Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Lamivudine Extending Therapy in Chronic Hepatitis B Patients After 3-year of Oral Antiviral Agents

A Prospective, Open-label, Multicenter Study of Lamivudine Extending Therapy in Chronic Hepatitis B Patients After 3-year of Oral Antiviral Agents

Current treatment guidelines indicate that oral antiviral agents for HBeAg-positive chronic hepatitis B virus infection (CHB) can be stopped if the patient has undergone HBeAg seroconversion with HBV-DNA loss measured at two consecutive occasions at least 6 months apart (primary treatment endpoint). Stopping treatment can be considered if undetectable HBV-DNA has been documented on three separate occasions 6 months apart in HBeAg-negative patients. However, oral antiviral drugs currently approved for the treatment of CHB have relatively limited sustained long-term efficacy and a large proportion of patients will suffer from HBV recurrence after stopping treatment.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The purposes of this study are:

  1. To evaluate the long-term efficacy of Lamivudine extending therapy in CHB patients who received at least 3-year of oral antiviral agents.
  2. To evaluate the long-term outcomes and predictive factors of Lamivudine extending therapy in CHB patients who received at least 3-year of oral antiviral agents.

A prospective, open-label, multicenter study will enroll 500 treatment-naïve CHB patients who received at least 3-year of oral antiviral agents. With their voluntary decision after consultation, 250 patients will receive Lamivudine extending therapy for 5 years and the other 250 patients will receive follow-up and serve as controls. The primary outcome measurement is HBV DNA recurrence, whilst the secondary outcome measurement is liver-related outcomes and associated predictive factors

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

500

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • NRW
      • Kaohsiung, NRW, Taiwan
        • Rekrutierung
        • Hepatobiliary Division, Department of Internal Medicine, Kaohsiung Medical University Hospital
        • Kontakt:
          • Wan-Long Chuang

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Male and female patients >=18 years of age
  2. Negative serum HBV DNA within 3 months prior to entry
  3. ALT <1.5 ULN within 3 months prior to entry
  4. Negative urine or serum pregnancy test (for women of childbearing potential) documented within the 24-hour period prior to the first dose of test drug. Additionally, all fertile males with partners of childbearing age and females of the Lamivudine treatment arm must be using reliable contraception during the study and for 6 months after treatment completion.

Exclusion Criteria:

  1. Women with ongoing pregnancy or breast feeding
  2. Therapy with any systemic anti-neoplastic or immunomodulatory treatment (including supraphysiologic doses of steroids and radiation) *6 months prior to the first dose of study drug
  3. Any investigational drug *6 weeks prior to the first dose of study drug
  4. Co-infection with active hepatitis A, hepatitis C and/or human immunodeficiency virus (HIV)
  5. Patients who have virological evidence of Lamivudine-associated YMDD mutants.
  6. Patients who have clinical evidence of liver cirrhosis or hepatocellular carcinoma.
  7. History or other evidence of a medical condition associated with chronic liver disease other than HCV (e.g., hemochromatosis, autoimmune hepatitis, metabolic liver disease, alcoholic liver disease, toxin exposures)
  8. Signs or symptoms of hepatocellular carcinoma
  9. History or other evidence of bleeding from esophageal varices or other conditions consistent with decompensated liver disease
  10. Neutrophil count <1500 cells/mm3 or platelet count <90,000 cells/mm3 at screening
  11. Serum creatinine level >1.5 times the upper limit of normal at screening
  12. History of severe psychiatric disease, especially depression. Severe psychiatric disease is defined as treatment with an antidepressant medication or a major tranquilizer at therapeutic doses for major depression or psychosis, respectively, for at least 3 months at any previous time or any history of the following: a suicidal attempt, hospitalization for psychiatric disease, or a period of disability due to a psychiatric disease
  13. History of a severe seizure disorder or current anticonvulsant use
  14. History of immunologically mediated disease, chronic pulmonary disease associated with functional limitation, severe cardiac disease, major organ transplantation or other evidence of severe illness, malignancy, or any other conditions which would make the patient, in the opinion of the investigator, unsuitable for the study
  15. Evidence of drug abuse (including excessive alcohol consumption) within one year of study entry
  16. Inability or unwillingness to provide informed consent or abide by the requirements of the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Arm A
250 treatment-naïve CHB patients who received at least 3-year of oral antiviral agents will receive Lamivudine extending therapy for 5 years.
Lamivudine, 100mg/day, per os
Andere Namen:
  • Zeffix
Kein Eingriff: Arm B
250 treatment-naïve CHB patients who received at least 3-year of oral antiviral agents will receive follow-up.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Rate of HBV DNA recurrence
Zeitfenster: up to 12 months
up to 12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Associated predictive factors of HBV DNA recurrence
Zeitfenster: up to 12 months
up to 12 months
Rate of drug resistant mutation
Zeitfenster: up to 12 months
up to 12 months
Rate of clinical relapse in Group B (non-intervention)
Zeitfenster: up to 12 months
clinical relapse means HBV DNA>2000 IU/mL plus ALT > 2 fold upper limit of normal (ULN) in end of entecavir (ETV) normal alanine aminotransferase (ALT) or 2 fold elevation in end of ETV abnormal ALT patients
up to 12 months

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of severe reactivation or death
Zeitfenster: up to 12 months
severe reactivation means alanine aminotransferase (ALT) > 10 fold upper limit of normal plus either total bilirubin > 2 mg/dL or prothrombin time prolong > 3 seconds
up to 12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Wan-Long Chuang, Kaohsiung Medical University Hospital, Internal Medicine

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2011

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Dezember 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Januar 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Januar 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. Januar 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Januar 2015

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Chronische Hepatitis B

Klinische Studien zur Lamivudine

3
Abonnieren