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Cardiac Complication After Vascular Surgery (CCVS)

13. Juni 2017 aktualisiert von: Jowita Biernawska, Pomeranian Medical University Szczecin

The Reasons of Repolarization Disturbances Disclosure in Vascular Surgery

The vascular surgery is a highest risk procedure when considering postoperative complications associated with the cardiovascular system. The leading clinical presentation is acute hemodynamic decompensation. However, one of the possible pathomechanisms might be repolarization disturbances. Many of perioperative risk factors of cardiac complications are modifiable. The identification may help in the global perioperative risk reduction.

Aim: The aim of the study was an identification of the factors which may release clinically overt repolarization disturbances.

Methods: The study group consisted of 100 patients, diagnosed with abdominal subrenal aortic aneurysms or peripheral arterial disease scheduled for an elective "open" vascular surgery procedure. The authors investigated whether age, gender, comorbidities or some perioperative factors (including hemodynamic, metabolic or genetic) were related to the occurrence of clinically concealed repolarization disturbances or clinically disclosed cardiac complications in postoperative time up to 30 day and one year after vascular surgery procedure.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Vascular surgery is thought as the highest risk procedure in the context of cardiac complications. The range may include acute coronary syndrome, acute circulatory failure, severe arrhythmias, syncope and sudden cardiac death. The patient population is considered as a high risk, too. Popular calculators used for risk stratifications are based on preoperative patient's history and some general laboratory results. However, general status of the patient changes dynamically during vascular procedures leading to acquired increased risk. For this reason, sole preoperative risk prediction based on standard calculators is unsuitable and suboptimal. Advanced monitoring systems may record some temporary disturbances (e.g. ventricular repolarization disturbances), which may be asymptomatic. The clinical significance in postoperative risk prediction of such observations remains undefined. On the other hand, many of perioperative cardiac complications are caused by modifiable factors. The identification may help in the global perioperative risk reduction.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Adult patients diagnosed with abdominal subrenal aortic aneurysms or peripheral arterial disease scheduled for an elective "open" vascular surgery procedure. The study was conducted by the team from Department of Anaesthesiology, Intensive Care and Acute Poisoning of the tertiary teaching hospital at the Pomeranian Medical University in Szczecin, Poland.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • adult patients diagnosed with abdominal subrenal aortic aneurysms or peripheral arterial disease scheduled for an elective "open" vascular surgery procedure

Exclusion Criteria:

  • heart stimulation,
  • atrioventricular and intraventricular conduction defects,
  • atrial fibrillation recorded before of the study,
  • antiarrhythmic drug treatment (except beta-blockers),
  • unoptimal patient general status (uncontrolled diabetes, active infection)
  • reoperation
  • emergency operations

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
vascular surgery patients
  • clinically concealed repolarization disturbances during vascular surgery procedure
  • clinically disclosed cardiac complications during and after vascular surgery procedure
  • an elective "open" vascular surgery procedure
  • ECG Holter recording during the procedure and 24 hours after operation (continuous electrocardiographic tracing (digital Holter ECG monitor)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
cardiac complications
Zeitfenster: up to 30 days after vascular procedure
cardiac complications according to European Society of Cardiology
up to 30 days after vascular procedure

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
cardiac complications
Zeitfenster: during surgical procedure
cardiac complications according to European Society of Cardiology
during surgical procedure
cardiac complications
Zeitfenster: one year
cardiac complications according to European Society of Cardiology
one year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Jowita Biernawska, MD, PhD, Department of Anaesthesiology and Intensive Care of the Pomeranian Medical University in Szczecin, Poland.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. Juni 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Juni 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • PomeranianMU

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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