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Abuse Potential of Intranasal VYCAVERT Tablets (Hydrocodone Bitartrate/Acetaminophen) in Recreational Opioid Users

2. Oktober 2018 aktualisiert von: Acura Pharmaceuticals Inc.

A Single-center, Randomized, Double-blind, Active- and Placebo Controlled, 5-way Crossover Study Assessing the Abuse Potential of Intranasally Administered VYCAVERT Tablets in Non-dependent Recreational Opioid Users.

To determine the relative abuse potential of VYCAVERT (hydrocodone bitartrate and acetaminophen) compared to GENERIC H/A (hydrocodone bitartrate and acetaminophen) when crushed and administered intranasally to non dependent, recreational opioid users.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

44

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Utah
      • Salt Lake City, Utah, Vereinigte Staaten, 84106
        • Lifetree Clinical Research

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 55 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Healthy male and/or female subjects between the ages of 18 and 55 years, inclusive. Healthy is defined as no clinically relevant abnormalities identified by a detailed medical history, full physical examination, including blood pressure and pulse rate measurement, 12 lead ECG and clinical laboratory tests.
  2. Subject is a recreational opioid user who is NOT dependent on opioids based on Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders Fourth Edition Text Revision (DSM IV TR) criteria. A recreational opioid user is defined as a user of opioids for non medical purposes (i.e., for psychoactive effects) on at least 10 occasions within the last year and at least once in the 12 weeks before the Screening Visit (Visit 1).
  3. Subjects must have experience with intranasal opioid administration, defined as intranasal use on at least 3 occasions within the last year before Screening.
  4. Body Mass Index (BMI) of 17.5 to 30.5 kg/m2; and a total body weight >50 kg (110 lbs).
  5. Subject is able to speak, read, and understand English sufficiently to comprehend the nature of the study and to understand the informed consent form (ICF) and consent process.
  6. An informed consent document signed and dated by the subject.
  7. Subjects who are willing and able to comply with scheduled visits, treatment plan, laboratory tests, and other study procedures.

    -

Exclusion Criteria:

  1. Diagnosis of substance and/or alcohol dependence (excluding caffeine and nicotine), as assessed by the Investigator using the DSM IV TR criteria.
  2. Has participated in, is currently participating in, or is seeking treatment for substance and/or alcohol related disorders (excluding nicotine and caffeine).
  3. Has a positive urine drug screen (UDS) including tetrahydrocannabinol (THC) at Screening (Visit 1). NOTE: Subjects with an opioid positive or THC-positive UDS at Visit 1 may be re tested once on or before Visit 2 (Day 0). If the UDS re test is negative, the subject can proceed to Visit 2. A positive UDS at Visit 2 will exclude the subject from further participation, unless the UDS is THC-positive in which the subject can continue in the study at the discretion of the Investigator.
  4. Has a positive alcohol breath test at Screening. Positive results may be repeated and/or subjects re scheduled at the Investigator's discretion.
  5. Has any condition in which an opioid is contraindicated (e.g., significant respiratory depression, acute or severe bronchial asthma or hypercarbia, suspected of having paralytic ileus).
  6. Evidence or history of clinically significant hematological, renal, endocrine, pulmonary, gastrointestinal, cardiovascular, hepatic, psychiatric, neurologic, or allergic disease (including drug allergies, but excluding untreated, asymptomatic, seasonal allergies at time of dosing).

    -

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Placebo taken first
Placebo powder snorted with all other arms taken crossover therafter
Snorted in both nostrils within 5 minutes; 48 hours washout between doses
Aktiver Komparator: Generic H/A taken first
Generic hydrocodone/APAP 10/325mg pulverized tablet snorted with all other arms taken crossover therafter
Snorted in both nostrils within 5 minutes; 48 hours washout between doses
Aktiver Komparator: Vycavert taken first
Vycavert hydrocodone/APAP 10/325mg pulverized tablet snorted with all other arms taken crossover therafter
Snorted in both nostrils within 5 minutes; 48 hours washout between doses
Aktiver Komparator: Generic H/A plus i taken first
Generic hydrocodone/APAP 10/325mg plus additional inactive ingredients pulverized tablet snorted with all other arms taken crossover therafter
Snorted in both nostrils within 5 minutes; 48 hours washout between doses
Aktiver Komparator: Generic H/A plus p taken first
Generic hydrocodone/APAP 10/325mg plus one placebo pulverized tablet snorted with all other arms taken crossover therafter
Snorted in both nostrils within 5 minutes; 48 hours washout between doses

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Emax - Maximum Drug Liking
Zeitfenster: 8 hours
"Do you dislike or like the drug effect you are feeling now?" The question is scored using a 100-point bipolar visual analog scale (VAS) anchored in the center with "neither like nor dislike" (score of 50), on the left with "Strong Disliking" (score of 0) and on the right with "Strong Liking" (score of 100). Maximum Score. Assessment were made at 0.25, 0.5, 1, 1.5, 2, 3, 4, 5, 6, and 8 hours post-dosing.
8 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Lynne Webster, MD, Lifetree Clinical Research

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Dezember 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Dezember 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. Januar 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. November 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Oktober 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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