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Effectiveness of the Rapid Intravascular Start (RIVS) System Versus Conventional Catheter

2. März 2017 aktualisiert von: C. R. Bard

Evaluation of the Safety and Effectiveness of the Rapid Intravascular Start (RIVS) System Versus Conventional Catheter for Peripheral Intravenous (PIV) Insertion in Children, Oncology Patients and Elderly: a Controlled Randomized Trial

The study will test a hypothesis that the RIVS system will have a higher rate of successful first PIV placement compared to conventional catheter without a significant increase in complications and time of procedure.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The hypothesis to be statistically tested was that the RIVS system will have a higher rate of successful first attempt peripheral intravenous placement success as compared to conventional peripheral intravenous catheters without a significant increase in device related complications and procedure time.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

175

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Fremont, California, Vereinigte Staaten, 94538
        • Washington Outpatient Surgery Center
    • Florida
      • Jacksonville, Florida, Vereinigte Staaten, 32204
        • St. Vincent's Medical Center
    • Ohio
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44106
        • University Hospital Case Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

5 Jahre bis 90 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Any type of oncology patients undergoing chemotherapy or post-chemotherapy (without a port/cannula), or over 65 years
  • Requires peripheral IV as determined by examining physician
  • Requires the IV when a study nurse or resident is available
  • Able to sign an informed consent

Exclusion Criteria

  • Active systemic or cutaneous infection or inflammation;
  • Pre-existing immunodeficiency disorder and/or chronic use of systemic steroids;
  • Known, significant history of bleeding diathesis, coagulopathy, von Willebrand's disease or current platelet count < 100,000 cells/mm3, baseline International Normalized Ratio (INR) ≥1.8, or fibrinogen level less than 150 mg/dl (if received a fibrinolytic agent within prior 24 hours);
  • Currently involved in any other investigational clinical trials;
  • Previous vascular grafts or surgery at the target vessel access site;
  • Females who are pregnant, planning to become pregnant within 3 months of the procedure, or lactating;
  • Central line available
  • Requirement for immediate IV placement (patient's condition would potentially be compromised if there is a time delay in IV placement)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: RIVS vascular access
Access to peripheral vasculature
Aktiver Komparator: Conventional vascular access
Vascular access using conventional venous access device

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
IV Insertion Success Rate at First Attempt IV Insertion Success Rate at First Attempt
Zeitfenster: An access attempt usually ranges from 0 to 45 minutes in duration.
A successful IV insertion includes all of the following: initial vein penetration, which is visualized by a flash back of blood into the access device, deployment of the guidewire, advancement of the catheter into the vein, retraction of needle and guidewire, and flushing of IV. A secured flushed IV will be indicative of a successful PIV placement.
An access attempt usually ranges from 0 to 45 minutes in duration.
Summary of Major Complications
Zeitfenster: Post-PIV placement until catheter removal (usually within 4 days)
Any device-related or procedure-related adverse event that causes clinically consequential symptoms to the patient. These may include access site hematoma, bleeding, infection, nerve injury, vessel laceration, wound dehiscence, allergic reaction, or inflammation, among others.
Post-PIV placement until catheter removal (usually within 4 days)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time Required to Obtain Access
Zeitfenster: An access attempt usually ranges from 0 to 45 minutes in duration.
A secured flushed IV will be indicative of a successful PIV placement.
An access attempt usually ranges from 0 to 45 minutes in duration.
Second Stick Success Rate
Zeitfenster: An access attempt usually ranges from 0 to 45 minutes in duration.
A secured flushed IV will be indicative of a successful PIV placement.
An access attempt usually ranges from 0 to 45 minutes in duration.
Summary of Minor Complications
Zeitfenster: Post-PIV placement until catheter removal (usually within 4 days)
Any device-related or procedure-related adverse event that causes clinically inconsequential symptoms to the patient.
Post-PIV placement until catheter removal (usually within 4 days)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Jeffrey S Stuart, MD, Washington Outpatient Surgery Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Juni 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Juni 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. Juni 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. April 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. März 2017

Zuletzt verifiziert

1. März 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 62009123

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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