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Renal Artery Denervation in Chronic Heart Failure Study (REACH)

10. November 2016 aktualisiert von: Imperial College London

Impact of Renal Artery Denervation in Patients With Chronic Heart Failure Compared With Sham Procedure

The REACH study, is a prospective, double-blinded, randomised, controlled study of the safety and effectiveness of renal denervation in subjects with chronic systolic heart failure. Bilateral denervation will be performed using the Symplicity Catheter - a percutaneous system that delivers radio frequency (RF) energy through the luminal surface of the renal artery.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Interventional study

Allocation: Randomised Endpoint Classification: Safety / Efficacy Study Intervention Model: Parallel Assignment Masking: Double blind (Subject / CHF team). The interventional operator, will have no role in care of the patient following randomisation.

Primary Purpose: Treatment

Chronic Systolic Heart Failure

Device: Renal denervation (Symplicity Catheter System) Symplicity Catheter System

-Intervention: Device: Renal denervation (Symplicity Catheter System)

Patients are randomised in the cath lab to receive either renal denervation or sham procedure.

Experimental arm: Renal Denervation Control arm: No renal denervation (sham procedure)

In both arms, aftercare is provided by clinicians who are blinded to the randomised allocation arm. Subjects will have been recruited on stable heart failure therapy, and the intention is to maintain this therapy steady during followup.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

76

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Chronic heart failure due to systolic dysfunction
  • New York Heart Association class II or higher
  • Maximal pharmacological therapy including (where clinically indicated and tolerated), b-blocker, ACE inhibitors /A2 blocker, Aldosterone blockade.
  • Ejection fraction less than 40%

Exclusion Criteria:

  • Estimated GFR<35ml/hr
  • Unfavourable renal anatomy (renal artery stenosis)
  • Unable to walk on a treadmill for cardiopulmonary exercise test
  • Significant valvular disease (moderate or more aortic regurgitation/stenosis or mitral stenosis; severe mitral/tricuspid regurgitation)
  • Severe lung disease
  • Symptomatic orthostatic dizziness
  • Unable to consent
  • Pregnancy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Renal Denervation
Subjects are treated with renal denervation after randomisation and maintained on heart failure medications
Symplicity Catheter System
Kein Eingriff: Control group
Subject will have a sham procedure and not receive renal denervation. They will continue with the heart failure medications

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Improvement in symptomatology
Zeitfenster: Baseline to 12 months post-randomization
Improvement in symptomatology assessed using Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire
Baseline to 12 months post-randomization

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Improvement in peak VO2 on cardiopulmonary exercise testing
Zeitfenster: Baseline to 12 months post-randomization
The peak VO2 will be compared in the interventional against the sham arm
Baseline to 12 months post-randomization
Improvement in self-paced exercise distance
Zeitfenster: Baseline to 12 months post-randomization
Improvement in 6 min walk to in interventional arm compared to sham arm
Baseline to 12 months post-randomization
Change in chemoreflex sensitivity
Zeitfenster: Baseline to 12 months post-randomization
Assess the change in chemoreflex sensitivity in the interventional arm in comparison to the sham arm
Baseline to 12 months post-randomization
Change in NYHA functional classification
Zeitfenster: Baseline to 12 months post-randomization
Assess the change in NYHA in interventional arm in comparison to sham arm
Baseline to 12 months post-randomization
Incidence of Major Adverse Events
Zeitfenster: Baseline to 12 months post-randomization
The incidence of major adverse events will be compared in the interventional against the sham arm
Baseline to 12 months post-randomization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Darrel P Francis, BA, MD, Imperial College London
  • Hauptermittler: Justin E Davies, MBBS, PHD, Imperial College London

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2012

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. April 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Juli 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Juli 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Juli 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

11. November 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. November 2016

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • REACH

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