- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02621710
Goal Achievement and Patient Satisfaction in Benign Hysterectomy
27. Oktober 2017 aktualisiert von: Graham Chapman, University Hospitals Cleveland Medical Center
This study evaluates patient goal achievement and satisfaction in benign hysterectomy.
Patient's will state their goals prior to undergoing benign hysterectomy, and will receive a follow-up questionnaire 3 months post-operatively evaluating their perception of goal achievement and overall satisfaction.
Goal achievement and satisfaction will be evaluated for association with surgical indication, surgical approach (minimally invasive vs abdominal surgery), and demographic information.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
57
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ohio
-
Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44106
- University Hospitals
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients undergoing benign hysterectomy for benign indications in a scheduled manner
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patient undergoing hysterectomy for benign indication
- Age 18 or greater
- English speaking
- Access to communication via telephone
Exclusion Criteria:
- Patient undergoing hysterectomy for malignant or pre-malignant condition
- Non-english speaking patient
- Patient without telephone access
- Patient undergoing emergent or unplanned hysterectomy
- Vulnerable populations
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Minimally invasive hysterectomy
Patients undergoing scheduled minimally invasive hysterectomy (vaginal, laparoscopic, robotic) for benign condition
|
|
|
Abdominal hysterectomy
Patients undergoing scheduled abdominal hysterectomy for benign condition
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Goal achievement score of 4 or 5
Zeitfenster: 3 months post-operatively
|
Patients will state their goals prior to surgery, then at the three months post-operatively will rank if their goals were met on a 1-5 likert scale (1=strongly disagree, 2=disagree, 3=neutral, 4=agree, 5=strongly agree).
Goals are considered achieved with a likert score of 4 or 5.
|
3 months post-operatively
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Percent of patient satisfaction
Zeitfenster: 3 months post-operatively
|
At three months post-operatively, patients will state how satisfied they are with their hysterectomy experience, from 0 to 100%.
|
3 months post-operatively
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Sangeeta Mahajan, MD, University Hospitals Cleveland Medical Center
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- ACOG Committee Opinion No. 444: choosing the route of hysterectomy for benign disease. Obstet Gynecol. 2009 Nov;114(5):1156-1158. doi: 10.1097/AOG.0b013e3181c33c72.
- Nieboer TE, Johnson N, Lethaby A, Tavender E, Curr E, Garry R, van Voorst S, Mol BW, Kluivers KB. Surgical approach to hysterectomy for benign gynaecological disease. Cochrane Database Syst Rev. 2009 Jul 8;(3):CD003677. doi: 10.1002/14651858.CD003677.pub4.
- Elkadry EA, Kenton KS, FitzGerald MP, Shott S, Brubaker L. Patient-selected goals: a new perspective on surgical outcome. Am J Obstet Gynecol. 2003 Dec;189(6):1551-7; discussion 1557-8. doi: 10.1016/s0002-9378(03)00932-3.
- Pitter MC, Simmonds C, Seshadri-Kreaden U, Hubert HB. The impact of different surgical modalities for hysterectomy on satisfaction and patient reported outcomes. Interact J Med Res. 2014 Jul 17;3(3):e11. doi: 10.2196/ijmr.3160.
- Pilzek AL, Raker CA, Sung VW. Are patients' personal goals achieved after pelvic reconstructive surgery? Int Urogynecol J. 2014 Mar;25(3):347-50. doi: 10.1007/s00192-013-2222-8. Epub 2013 Sep 18.
- Mamik MM, Rogers RG, Qualls CR, Komesu YM. Goal attainment after treatment in patients with symptomatic pelvic organ prolapse. Am J Obstet Gynecol. 2013 Nov;209(5):488.e1-5. doi: 10.1016/j.ajog.2013.06.011. Epub 2013 Jun 13.
- Hullfish KL, Bovbjerg VE, Gibson J, Steers WD. Patient-centered goals for pelvic floor dysfunction surgery: what is success, and is it achieved? Am J Obstet Gynecol. 2002 Jul;187(1):88-92. doi: 10.1067/mob.2002.124838.
- Mahajan ST, Elkadry EA, Kenton KS, Shott S, Brubaker L. Patient-centered surgical outcomes: the impact of goal achievement and urge incontinence on patient satisfaction one year after surgery. Am J Obstet Gynecol. 2006 Mar;194(3):722-8. doi: 10.1016/j.ajog.2005.08.043.
- Martino MA, Berger EA, McFetridge JT, Shubella J, Gosciniak G, Wejkszner T, Kainz GF, Patriarco J, Thomas MB, Boulay R. A comparison of quality outcome measures in patients having a hysterectomy for benign disease: robotic vs. non-robotic approaches. J Minim Invasive Gynecol. 2014 May-Jun;21(3):389-93. doi: 10.1016/j.jmig.2013.10.008. Epub 2013 Oct 26.
- Warren L, Ladapo JA, Borah BJ, Gunnarsson CL. Open abdominal versus laparoscopic and vaginal hysterectomy: analysis of a large United States payer measuring quality and cost of care. J Minim Invasive Gynecol. 2009 Sep-Oct;16(5):581-8. doi: 10.1016/j.jmig.2009.06.018.
- Wright KN, Jonsdottir GM, Jorgensen S, Shah N, Einarsson JI. Costs and outcomes of abdominal, vaginal, laparoscopic and robotic hysterectomies. JSLS. 2012 Oct-Dec;16(4):519-24. doi: 10.4293/108680812X13462882736736.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
28. November 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Dezember 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. Dezember 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
31. Oktober 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. Oktober 2017
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 053161
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