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Remifentanil vs Fentanyl During Cardiac Surgery and Chronic Thoracic Pain (REFLECT)

15. Oktober 2016 aktualisiert von: Catherijne Knibbe, St. Antonius Hospital

A Randomised Clinical Trial Evaluating the Effect of Remifentanil vs Fentanyl During Cardiac Surgery on the Incidence of Chronic Thoracic Pain

This study will investigate the influence of intra-operative use of remifentanil versus fentanyl on the percentage of patients with chronic thoracic after cardiac surgery via sternotomy. Secondary quantitative sensory testing is performed to determine thermal and electrical detection and pain threshold and the difference in pain variability scoring. Postoperative pain scores, analgesic use, genetic variances and costs are measured.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

126

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Nieuwegein, Niederlande
        • St. Antonius Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients undergoing cardiac surgery via sternotomy (Coronary artery bypass graft (CABG) and/or valve replacement)
  • Patients admitted to the ICU or PACU in the St. Antonius hospital
  • Patients between 18 and 85 years old
  • Patients weighing between 45 and 140 kg
  • Written informed consent

Exclusion Criteria:

  • Pregnancy/ breastfeeding
  • Language barrier
  • History of drug abuse
  • Neurologic condition such as peripheral neuropathy
  • Known remifentanil, fentanyl, morphine or paracetamol allergy
  • Body Mass Index (BMI) > 35 kg/m2
  • Prior cardiac surgery (re-operations);
  • Patients with chronic pain conditions.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Fentanyl
fentanyl bolus injections on an "as needed" base, next to the fentanyl bolus injections on predetermined times; before incision, at sternotomy, at aorta canulation and at opening of the pericardium.
fentanyl bolus injections on an "as needed" base, NEXT TO the fentanyl bolus injections on predetermined times; before incision, at sternotomy, at aorta canulation and at opening of the pericardium.
Andere Namen:
  • Sublimieren
fentanyl bolus injections on predetermined times; before incision, at sternotomy, at aorta canulation and at opening of the pericardium.
Andere Namen:
  • Sublimieren
Aktiver Komparator: Remifentanil
remifentanil, starting with 0.15 ug/Ideal Body Weight(IBW)(kg)/min, next to fentanyl bolus injections (200-500 ug) on predetermined times; before incision, at sternotomy, at aorta canulation and at opening of the pericardium.
fentanyl bolus injections on an "as needed" base, NEXT TO the fentanyl bolus injections on predetermined times; before incision, at sternotomy, at aorta canulation and at opening of the pericardium.
Andere Namen:
  • Sublimieren
fentanyl bolus injections on predetermined times; before incision, at sternotomy, at aorta canulation and at opening of the pericardium.
Andere Namen:
  • Sublimieren
starting with 0.15 ug/IBW(kg)/min, next to fentanyl bolus injections (200-500 ug) on predetermined times; before incision, at sternotomy, at aorta canulation and at opening of the pericardium.
Andere Namen:
  • Ultiva

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Chronic thoracic pain
Zeitfenster: 1 year
The percentage of patients reporting chronic thoracic pain one year after cardiac surgery.
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Chronic thoracic pain
Zeitfenster: 3 and 6 months
The percentage of patients reporting chronic thoracic pain three months and six months after cardiac surgery
3 and 6 months
Mean Numerical Rating Scale (NRS) score
Zeitfenster: 3, 6 and 12 months
The mean NRS score of patients with chronic thoracic pain three months and six months after cardiac surgery.
3, 6 and 12 months
Quality of life
Zeitfenster: 3, 6 and 12 months
The quality of life (QoL) three months, six months and one year after surgery.
3, 6 and 12 months
Thermal detection and pain thresholds
Zeitfenster: preoperative, 3 days postoperative and 1 year after surgery
The difference in postoperative pain thresholds three days and one year after cardiac surgery compared to the preoperative pain threshold (baseline)
preoperative, 3 days postoperative and 1 year after surgery
Pain variability
Zeitfenster: preoperative, 3 days and 1 year postoperative
Pain variability measured with a paradigm with electrical stimuli in only a part of the participants. The difference in pain variability preoperative, three days postoperative and one year after cardiac surgery.
preoperative, 3 days and 1 year postoperative
Use of analgesics during and after hospitalization
Zeitfenster: 3 days during hospitalization and 3,6,12 months post surgery
The required amounts of analgesics (morphine/paracetamol) during hospital stay; The use of analgesics three months, six months and one year after cardiac surgery, measured with questionnaires;
3 days during hospitalization and 3,6,12 months post surgery
Genetic variances
Zeitfenster: Blood sample at time of surgery
Genetic variances involved in pain sensitivity (e.g. GTP-cyclohydrolase 1 (GCH-1), WDFY4, Zinc Finger gene Family (ZNF), Melanocortin 1 Receptor (MC1R)) and pharmacokinetics and pharmacodynamics of opiates (e.g. glucuronosyl transferase (UGT), Multidrug Resistance-associated Protein (MRP), mu-opioid receptor gene 1 (OPRM1), Catechol-O-methyltransferase (COMT))
Blood sample at time of surgery
Total medical costs and productivity costs during one year, including costs of hospitalization days (ICU and non-ICU) and costs of medications
Zeitfenster: 1 year after surgery
1 year after surgery
Mean pain NRS (Numerical Rating Scale)
Zeitfenster: 3-5 days during hospitalization
Mean NRS score during intensive care unit (ICU) stay and hospitalization.
3-5 days during hospitalization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: CAJ Knibbe, Prof. Dr., St. Antonius Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Januar 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. Januar 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. Oktober 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Oktober 2016

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2016

Mehr Informationen

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