- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02980861
Laparoscopic Versus Open Gastrectomy With Splenic Hilum Lymph Nodes Dissection
5. Dezember 2016 aktualisiert von: Lin Chen, Chinese PLA General Hospital
Laparoscopic Versus Open Total Gastrectomy With Spleen-preserving Splenic Hilum Lymph Nodes Dissection for Advanced Proximal Gastric Cancer: A Randomized Controlled Trial
Splenic hilum remains challenging during total gastrectomy with D2 lymphadenectomy.The application of minimally invasive surgery for advanced gastric cancer is gaining popularity.
The investigators aim to compare the safety and feasibility of LTG and OTG for advanced proximal gastric cancer.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Total gastrectomy with D2 lymphadenectomy remains the standard surgical therapy for patients with advanced proximal gastric cancer.
Although lymph nodes dissection along with the splenic hilum (No.10) is recommended by the Japanese Gastric Cancer Treatment Guidelines, however, complete removal of the No. 10 is technically challenging due to the tortuous splenic vessels and the high possibility of injury to the parenchyma of the spleen and pancreas.
Recently, the application of minimally invasive surgery for advanced gastric cancer is gaining popularity.
However, laparoscopic total gastrectomy (LTG) with standard D2 lymphadenectomy was still not widely performed, because pancreas- and spleen-preserving splenic hilum lymph node dissection were mainly challenging manipulations for laparoscopic surgeons.
Therefore,the investigators aim to investigate the safety and feasibility of LTG with spleen-preserving splenic hilum lymph node dissection for proximal advanced gastric cancer and compare the early results of this procedure with open total gastrectomy (OTG).
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
200
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Beijing, China, 100853
- Chinese PLA General Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Primary proximal gastric adenocarcinoma confirmed pathologically by endoscopic biopsy;
- cT2-4aN0-3M0 at preoperative evaluation according to American Joint Committee On Cancer (AJCC) Cancer Staging Manual, 7th Edition.
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG): 0 or 1;
- American Society of Anesthesiologists (ASA) score: Ⅰto Ⅲ;
- Written informed consent.
Exclusion Criteria:
- Pregnant or breast-feeding women;
- Severe mental disorder;
- Previous upper abdominal surgery (except laparoscopic cholecystectomy);
- Previous gastrectomy, endoscopic mucosal resection, or endoscopic submucosal dissection;
- Enlarged or bulky regional lymph node diameter larger than 3 cm based on preoperative imaging;
- Other malignant disease within the past 5 years;
- Previous neoadjuvant chemotherapy or radiotherapy;
- Contraindication to general anesthesia (severe cardiac and/or pulmonary disease);
- Emergency surgery due to a complication (bleeding, obstruction, or perforation) caused by gastric cancer.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Laparoscopic total gastrectomy
Participants including in the laparoscopic total gastrectomy (LTG) group will undergo LTG with spleen-preserving splenic hilum lymph nodes dissection.
|
When the participants with advanced proximal gastric cancer are randomized in the laparoscopic totalgastrectomy (LATG) group, they will received LTG with spleen-preserving splenic hilum lymph nodes dissection.
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: Open total gastrectomy
Participants who are included in the open total gastrectomy (OTG) group will OTG with spleen-preserving splenic hilum lymph nodes dissection.
|
When the participants with advanced proximal gastric cancer are randomized in the open total gastrectomy(OTG) group, they will received OTG with spleen-preserving splenic hilum lymph nodes dissection.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Number of group Splenic Hilum (No.10) lymph nodes harvested
Zeitfenster: 7 days
|
7 days
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
3-Jahres-Gesamtüberlebensrate
Zeitfenster: 3 Jahre
|
3 Jahre
|
|
Betriebszeit
Zeitfenster: Intraoperativ
|
Intraoperativ
|
|
Zeitpunkt der Dissektion der Milz-Hilum-Lymphknoten
Zeitfenster: Intraoperativ
|
Intraoperativ
|
|
Anzahl der insgesamt entnommenen Lymphknoten
Zeitfenster: 7 Tage
|
7 Tage
|
|
3-jährige krankheitsfreie Überlebensrate
Zeitfenster: 3 Jahre
|
3 Jahre
|
|
Early complication rate
Zeitfenster: 30 days
|
The early complication rate is defined as the event observed during operation
|
30 days
|
Operative blood loss
Zeitfenster: Intraoperative
|
Intraoperative
|
|
Post-operative recovery course
Zeitfenster: 30 days
|
Time to first ambulation, flatus, liquid diet and duration of hospital stay are used to assess the postoperative recovery course
|
30 days
|
Quality of life
Zeitfenster: 1 year
|
It will be assessed by questionnaire (WHO quality of life-100)
|
1 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Lin Chen, The Chinese PLA General Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Bian S, Xi H, Wu X, Cui J, Ma L, Chen R, Wei B, Chen L. The Role of No. 10 Lymphadenectomy for Advanced Proximal Gastric Cancer Patients Without Metastasis to No. 4sa and No. 4sb Lymph Nodes. J Gastrointest Surg. 2016 Jul;20(7):1295-304. doi: 10.1007/s11605-016-3113-3. Epub 2016 Mar 3.
- Guo X, Peng Z, Lv X, Cui J, Zhang K, Li J, Jin N, Xi H, Wei B, Chen L. Randomized controlled trial comparing short-term outcomes of laparoscopic and open spleen-preserving splenic hilar lymphadenectomy for advanced proximal gastric cancer: An interim report. J Surg Oncol. 2018 Dec;118(8):1264-1270. doi: 10.1002/jso.25262. Epub 2018 Oct 31.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2017
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2019
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. November 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
30. November 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
2. Dezember 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
6. Dezember 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
5. Dezember 2016
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- Z161100000516237
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
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