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Safety and Tolerability and Efficacy of LCZ696 in Japanese Severe Hypertensive Patients

2. Oktober 2015 aktualisiert von: Novartis Pharmaceuticals

A Multi-center, Open Label Study for Evaluation of the Safety, Tolerability and Efficacy of 8-week Treatment With LCZ696 in Japanese Patients With Severe Hypertension

This study assessed the safety, tolerability, and efficacy of LCZ696 in severe hypertensive Japanese patients

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Summaries for treatment-emergent adverse events, serious adverse events and death were provided by the following actual treatment regimen (actual treatment patients received) in addition to all patients: LCZ696 200mg, 400mg, 400mg+other hypertensive medications.

Summaries for others than above were provided by the following treatment regimen (determined by the maximal treatment patients received) in addition to all patients: LCZ696 200mg, 400mg, 400mg+other hypertensive medications.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

35

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Kanagawa
      • Yokohama-city, Kanagawa, Japan, 231-0023
        • Novartis Investigative Site
    • Kyoto
      • Kyoto-city, Kyoto, Japan, 606-8507
        • Novartis Investigative Site
    • Tokyo
      • Bunkyo-ku, Tokyo, Japan, 113-0031
        • Novartis Investigative Site
      • Hachioji-city, Tokyo, Japan, 192-0918
        • Novartis Investigative Site
      • Minato-ku, Tokyo, Japan, 105-7390
        • Novartis Investigative Site
      • Minato-ku, Tokyo, Japan, 108-0075
        • Novartis Investigative Site
      • Ota-ku, Tokyo, Japan, 143-0023
        • Novartis Investigative Site
      • Shibuya-ku, Tokyo, Japan, 150-0002
        • Novartis Investigative Site
      • Shinagawa-ku, Tokyo, Japan, 141-0032
        • Novartis Investigative Site

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Satisfy office msSBP ≥180 mmHg or office msDBP ≥110 mmHg at baseline

Exclusion Criteria:

  • Patients show msSBP ≥220 mmHg and/or msDBP ≥120 mmHg
  • History of angioedema, drug-related or otherwise, as reported by the patient
  • Patients unwilling or not able to discontinue safely the use of current antihypertensive medications during the study, as required by the protocol.
  • Patients have significant cardiovascular co-morbidities
  • Patients who previously entered a LCZ696 study and had been randomized or enrolled into the active drug treatment epoch.

Other protocol defined inclusion/exclusion criteria may apply.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: LCZ696 200 mg
All participants were started on LCZ696 200 mg once daily on day 1. Participants who achieved mean sitting diastolic blood pressure (msDBP) of < 100 mmHg and mean sitting systolic blood pressure (msSBP) of < 160 mmHg at week 2 or a msDBP < 90 mmHg and msSBP < 140 mmHg at or after week 4 and for the duration of the study continued at 200 mg LCZ696 once daily.
LCZ696 200 mg tablet once daily
2 tablets of LCZ696 200 mg once daily titrated up from 1 tablet of 200 mg once daily
2 tablets of LCZ696 200 mg once daily titrated up from 1 tablet of 200 mg once daily plus other HTN medications
Experimental: LCZ696 400 mg
All participants were started on LCZ696 200 mg once daily on day 1. For participants who did not achieve mean sitting diastolic blood pressure (msDBP) of < 100 mmHg and mean sitting systolic blood pressure (msSBP) of < 160 mmHg at week 2 or a msDBP < 90 mmHg and msSBP < 140 mmHg at or after week 4, and did not have any signs of safety concerns, the LCZ696 dose was increased to 400 mg once daily.
LCZ696 200 mg tablet once daily
2 tablets of LCZ696 200 mg once daily titrated up from 1 tablet of 200 mg once daily
2 tablets of LCZ696 200 mg once daily titrated up from 1 tablet of 200 mg once daily plus other HTN medications
Experimental: LCZ696 400 mg plus other hypertension (HTN) medications
All participants were started on LCZ696 200 mg once daily on day 1. For participants who received LCZ696 400 mg and did not achieve msDBP < 90 mmHg and msSBP < 140 mmHg at or after week 4 and had no signs of safety concerns, another class of antihypertensive drugs (other than Angiotensin II receptor blockers or Angiotensin Converting Enzyme Inhibitor (ACEi) could be added, or the dose of concomitant antihypertensive drugs could be increased as per the package insert. Participants who received LCZ696 400 mg once daily did not change their dose for the remainder of the study.
LCZ696 200 mg tablet once daily
2 tablets of LCZ696 200 mg once daily titrated up from 1 tablet of 200 mg once daily
2 tablets of LCZ696 200 mg once daily titrated up from 1 tablet of 200 mg once daily plus other HTN medications

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Participants With Adverse Events (AEs), Serious Adverse Events and Deaths
Zeitfenster: Week 8
Adverse events, serious adverse events deaths were monitored from screening to week 8.
Week 8

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change From Baseline in msSBP and msDBP at Week 8
Zeitfenster: Baseline, 8 weeks
Sitting BP measurements were performed at screening through the end of study at every visit. Four separate sitting BP measurements were obtained with a full two-minute interval between measurements. The 4 measurements were summed and averaged, and then the baseline BP value was subtracted from the average value to get the change from baseline value.
Baseline, 8 weeks
Percentage of Participants With Successful Blood Pressure (BP) Control in msSBP/msDBP at End of Study
Zeitfenster: 8 weeks
Successful BP control in patients with severe hypertension at the end of study treatment was defined as follows: msSBP/msDBP< 140/90 mmHg.
8 weeks
Percentage of Participants Achieving Successful msSBP Control at End of Study
Zeitfenster: 8 weeks
Successful msSBP control in patients with severe hypertension at the end of study treatment was defined as msSBP <140 mmHg.
8 weeks
Percentage of Participants Achieving Successful msDBP Control at End of Study
Zeitfenster: 8 weeks
Successful msDBP control in patients with severe hypertension at the end of study treatment was defined as msDBP < 90 mmHg.
8 weeks
Percentage of Participants With SBP Response at End of Study
Zeitfenster: Baseline, 8 weeks
SBP response was defined as <140 mmHg or a reduction ≥ 20 mmHg from baseline.
Baseline, 8 weeks
Percentage of Participants With DBP Response at End of Study
Zeitfenster: Baseline, 8 weeks
DBP response was defined as <90 mmHg or a reduction ≥ 10 mmHg from baseline.
Baseline, 8 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Juli 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Juli 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Juli 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

23. Oktober 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Oktober 2015

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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Klinische Studien zur Severe Hypertension

Klinische Studien zur LCZ696

3
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