumace vlašských ořechů má pozitivní účinky na onemocnění kardiovaskulárního systému. Diskutuje se však jeho vliv na malé denzní LDL (sdLDL). Proto jste se v této studii podíleli na vlivu konzumace vlašských ořechů na hodnoty sérových lipidů, zejména hodnoty sdLDL u zdravých dobrovolníků.

Metody Dobrovolníkům účastnícím se této studie bylo nabídnuto 30 gramů vlašských ořechů denně po dobu 21 dnů. Vlašské ořechy byly konzumovány na lačný žaludek nebo se snídaní každé ráno po dobu 21 dnů. Krevní hodnoty subjektů byly měřeny na začátku a na konci studie. Sérum bylo získáno z odebrané krve a parametry krevního lipidu/hemoglobinu byly měřeny při rutinním vyšetření krve. Záznamy a průzkumy spotřeby potravin byly převzaty od jednotlivců.

Přehled studie

Typ studie

Intervenční

Zápis (Aktuální)

30

Fáze

  • Nelze použít

Kritéria účasti

Výzkumníci hledají lidi, kteří odpovídají určitému popisu, kterému se říká kritéria způsobilosti. Některé příklady těchto kritérií jsou celkový zdravotní stav osoby nebo předchozí léčba.

Kritéria způsobilosti

Věk způsobilý ke studiu

18 let až 35 let (Dospělý)

Přijímá zdravé dobrovolníky

Ano

Pohlaví způsobilá ke studiu

Všechno

Popis

Kritéria pro zařazení:

  • Nekonzumujte žádné produkty jako jsou ořechy a vlašské ořechy (frekvence konzumace by neměla být více než jednou týdně)
  • Netrpí alergií na potraviny, jako jsou ořechy a vlašské ořechy
  • Neužívejte drogy denně a nepřetržitě

Kritéria vyloučení:

  • Obezita
  • Diabetes Mellitus
  • Akoholické a chronické nemoci, jako jsou ledviny
  • Štítná žláza
  • Hepatitida
  • Rakovina atd.

Studijní plán

Tato část poskytuje podrobnosti o studijním plánu, včetně toho, jak je studie navržena a co studie měří.

Jak je studie koncipována?

Detaily designu

  • Primární účel: Základní věda
  • Přidělení: N/A
  • Intervenční model: Přiřazení jedné skupiny
  • Maskování: Žádné (otevřený štítek)

Zbraně a zásahy

Skupina účastníků / Arm
Intervence / Léčba
Experimentální: Spotřeba ořechů u zdravých dobrovolníků
Účastníci byli požádáni, aby konzumovali 30 g vlašských ořechů denně po dobu 21 dnů. Jednotlivci konzumovali vlašské ořechy na lačný žaludek ráno nebo se snídaní.

Co je měření studie?

Primární výstupní opatření

Měření výsledku
Popis opatření
Časové okno
Krev od účastníků byla odebrána před a na konci studie. Později v této studii byly hladiny sdLDL v krvi odebrané účastníkům měřeny metodou Elisa.
Časové okno: V rámci dokončení výzkumu v průměru 2 týdny
Dá se říci, že konzumace vlašských ořechů snižuje riziko CAD. U 30 % pacientů užívajících léky na snížení cholesterolu mohou parametry cholesterolu klesnout na požadované hodnoty a přesto se mohou objevit závažné cévní léze. Také jedinci s normálními hodnotami LDL mohou mít kardiovaskulární onemocnění. Zjištění naznačují, že u těchto jedinců je prevalence ICHS vyšší kvůli pozitivitě sdLDL. sdLDL prochází endoteliální bariérou snadněji a je vystaven oxidaci více než LDL, který je větší a má nižší hustotu. Proto je aterogenní.
V rámci dokončení výzkumu v průměru 2 týdny
Krev od účastníků byla odebrána před a na konci studie. Později byly v nemocnici měřeny sérové ​​lipidy z krve odebrané účastníkům konzumujícím vlašské ořechy.
Časové okno: Byl analyzován první den výzkumu a konečný den (o 3 týdny později).
Dá se říci, že konzumace vlašských ořechů snižuje riziko CAD. Skutečnost, že vlašské ořechy obsahují mastné kyseliny, lze ukázat jako důvod jejich příznivého vlivu na hladinu krevních lipidů. Můžeme to přičíst skutečnosti, že vlašské ořechy obsahují vysoké množství nenasycených a nízké množství nasycených mastných kyselin. V různých studiích bylo hlášeno, že strava obohacená vlašskými ořechy snižuje TC, LDL a TG
Byl analyzován první den výzkumu a konečný den (o 3 týdny později).

Spolupracovníci a vyšetřovatelé

Zde najdete lidi a organizace zapojené do této studie.

Sponzor

Spolupracovníci

Publikace a užitečné odkazy

Osoba odpovědná za zadávání informací o studiu tyto publikace poskytuje dobrovolně. Mohou se týkat čehokoli, co souvisí se studiem.

Obecné publikace

Termíny studijních záznamů

Tato data sledují průběh záznamů studie a předkládání souhrnných výsledků na ClinicalTrials.gov. Záznamy ze studií a hlášené výsledky jsou před zveřejněním na veřejné webové stránce přezkoumány Národní lékařskou knihovnou (NLM), aby se ujistily, že splňují specifické standardy kontroly kvality.

Hlavní termíny studia

Začátek studia (Aktuální)

12. prosince 2014

Primární dokončení (Aktuální)

10. března 2015

Dokončení studie (Aktuální)

24. dubna 2015

Termíny zápisu do studia

První předloženo

22. září 2020

První předloženo, které splnilo kritéria kontroly kvality

6. října 2020

První zveřejněno (Aktuální)

12. října 2020

Aktualizace studijních záznamů

Poslední zveřejněná aktualizace (Aktuální)

14. října 2020

Odeslaná poslední aktualizace, která splnila kritéria kontroly kvality

9. října 2020

Naposledy ověřeno

1. října 2020

Více informací

Termíny související s touto studií

Další identifikační čísla studie

  • 227-63

Plán pro data jednotlivých účastníků (IPD)

Plánujete sdílet data jednotlivých účastníků (IPD)?

NE

Informace o lécích a zařízeních, studijní dokumenty

Studuje lékový produkt regulovaný americkým FDA

Ne

Studuje produkt zařízení regulovaný americkým úřadem FDA

Ne

Tyto informace byly beze změn načteny přímo z webu clinicaltrials.gov. Máte-li jakékoli požadavky na změnu, odstranění nebo aktualizaci podrobností studie, kontaktujte prosím register@clinicaltrials.gov. Jakmile bude změna implementována na clinicaltrials.gov, bude automaticky aktualizována i na našem webu .

Klinické studie na Kardiovaskulární rizikový faktor

Předplatit