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Genotype-directed Neoadjuvant Chemoradiation for Rectal Carcinoma

7. September 2017 aktualisiert von: Washington University School of Medicine
Determine if genotype-directed neoadjuvant chemoradiation, using information from the thymidylate synthase promoter polymorphism, result in a greater degree of tumor downstaging in high risk patients compared to historical controls.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

135

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Missouri
      • Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
        • Washington University School of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Biopsy proven adenocarcinoma of the rectum
  • Lesion evaluated by surgeon and found to be resectable
  • Stage T3 or T4 disease on radiography or ultrasound
  • Karnofsky Performance Status at >60
  • Laboratory criteria:

    • Absolute neutrophil count >= 1.5 K
    • Platelets >= 100 K
    • Total Bilirubin <= 2.0;
    • SGOT and Alkaline Phosphatase <= 2 x upper limit of normal
    • Creatinine < 2.0
  • Informed consent signed
  • Patients with distant metastatic disease will be eligible if they satisfy all other conditions.

Exclusion Criteria:

  • Pregnant women, children < 18 years, or patients unable to give informed consent
  • Patients with a past history of pelvic radiotherapy.
  • Patients with prior malignancy in the past 5 years except: skin cancer or in-situ cervical cancer. However, patients with synchronous adenocarcinomas are eligible provided either (a) the synchronous adenocarcinoma was in a removed pedunculated polyp and did not invade the stalk or (b) the synchronous adenocarcinoma was in a removed polyp that lay within the surgical field (extent of resection would not be changed) or (c) the synchronous adenocarcinoma is smaller than the index rectal cancer and lies completely within the radiation field (clinically favorable second lesion and the extend of radiation and surgery would not be changed).
  • Patients with known allergy to 5-fluorouracil or irinotecan

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Good Risk (Thymidylate Synthase (TYMS)*2/*2, *2/*3, *2/*4)

Radiation 45 Gy in 25 fractions to the pelvis.

5FU CIVI 225 mg/m2/day by CIVI during radiation

Surgery 6-10 weeks after completion of preoperative radiation if disease has become resectable.

Andere Namen:
  • 5-Fluorouracil
  • Fluorouracil
Experimental: Poor Risk (Thymidylate Synthase (TYMS)*3/*3, *3/*4)

Radiation 45 Gy in 25 fractions to the pelvis.

5FU CIVI 225 mg/m2/day by CIVI during radiation

Irinotecan 50 mg/m2 IV weekly for 5 doses.

Surgery 6-10 weeks after completion of preoperative radiation if disease has become resectable.

Andere Namen:
  • Camptosar
Andere Namen:
  • 5-Fluorouracil
  • Fluorouracil

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of Tumor Downstaging Compared With Historical Controls.
Zeitfenster: 1 year after enrollment

Tumor downstaging (DS) is defined as a decrease in the T stage of the primary tumor by at least 1.

Historical studies demonstrate a DS rate of 45%.

1 year after enrollment

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Complete Response Rates
Zeitfenster: 1 year after enrollment

Complete tumor response is defined as the absence of any viable tumor in the rectum (ypT0).

Pathologic complete response (pCR) is defined as the absence of any viable tumor in the rectum or in the perirectal lymph nodes (ypT0N0).

pCR rate of historical controls is 8%-14%.

1 year after enrollment
Define Patient Quality of Life Prior to and Following Neoadjuvant Chemoradiation.
Zeitfenster: Prior to start of study treatment and 3-6 weeks post completion of radiation therapy
The questionnaire is encouraged but not required.
Prior to start of study treatment and 3-6 weeks post completion of radiation therapy
Determine Patient Fears and Expectations of Pharmacogenetics.
Zeitfenster: Prior to start of study treatment and 3-6 weeks post completion of radiation therapy
The questionnaire is encouraged but not required.
Prior to start of study treatment and 3-6 weeks post completion of radiation therapy

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2002

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. April 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Mai 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. Mai 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. Oktober 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. September 2017

Zuletzt verifiziert

1. September 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Rektumkarzinom

Klinische Studien zur Irinotecan

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