- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00939874
Switch From Tenofovir to Raltegravir for Low Bone Mineral Density (TROP)
The purpose of this study is to determine if low bone mineral density (a measurement of how thick and strong bones are) improves in adults with HIV infection who switch their HIV medication tenofovir to another HIV medication raltegravir.
Hypothesis:That Bone Mineral Density (BMD) will improve in osteopenic or osteoporotic patients switching from ART including tenofovir disoproxil fumarate (TDF) and a ritonavir-boosted protease inhibitor (r/PI) to ART including RAL+r/PI.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
New South Wales
-
Sydney, New South Wales, Australien, 2010
- St Vincents Hospital
-
Sydney, New South Wales, Australien, 2010
- East Sydney Doctors
-
Sydney, New South Wales, Australien, 2010
- Holdsworth Medical Practice
-
-
Victoria
-
Melbourne, Victoria, Australien, 3004
- The Alfred Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- provision of written, informed consent
- HIV-infected adults at least 18 years of age
- receiving stable ART including TDF and a r/PI for the previous 6 months
- no prior PI genotypic resistance or known replication of HIV in patients receiving a PI
- plasma HIV RNA < 50 copies/ml for at least the previous 3 months
spine or neck of femur t-score ≤ -1.0 (i.e. WHO-defined osteopenia) measured by dual energy x-ray absorptiometry (DEXA)
Exclusion Criteria:
- participation in any other clinical trial (unless approved by the study PI)
- use of TDF for previously active chronic hepatitis B infection
- receiving or requiring therapy for low BMD (including prior fragility fracture)
- using oral corticosteroids or inhaled fluticasone
- virological failure on, or intolerance to, RAL
- contra-indication to RAL therapy (see appendix 2)
- breast-feeding
- pregnancy
- secondary, endocrinological cause of low BMD:25-hydroxy vitamin D deficiency, hypogonadism: a)symptomatic b)asymptomatic defined by total testosterone > 25% below lower limit of reference range and/or luteinizing hormone > 2 x upper limit of normal (ULN),untreated hypothyroidism or hyperparathyroidism according to local reference ranges
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Raltegravir
|
Raltegravir tablet 400mg is taken orally, twice daily with or without food for 48 weeks.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Percent Change in Bone Mineral Density (BMD) of Lumbar Spine and Hips
Zeitfenster: from Baseline to Weeks 48 and 96
|
Percent Change in Bone Mineral Density of Lumbar Spine and Hips from Baseline to Weeks 48 and 96
|
from Baseline to Weeks 48 and 96
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Percentage of Participants With HIV Viral Load <50 Copies/mL
Zeitfenster: from Baseline to Week 96
|
Plasma HIV viral load remained <50 copies/mL
|
from Baseline to Week 96
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Andrew D Carr, Professor, St Vincents Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Stoffwechselerkrankungen
- Erkrankungen des Bewegungsapparates
- Knochenerkrankungen
- Osteoporose
- Knochenerkrankungen, Stoffwechsel
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Enzym-Inhibitoren
- Anti-HIV-Agenten
- Antiretrovirale Mittel
- HIV-Integrase-Inhibitoren
- Integrase-Inhibitoren
- Raltegravir Kalium
Andere Studien-ID-Nummern
- TROP
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