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Motor Imagery Technique on Lower Limb Function Among Stroke Patients.

12. Januar 2021 aktualisiert von: Riphah International University

Effects of Motor Imagery Technique on Lower Limb Function Among Stroke Patients.

To determine the effects of motor imagery technique on lower limb function among stroke patient.

To determine the effects of motor imagery technique on lower limb spasticity among stroke patients.

To determine the effects of motor imagery technique on gait among stroke patients.

To determine the effects of motor imagery technique on quality of life among stroke patients

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Stroke affected the functional capacities and the state of health thus altered quality of life.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

20

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • KPK
      • Peshawar, KPK, Pakistan, 251900
        • Bibi Zahida Memorial Teaching Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

45 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult without ADHD by Adult ADHD Self-Report Scale score.
  • History of no more than one stroke.
  • Lower limb muscles spasticity with the grade 1+ or 2 on modified Ashworth in scale.
  • Mini-mental status score more than 25.
  • Patients who are less than 6 months post-stroke.
  • Modified Rankin scale score is 4.

Exclusion Criteria:

  • Lesion of frontal, parietal and basal ganglia
  • Excessive spasticity that is score of>3 on modified Ashworth spasticity scale.
  • Any musculoskeletal disorder impeding lower limb function.
  • Participating in any experimental rehabilitation or drug studies.
  • Bed ridden patient.
  • Subjects psychiatric disorder or dementia.
  • Any neglect of space on the affected side, or any other neurological disease or auditory or visual.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Motor imagery technique
Motor Imagery technique Plus Conventional Physical therapy

The patient will sit on chair in a quiet room. The patients will be observing motor performance in video, motor performance video will consist of (1) knee flexion and extension movement, (2) sitting to standing movement, (3) stepping movement, (4) walking, (5) climbing and descending stairs.

Addition to motor imagery, the patients will be provided the passive stretching, ROM exercises, sitting to standing, anteroposterior step, climbing and descending stairs.

Aktiver Komparator: Conventional Physical therapy
passive stretching, ROM exercises, sitting to standing, anteroposterior step, climbing and descending stairs.
It includes passive stretching, ROM exercises, sitting to standing, anteroposterior step, climbing and descending stairs.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Lower Extremity Function scale
Zeitfenster: 8 weeks
It is 20 items questionnaire, measure the lower extremity function scoring from 1 to 4 for each items, in which minimum score is 0 and maximum score of 80 shows the maximum functional status. It has a valid and reliable tool to measure the lower extremity functional status.
8 weeks
Dynamic Gait Index
Zeitfenster: 8 weeks
It assess gait, balance and fall risk, with 24 is the maximum score, in which 19 or less have been related to increase incidence of falls. It has high reliability and validity in the stroke population.
8 weeks
Time Up and Go test
Zeitfenster: 8 weeks
It assess a person's mobility and requires both static and dynamic balance. Score of less than 10 seconds indicate freely mobile,<20 seconds mostly independent, 20-29 seconds variable mobility, >30 seconds Impaired mobility. It is reliable, valid, and easy to administer clinical tool in stroke patients.
8 weeks
Stroke Specific Quality of Life Scale
Zeitfenster: 8 Weeks
It is a self-report questionnaire, measure the quality of life in stroke patients consisting of 49 items in the 12 domains. Scoring from 1 to 5 , in which 1 shows strongly agreement and 5 shows strongly disagreement. It is a reliable and valid tool for measuring the quality of life for stroke patients.
8 Weeks
Modified Ashworth scale
Zeitfenster: 8 Weeks
It measures the spasticity, ranging from 0 means normal tone to 4 shows increased tone to such extent where passive movement is not possible. It has good intra-rater reliability and validity in stroke patients .
8 Weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Mirza Obaid Baig, MSPT(NMR), Riphah International University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

30. August 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

28. November 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. November 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Januar 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Januar 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

13. Januar 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Januar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Januar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Lebensqualität

Klinische Studien zur Motor imagery technique

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