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Learning and Performance of Glidescope® Videolaryngoscope Intubation

12. Februar 2013 aktualisiert von: Massimo Lamperti, Fondazione I.R.C.C.S. Istituto Neurologico Carlo Besta

Learning and Performance of Glidescope® Videolaryngoscope Intubation in Anesthesiologists Trained in Direct Laryngoscopy: a "in Vivo" Study

Glidescope laryngoscope was introduced as a novel tool for difficult intubation. Its learning curve was prooved on manikin but not in adult patients.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Glidescope® Videolaryngoscope is an angulated rigid optical device introduced in clinical practice in 2004 to facilitate endotracheal intubation.

Since its introduction potential benefits of this instrument might lie with use in patients with clinical features indicating difficult laryngoscopy or it being used as a rescue method following failed direct laryngoscopy. In a few centers was proposed and used routinely.

The performance of Glidescope® was studied in easy and difficult scenarios, in vivo and on manikins and compared with the reference standard McIntosh direct laryngoscopy. In patients with predicted or simulated difficult intubation, despite glottis visualization was improved with Glidescope®, the introduction of the tube in trachea was difficult the same as with McIntosh laryngoscopy. Training of operators before to entertain the trials varied from 20 to 50 Glidescope successful intubations. In an observational study Aziz et al. demonstrated in the two Institutions involved that the GlideScope® was used more frequently at the Institution were the failure rate was significantly lower. At this , 51 providers performed mean 21.7 GlideScope® intubations while at the other 91 providers performed 9.9 intubations.

These data highlight the important issue of how many Glidescope® intubations a provider should complete to reach a definitive clinical competence in this practice. Until now there is only one study performed on mankin comparing Glidescope® with AirTraq® and McIntosh laryngoscopes in novices . The authors concluded that despite a steep learning curve after 5 intubation difficulties in instrumentation and longer times to intubate persisted with Glidescope® in comparison with the other two devices. Outcome measures were: duration of intubation attempt, modified Cormack grades, dental trauma and difficulty of use.

In vivo both timely insertion of laryngoscope blade and introduction of the tube, no need of help or of external laryngeal displacement should be included to ascertain expertise with this new technology in patients with different grades of difficulty predicted.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

600

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Milan, Italien, 20136
        • Rekrutierung
        • Istituto Neurologico Besta
        • Kontakt:
        • Unterermittler:
          • Alberto Sommariva, MD
      • Milano, Italien, 20136
        • Rekrutierung
        • Istituto Neurologico Besta
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Paolo Cortellazzi, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre bis 85 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

elective neurosurgical patients from a tertiary neurosurgical centre

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • any patient undergoing GA

Exclusion Criteria:

  • patients with predicted difficult intubation undergoing awake intubation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
patients undergoing general anesthesia
every elective patient undergoing general anesthesia for neurosurgical procedures with endotracheal intubation
intubation using Glidescope videolaryngoscope

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
number of attempts with Glidescope laryngoscopy necessary for beeing considered proficient
Zeitfenster: from induction of GA to successful intubation
from Glidescope blade insertion to succefull introduction of the tracheal tube and tube secured in the trachea with ETCO2 confirmation of tracheal ventilation
from induction of GA to successful intubation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Features useful to define a Glidescope intubation successful
Zeitfenster: successfull intubation
the following criteria have to be satisfied: one introduction of the laryngoscope, one introduction of the tube, Cormack-leane 1, no external laryngeal displacement, time to intubation <43 seconds, no need for help of an external operator, no complications
successfull intubation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Paolo Cortellazzi, MD, Fondazione I.R.C.C.S. Istituto Neurologico Carlo Besta

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2012

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2013

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Februar 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Februar 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Februar 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. Februar 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Februar 2013

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • INCCB 2012-02

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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