- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02319863
Rapid Ligating the Corresponding Inflow and Outflow Vessels Without Hilus Dissection During Hepatectomy
A Simple Technique of Rapid Ligating the Corresponding Inflow and Outflow Vessels Without Hilus Dissection During Hepatectomy
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The only hope of long-term survival for patients with primary hepatocellular carcinoma (HCC) is surgical resection or liver transplantation, the former of which is more feasible at present. However, postoperative recurrence or metastasis is an ominous feature for this disease. Innovation of the surgical procedure for improving prognosis is under emergency request. This study examines the role of this simple technique on postoperative metastasis and long term survival.
During the past 20 years, more 600 patients with primary HCC were performed hepatectomy with the new hemorrhage control technique, and prospective randomized controlled trial (RCT) was applied. We further applied a mice model ligating the pedicle of the lesion-located hepatic lobe before hepatectomy to imitate the clinic practice, and evaluated the role of the new technique on postoperative metastasis and survival.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Hubei
-
Wuhan, Hubei, China, 430030
- Rekrutierung
- Tongji Hospital
-
Kontakt:
- Xiaoping Chen, M.D.
- Telefonnummer: +86 27 83662851
- E-Mail: chenxp@medmail.com.cn
-
Kontakt:
- Binhao Zhang, M.D.
- Telefonnummer: +86 15802726021
- E-Mail: bhzhang8@gmail.com
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- HCC patients who will perform left- or right- hemihepatectomy.
Exclusion Criteria:
- contraindication for hepatectomy, including gastrointestinal hemorrhage, severe hemorrhagic disorders, explicit acute nonspecific infectious lesion, overt ascites, Child-Pugh Score C,indocyanine green retention rate at 15min (ICGR15)>30%,serum hepatitis B virus (HBV)-DNA>106 copies/ml and serum alanine aminotransferase (ALT)>2×ULN, serum triglycerides>2.0 mmol/L, circulatory shock, stroke, acute myocardial infarction, renal failure, coma of unknown cause;
- pregnancy;
- age of<18y or>65y
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: conventional resection
Perform hepatectomy with conventional method for HCC patients.
|
A Simple Technique of Rapid Ligating the Corresponding Inflow and Outflow Vessels Without Hilus Dissection During Hepatectomy
Andere Namen:
|
|
Experimental: new method
The new technique of rapid ligating the corresponding inflow and outflow vessels without hills dissection before parenchyma transection during hepatectomy.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
recurrence
Zeitfenster: 12 months
|
to examine if there is intrahepatic recurrence
|
12 months
|
|
metastasis
Zeitfenster: 12 months
|
to examine if there is intrahepatic metastasis and metastasis in distant organs
|
12 months
|
|
mortality
Zeitfenster: 1 month
|
intraoperative death, and death in one month after surgery
|
1 month
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Prognosis
Zeitfenster: 5 years
|
to check the 5 years overall survival (OS) and disease free survival (DFS)
|
5 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Ermittler
- Hauptermittler: Xiaoping Chen, M.D., Tongji Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- Chenxp5
- 2012ZX10002016-004 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: The State Key Project on Inflection Disease of China)
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