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Association Between Clinical Effect of Continuous Morphine Administration After Surgery and Pharmacogenetics

1. März 2017 aktualisiert von: Massimo Allegri, IRCCS Policlinico S. Matteo

Association Between Clinical Effect of Continuous Morphine Administration in Patients After Major Surgery and Pharmacogenetics: Perspective Observational Clinical Study

Identification of the genetic polymorphisms that could be correlated either with a better clinical response or with a major predisposition of patients to develop tolerance and/or side effects to the treatment with morphine.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Valuation of the rescue doses necessary to maintain NRS<4 in the first 24 hours post-surgery in the two groups of patients, A e B. Group A: homozygous patients for the more frequent allele of the polymorphism A118G of OPRM1 gene (about 80%); group B: both homozygous and heterozygous patients for the less frequent allele (about 20%).

Studientyp

Beobachtungs

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Pavia, Italien, 27100
        • Fondazione IRCCS Policlinico San Matteo

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Pazients scheduled for major abdominal or urological surgery with postoperative pain control with continuous morphine administration

Beschreibung

Inclusion criteria:

  • Males and females over 18 years, under 75 years, scheduled for postoperative pain control with continuous morphine administration
  • HIV negative
  • Classification American Society of Anesthesiologists (ASA) I: without systemic disease
  • Classification ASA II or III (mild systemic disease or severe systemic disease that limits the activity without invalidity).
  • Undergoing abdominal and urologic major surgery (neither urgent nor emergency surgery)
  • Signed informed consent

Exclusion criteria:

  • Usual assumption of analgesic opioids
  • Cognitive alterations nor mental retardation
  • Severe hepatic/renal insufficiency (cholinesterase <3000 mU/ml, total bilirubinaemia <2 mg/dl and creatininaemia <1.2 mg/dl)
  • Inpatients in intensive therapy, either with sedation and/or mechanic ventilation.
  • Allergies to morphine and derivates

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Group A
Homozygous patients for the more frequent allele of the polymorphism A118G of OPRM1 gene

The drug will be administrated by a bolus 45 minutes before the end of the surgery, with the following modalities: bolus with morphine chlorhydrate 0.15 mg/kg ± 20%. Also acetaminophene 1g and ketoprofen 160 mg (ketorolac 30mg) will be administrated during the operation.

At the exit of the operative compartment patients will have an continuous infusion for 48h with morphine chlorhydrate 0,02 mg/kg/h.

Moreover, a rescue dose therapy will be prescribed with ketoprofen 160 mg or ketorolac 30mg (in case of allergy acetaminophene 1g) if NRS<4 maximum x 3 daily.

Postoperative analgesic treatment is lasting 48h for each patient (between starting of the infusion (T0) and the following 48h).

Andere Namen:
  • Morfina cloridrato
Group B
Both homozygous and heterozygous patients for the less frequent allele of the polymorphism A118G of OPRM1 gene

The drug will be administrated by a bolus 45 minutes before the end of the surgery, with the following modalities: bolus with morphine chlorhydrate 0.15 mg/kg ± 20%. Also acetaminophene 1g and ketoprofen 160 mg (ketorolac 30mg) will be administrated during the operation.

At the exit of the operative compartment patients will have an continuous infusion for 48h with morphine chlorhydrate 0,02 mg/kg/h.

Moreover, a rescue dose therapy will be prescribed with ketoprofen 160 mg or ketorolac 30mg (in case of allergy acetaminophene 1g) if NRS<4 maximum x 3 daily.

Postoperative analgesic treatment is lasting 48h for each patient (between starting of the infusion (T0) and the following 48h).

Andere Namen:
  • Morfina cloridrato

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Assessment of the rescue doses in the two groups homozygous patients for the more frequent allele of the polymorphism A118G of OPRM1 gene; group B: both homozygous and heterozygous patients for the less frequent allele
Zeitfenster: first 24 h after surgery
Valuation of the rescue doses necessary to maintain NRS<4 in the first 24 hours post-surgery in the two groups of patients, A e B. Group A: homozygous patients for the more frequent allele of the polymorphism A118G of OPRM1 gene (about 80%); group B: both homozygous and heterozygous patients for the less frequent allele (about 20%).
first 24 h after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Varianten an den Loci OPRM1, COMT, UGTs, ESR1, in Richtung des mittleren Schmerzmaßes
Zeitfenster: während 24 Stunden nach der Operation
Häufigkeit der Varianten an den Loci OPRM1, COMT, UGTs, ESR1, sowohl bei Patienten mit NRS ≤4 als auch bei Patienten mit NRS >4 mindestens einmal innerhalb von 24 Stunden.
während 24 Stunden nach der Operation
Variants at the loci OPRM1, COMT, UGTs, ESR1,towards median pain measure
Zeitfenster: period between 24 - 48 h postsurgery
Frequency of the variants at the loci OPRM1, COMT, UGTs, ESR1, both in patients with NRS ≤4 and in those having NRS >4 at least once during the period between 24-48 hours postsurgery.
period between 24 - 48 h postsurgery
Pharmacokinetics of morphine during continuous administration after surgery
Zeitfenster: 48 h after surgery
Pharmacokinetic study of both morphine and its principal active and/or toxic metabolites (M3G and M6G).
48 h after surgery
Detection of the possible side effects.
Zeitfenster: 72 h postopratively
Detection of the possible side effects after continuous morphine administration
72 h postopratively
Detection of the association between M3G/M6G ratio and polymorphisms of UGTs
Zeitfenster: within 72 h postoperatively
Detection of the association between M3G/M6G ratio and polymorphisms of UGTs and its possible side effects.
within 72 h postoperatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Massimo Allegri, MD, IRCCS Policlinico San Matteo

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2010

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. November 2013

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. November 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. November 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. November 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. November 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. März 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. März 2017

Zuletzt verifiziert

1. März 2017

Mehr Informationen

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