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Type I Interferon Alfa-2a in Postmastectomy Breast Reconstruction

8. Februar 2022 aktualisiert von: Shicheng Su, Sun Yat-Sen Memorial Hospital of Sun Yat-Sen University

RATIONALE: Implant-based reconstruction have become the most popular choices of reconstruction for women undergoing breast mastectomy. Postoperative complications like infection and tumor recurrence limit its application. Interferons (IFNs) are pleiotropic cytokines that involve in immunoregulatory, anticancer and restricting infection. Especially, type I IFN signaling is reported favourable for the success of conventional chemotherapeutics, radiotherapy and immunotherapy. In addition, type I IFN can regulate the activity of almost all immune cell types (including T cells, macrophages and innate lymphocytes), creating a well-established immune environment to defense infectious and relapsing disease. Implants are rapidly coated with extracellular matrix proteins and immune protein components for the formation of a typical capsule. At the specific time point before implantation, the locally utilized of IFN in intracavity breast is assumed to modify cellular immune responses thus contributing to decreasing infection and tumor recurrence.

PURPOSE: This non-randomized phase I trial aims to explore dose range of IFNα-2a. Adverse events are observed to assess drug safety and human tolerance index.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

21

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Guangdong
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510120
        • Shicheng Su

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Signed the informed consent.
  2. Female aged between 18 and 70 years.
  3. Pathologically diagnosed operable breast cancer.
  4. WHO Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0-1.
  5. Newly diagnosed breast cancer.
  6. The important organ functions meet the following criteria:

    • WBC >=3.0 x 10^9/L; Neutrophilic granulocytes >=1.5×10^9/L; Platelet >=100 x 10^9/L; Hb >=9 g/dL;
    • Total bilirubin no more than 1.5 times the normal upper limit (ULN); AST and ALT no more than 1.5 times ULN; AKP no more than 2.5 times ULN;
    • Serum creatinine no more than 1.5 times ULN or Clearance rate of creatinine >= 60ml/min;
    • Thyroid stimulating hormone (TSH) <= ULN (T3, T4 levels need to be detected simultaneously if abnormalities, the patient can be included if T3, T4 levels is normal);
    • LVEF basement >= 50%.

Exclusion Criteria:

  1. Evidence of distant metastasis.
  2. Any contraindication of nipple-areolar complex (NAC) saving mastectomy (NSM):

    • Intraoperative biopsy revealed carcinoma invasion of NAC.
    • Paget's disease of breast.
    • Tumor distant from NAC less than 1 cm.
  3. Any invasive malignancy diagnosed within previous 5 years (other than successfully treated cervical carcinoma in situ, skin basal cell carcinoma or cutaneous squamous cell carcinoma).
  4. At least 4 months since prior interferon therapy.
  5. At least 3 weeks since prior major surgery requiring general anesthesia.
  6. At least 3 weeks since prior radiotherapy or chemotherapy.
  7. Hypersensitivity to interferon or other components: urticaria, angioedema, bronchial stenosis, anaphylaxis, or Stevens-Johnson syndrome.
  8. Prior organ allograft.
  9. Use of an unlicensed or other investigational drug within 4 weeks.
  10. Any severe comorbidities, inability to give informed consent or unavailability for follow-up, including but not limited to any of the following:

    • Heart failure above NYHA class 2 level; high-risk uncontrollable arrhythmia; unstable angina pectoris; myocardial infarction within 1 intervention.
    • Chronic obstructive pulmonary disease requires treatment.
    • Chronic liver disease (cirrhosis, chronic active hepatitis, etc.).
    • Cerebrovascular accident occurred within 6 months.
    • Severe epilepsy or central nervous system diseases.
    • Hypertension which cannot be well controlled by antihypertensive drugs.
    • Abnormal coagulation, bleeding tendency, or receiving thrombolysis or anticoagulant therapy.
    • Chronic renal insufficiency.
    • Active infection.
    • Psychiatric disability, etc.
  11. Pregnant or lactating women.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimental: Participants with breast cancer enrolled in grou
After mastectomy, it is used in the cavity of breast before conducting implantation.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Dose-limiting toxicity (DLT)
Zeitfenster: 7 days after surgery
Dose-limiting toxicity (DLT), defined as certain grade II toxicity such as nephrotoxicity and cardiotoxicity, grade III non-hematologic toxicity and grade IV hematologic toxicity.
7 days after surgery
Maximal tolerable dose (MTD)
Zeitfenster: 7 days after surgery
Maximal tolerable dose (MTD), defined as a dose level where 2 or more subjects among 6 subjects suffering DLT. If the experiment reached the set maximum dose without any DLT occurring, the maximum dose was defined as MTD.
7 days after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Adverse events (AE)
Zeitfenster: 7 days after surgery
7 days after surgery
Server adverse events (SAE)
Zeitfenster: 7 days after surgery
7 days after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Shicheng Su, M.D.,Ph.D., Sun Yat-Sen Memorial Hospital of Sun Yat-Sen University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

6. August 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

14. Juli 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

14. Juli 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. August 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. August 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. August 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Februar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Februar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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