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Back to the Future: Bridging the Hospital to Home Continuum After Hip Fracture (B2F)

25. Oktober 2017 aktualisiert von: Dolores Langford, University of British Columbia

A Feasibility Study Investigating Telephone Supported Discharge From Acute Care to the Community After Hip Fracture

The purpose of this study is to determine whether is is feasible and acceptable to deliver a telephone based coaching intervention compared with education alone in community dwelling older adults (age 60 and older) after a fall related hip fracture.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

The investigators propose a randomized controlled trial design to inform the development of a larger scale study to test effectiveness of a clinician supported telephonic self management intervention for older adults after hip fracture. The primary aim is to determine feasibility and acceptability of the intervention, and the secondary aim is to measure statistical trends on quality of life at 4 months after fracture in community dwelling older adults. In parallel, we will conduct a process evaluation to ascertain key features of the intervention via qualitative interviews of participants and health care professionals involved in delivery of the intervention.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

30

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • British Columbia
      • North Vancouver, British Columbia, Kanada, V7L 2L7
        • Lions Gate Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

60 Jahre bis 100 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adults (men and women) over 60 years of age
  • Fall related hip fracture
  • Community dwelling
  • English speaking

Exclusion Criteria:

  • Dementia
  • Medical co-morbidities precluding physical activity (significant heart failure, palliative conditions etc.)
  • Profound hearing loss

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Education Only
  • A 1 hour education session in the acute setting
  • A toolkit with education, exercise and self management instructions for after hip fracture
An educational toolkit will be provided, with materials to self manage at home after hospital discharge following a fall related hip fracture
Experimental: Education + Telephone Follow-up
  • A 1 hour education session in the acute setting
  • A telephone delivered self management program , including a toolkit (education, exercise and self management instructions for after hip fracture), support to take an active role in recovery, including setting and monitoring goals, problem solving mobility barriers, and guidance on the recovery process following a hip fracture.
An educational toolkit will be provided, with materials to self manage at home after hospital discharge following a fall related hip fracture

The participants will receive up to 5 telephone calls of 30-45 minutes each after hospital discharge to provide support and education for the transition from acute to community care. The first call will be made within 48-72 hours of hospital discharge and will have the following elements:

  • Health Status
  • Medication Management
  • Activity/Exercise Prescription and Goal-Setting
  • Falls Prevention
  • Clarification of Appointments
  • Coordination of Post-Discharge Home Services
  • What To Do If a Problem Arises

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Feasibility of study recruitment and retention
Zeitfenster: 1 year
Feasibility will be measured by recruitment rate (30%), and retention rate (<10% attrition)
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Quality of Life EQ5D-5L
Zeitfenster: 4 months
The EQ5D-5L Quality of Life outcome measure is a self reported questionnaire measure, and has been extensively investigated in the hip fracture population, with well established sensitivity, reliability and validity properties.
4 months

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Quality of Life ICECAP-O
Zeitfenster: 4 months
4 months
de Morton Mobility Index (DEMMI)
Zeitfenster: 4 months
The DEMMI is a clinical instrument for measuring mobility in older adults. Interval levels are obtained from 0 (poor mobility) to 100 (excellent mobility)
4 months
Gait (Walking) speed
Zeitfenster: 4 months
Gait speed is a reliable, valid and sensitive measure likened to a vital sign.
4 months
Falls FES-1
Zeitfenster: 4 months
Falls self efficacy questionnaire will be used.
4 months
Pain: Visual Analogue Scale (VAS)
Zeitfenster: 4 months
4 months
Falls self report diary
Zeitfenster: 4 months
Participants will record Falls in a check box format daily
4 months
The Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS)
Zeitfenster: 4 months
The HADS is a 14 item self reported questionnaire designed to assess anxiety and depression
4 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Dolores P Langford, Msc., Vancouver Coastal Health
  • Studienleiter: Maureen C Ashe, PhD, Centre for Hip Health and Mobility

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. August 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. August 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Oktober 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Oktober 2017

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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