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Video-based Consensus Opinion for Hand and Upper Extremity Problems

20. Dezember 2016 aktualisiert von: David C. Ring, MD, Massachusetts General Hospital
The investigators would like to determine if there is a difference in patient satisfaction among patients who have puzzling pain conditions and receive one evaluation from their treating physician, and those that receive an evaluation from their treating physician and from a group of consulting physicians by video. The investigators expect to enroll 128 patients at Massachusetts General Hospital.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Before visiting a specialist, patients have assumptions regarding diagnosis, etiology, prognosis, and preferred treatment for their condition. Naturally, some of these assumptions may be inaccurate or incomplete or there may be room for debate and disagreement even among specialists. We are looking for ways to make unexpected and indeterminate aspects of an illness less unsettling for patients. When the hand surgeon's advice doesn't ring true, the patient may lose confidence in that provider. Sometimes the interaction can feel disrespectful and even adversarial. We are curious whether patient's satisfaction with diagnosis, surgeon, and treatment plan would improve if they were able to get an opinion from many surgeons at once. One feasible way to do that would be to show an edited and anonymized video to a set of hand surgeons for their opinions on diagnosis and treatment.

Primary study question:

  1. Among patients with initially puzzling pains, there is no difference in satisfaction with diagnosis between patients that receive a video based consensus opinion and those that receive routine care from a single hand surgeon controlling for psychological factors, demographics, and initial and final diagnosis.

    Secondary study questions:

  2. Among patients with initially puzzling pains, there is no difference in pain intensity and disability one month after the initial visit between patient that receive a consensus diagnosis and those that receive routine care from a single surgeon.
  3. There is no variation in diagnosis between observers (Observers are hand surgeons viewing the visit video and consulting on the diagnosis).

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02114
        • Massachusetts General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All patients (>18 years) presenting to Dr. David Ring with painful conditions that are puzzling (A puzzling pain condition is defined as Dr. Ring being puzzled about what is causing the pain. Subject eligibility based on this criterion will be determined by Dr. Ring).
  • English fluency and literacy
  • Able to provide informed consent

Exclusion Criteria:

  • Pregnant Women

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Control
Visits are not videotaped
Experimental: Videoed Patients
Patients will have their visit videotaped.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Likert Scale for Satisfaction
Zeitfenster: At enrollment
At enrollment
Likert Scale for Satisfaction
Zeitfenster: 4-6 weeks
4-6 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Patient Self-Efficacy Questionnaire (PSEQ-2)
Zeitfenster: At enrollment
At enrollment
Patient Self-Efficacy Questionnaire (PSEQ-2)
Zeitfenster: 4-6 weeks
4-6 weeks
Patient Health Questionnaire (PHQ-2)
Zeitfenster: at enrollment
at enrollment
Patient Health Questionnaire (PHQ-2)
Zeitfenster: 4-6 weeks
4-6 weeks
QuickDASH (Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand)
Zeitfenster: At enrollment
At enrollment
QuickDASH (Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand)
Zeitfenster: 4-6 weeks
4-6 weeks
Numerical Rating Scale for Pain
Zeitfenster: at enrollment
at enrollment
Numerical Rating Scale for Pain
Zeitfenster: 4-6 weeks
4-6 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Juli 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Juli 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. Juli 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

22. Dezember 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Dezember 2016

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2014P000132

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