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Utilization of Genomic Information to Augment Chemotherapy Decision-making for People With Incurable Malignancies

4. Februar 2015 aktualisiert von: British Columbia Cancer Agency
Most systemic therapies are chosen on the basis of large randomized clinical trials; however, tumour heterogeneity means that cancers with similar histological features may have substantially different underlying biological drivers. The investigators propose that applying personal genomic information prospectively obtained in a clinically realistic timeframe to assist in chemotherapy decision-making could result in more effective and efficient cancer treatment. This study will investigate this approach in a cross section of advanced cancers to examine timeliness, deliverability, rate of actionable targets identified, and our ability to expand this approach into a larger clinical trial setting.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

It is clear that carcinogenesis is an immensely complex process and that even within a histologic cancer subtype - such as adenocarcinoma of the lung or breast - there is significant heterogeneity in cancer behaviour and response to therapy. Recognizing genetic mutations that promote disease facilitates targeted treatment; this has been demonstrated in several small subgroups of cancers in which specific genetic mutations or translocations have been successfully treated with targeted chemotherapy agents.

Analyses of individual patients demonstrate unique molecular signatures for every cancer examined. Frequently, multiple different pathways are involved in disease growth and progression and the dominant process varies from person to person and perhaps even within different sites of disease within one person. As well these variations evolve in response to treatment. With many recognized mutations personalized evaluation of the genetic signature encoded in DNA and RNA may enable directed therapy to the appropriate oncologic pathway thereby providing information to help guide chemotherapy choices.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • British Columbia
      • Vancouver, British Columbia, Kanada
        • BC Cancer Agency

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Subjects must have histologically or cytologically confirmed diagnosis of cancer
  2. This cancer must be incurable, as defined by their treating oncologist (generally because of advanced stage).
  3. Subjects must agree to provide archival tissue and agree to undergo a study specific biopsy and blood test for genetic analysis. All subjects would have a biopsy and blood samples at progression if it could be done safely.
  4. ECOG PS 0 or 1.
  5. Age > 18 years of age.
  6. Subject consent must be obtained according to the BCCA requirements.
  7. Subject must be accessible for treatment and follow-up. Subjects must be registered at the BCCA Vancouver site.

Exclusion Criteria:

  1. Unable or unwilling to undergo tumour biopsy(s) and/or blood/skin samples for normal DNA.
  2. Significant medical condition that in the opinion of the treating oncologist renders the subject not suitable for participation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Sequenced patients
Patients enrolled on the study who have successful sequencing of their cancers will be closely monitored for: what chemotherapy agents are next used, what response and toxicity do they have, is there any early sign of response detected on PET-CT, overall did the genomic information change treatment decision-making.
Fresh tumour biopsies and matched normal specimens (blood and surrounding tissue) and when possible archival pretreatment specimens, will undergo in depth DNA and RNA sequencing and analysis on an oncogene panel.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Frequency of actioanble genomic abnormalites detected that modify treatment
Zeitfenster: up to 24 months
What is the frequency of "actionable" results in this varied tumour population ?
up to 24 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
What is the frequency with which these actionable results actually result in a subject receiving a drug(s) related to this test
Zeitfenster: up to 24 months
What is the frequency with which these actionable results actually result in a subject receiving a drug(s) related to this test.
up to 24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Janessa J. Laskin, MD FRCPC, British Columbia Cancer Agency
  • Hauptermittler: Marco Marra, PhD FRSC, Genome Sciences Centre, BC Cancer Agency

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

  • Peixoto RD; Li Y; Pleasance E; Yip S; et al. A case of the utilization of genomic information in the management of metastatic colorectal cancer. J Clin Oncol 30: 2012 (suppl 34; abstr 444)

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Februar 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. März 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. März 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

5. Februar 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Februar 2015

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • BCCA POG 01

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Advanced Incurable Cancers

Klinische Studien zur in depth genomic sequencing

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