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Patient Experiences Following Urinary Diversion as Part of Surgery for Advanced and Recurrent Rectal Cancer (Pelvex 3)

6. Februar 2021 aktualisiert von: Professor Des Winter, St Vincent's University Hospital, Ireland

Surgical and Patient-entered Experiences Following Urinary Reconstruction After Pelvic Exenteration for Locally Advanced and Recurrent Rectal Cancer

The outcomes of patients who undergo radical surgery for locally advanced and recurrent rectal cancer have improved vastly, but there is a lack of emphasis on the quality-of-life outcomes of these patients. This study will assess the patient experience of having a stoma for urinary diversion as part of surgery for advanced pelvic malignancy. This will be assessed at regular intervals both before and after surgery with the goal of increasing awareness of patient beliefs and concerns with regards to their stomas and to devise interventions that will improve their quality-of-life.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Considerable progress has been made in the management of advanced and recurrent pelvic cancer over the last few decades. However, much emphasis has been placed on surgical and hospital-related outcomes. In recent years, there has been an increased focus on patient quality-of-life following major abdominopelvic surgery. However, there is a lack of updated evidence on how patients manage and perceive their stomas. Managing a stoma is a difficult task for patients and can adversely effect their quality-of-life. This study will investigate specifically the impact of managing a urostomy or ileal conduit. Patients will be contacted via an anonymized, opt-in SMS or email to answer a questionnaire, having previously been provided with a patient information leaflet. This will take approximately 5 minutes to complete and will be carried out just prior to and at 1, 3, 6, 9 and 12 months post-operatively. All of this data will be collated and published as part of a wider investigation in to patient quality-of-life following major abdominal and pelvic surgery. This study will be carried out in 35 countries.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

1200

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Cohort of patients who are undergoing surgery for locally advanced or recurrent rectal cancer and are undergoing a urinary diversion or reconstruction.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histologically-proven advanced rectal cancer
  • Has undergone urinary diversion/reconstruction
  • Aged 18 years or older
  • Able and willing to give written, informed consent
  • Able to access email/internet

Exclusion Criteria:

  • Strong evidence of metastatic or peritoneal disease
  • Palliative exenteration
  • Non-rectal origin of primary tumour
  • Colonic obstruction
  • Inability to answer online questionnaire

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To determine the 30-day complication rate of urinary diversion/reconstruction following pelvic exenteration
Zeitfenster: 2 years
Morbidity of urinary diversion/reconstruction
2 years
To assess the impact of urinary diversion/reconstruction subtypes on quality-of-life
Zeitfenster: Before surgery and at 1, 3, 6, 9 and 12 months respectively
Patient-reported outcomes assessing their quality-of-life
Before surgery and at 1, 3, 6, 9 and 12 months respectively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To assess the longer-term complications associated with urinary diversion/reconstruction
Zeitfenster: 1 month - 12 months
Morbidity of urinary diversion or reconstruction over longer than 1 month but less than 1 year
1 month - 12 months
To measure the rate of reintervention for complications associated with urinary diversion/reconstruction
Zeitfenster: 12 months
Rate of reintervention
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. März 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Januar 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Januar 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. Januar 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Februar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Februar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Beschreibung des IPD-Plans

No individual patient date other than their responses to the questionnaire will be collected or shared.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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