- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04724226
Cryoablation Combined With Camrelizumab and Apatinib in Advanced Hepatocellular Carcinoma (C-couple)
Cryoablation Combined With Camrelizumab and Apatinib
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This is a prospective, single arm, phase 2 study to evaluate the efficacy and safety of cryoablation combined with Camrelizumab and Apatinib (C-couple Therapy) in patients with advanced HCC. Subjects who meet the admission criteria will be treated with Camrelizumab and Apatinib after cryoablation until disease progression, intolerable toxicity, death, withdrawal of the patient or the researchers determined that the drug must be discontinued.
The primary outcome measure is to evaluate the objective response rate (ORR) of C-couple Therapy for advanced HCC (BCLC C-stage). The secondary outcome measures include the duration of response (DOR), disease control rate (DCR), progression-free survival rate (PFSR) in 6- and 12-months, overall survival rate (OSR) in 6- and 12-months, the median progression-free survival time (mPFS) and median overall survival time (mOS) of C-couple Therapy for advanced HCC. This study also aims to assess the safety and adverse reactions of C-couple Therapy for advanced HCC.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
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-
Guangdong
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Guangzhou, Guangdong, China, 510060
- Rekrutierung
- Sun Yat-sen University Cancer Center
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- The patient voluntarily joined the study and signed an informed consent form;
- ≥18 and ≤70 years old, both male and female;
- Clinically diagnosed or pathologically confirmed advanced hepatocellular carcinoma (unresectable or metastatic), at least one measurable focus without local treatment (according to mRECIST requirements, the measurable focus spiral CT scan length ≥ 10 mm or enlargement Short diameter of lymph node ≥15 mm);
- Child-Pugh score ≤ 6 points (Child-Pugh A);
- BCLC staging is stage C; PVTT classification is combined with PVTT (program classification PVTT ≤ 3), and a single lesion in the liver (or multiple lesions with diameter) ≤ 7cm of primary liver cancer.
- Newly diagnosed patients who have not received targeted therapy or immunotherapy in the past;
- Able to swallow pills normally;
- ECOG score: 0~1 (see Annex 1 for ECOG scoring criteria);
- Expected survival period ≥ 12 weeks;
The functions of vital organs meet the following requirements (no blood components, cell growth factors and other corrective treatment drugs are allowed within 14 days before the first administration):
The absolute count of neutrophils≥1.5×109/L; Platelet ≥80×109/L; Hemoglobin ≥90 g/L; Serum albumin ≥28 g/L; Thyroid-stimulating hormone (TSH)≤1×ULN (if abnormal, the levels of FT3 and FT4 should be examined at the same time, if the levels of FT3 and FT4 are normal, they can be included in the group); Bilirubin≤1.5×ULN (within 7 days before the first administration); ALT and AST ≤3×ULN (within 7 days before the first dose); AKP≤ 2.5×ULN; Serum creatinine≤1.5×ULN;
- Non-surgical sterilization or female patients of childbearing age need to use a medically approved contraceptive method (such as intrauterine device, contraceptive or condom) during the study treatment period and within 3 months after the end of the study treatment period; Female patients of childbearing age who undergo surgical sterilization must be negative in serum or urine HCG within 72 hours before enrollment in the study; and must be non-lactating; for male patients whose partners are women of childbearing age, Carelil should be given during the trial and at the last time Use effective methods for contraception within 3 months after the onslumab.
Exclusion Criteria:
- The patient has any active autoimmune disease or a history of autoimmune disease;
- The patient is using immunosuppressive agents or systemic hormone therapy to achieve the purpose of immunosuppression (dose>10mg/day prednisone or other curative hormones), and continues to use it within 2 weeks before enrollment;
- The number of system treatment lines ≥ 2 lines;
- Severe allergic reaction to other monoclonal antibodies;
- Those with a known history of central nervous system metastasis or hepatic encephalopathy;
- Patients whose liver tumor burden is greater than 50% of the total liver volume, or who have received liver transplantation in the past;
- Ascites with clinical symptoms, those who need puncture, drainage, or those who have received ascites drainage within the past 3 months, except those who have only a small amount of ascites on imaging but not accompanied by clinical symptoms;
- Suffer from high blood pressure and cannot be well controlled by antihypertensive drugs (systolic blood pressure ≥140 mmHg or diastolic blood pressure ≥90 mmHg);
- Uncontrolled cardiac clinical symptoms or diseases, such as: NYHA level 2 or higher heart failure, unstable angina pectoris, myocardial infarction occurred within 1 year, clinically significant supraventricular or ventricular arrhythmia requires treatment or intervention , QTc>450ms (male); QTc>470ms (female);
- Abnormal coagulation function (INR>2.0, PT>16s), have bleeding tendency or are receiving thrombolysis or anticoagulation therapy, and allow the preventive use of low-dose aspirin and low molecular heparin;
- Significant clinically significant bleeding symptoms or clear bleeding tendency occurred within 3 months before randomization, such as pertussis/hemoptysis 2.5ml or more, gastrointestinal bleeding, esophageal and gastric varices with bleeding risk, hemorrhagic stomach Ulcer or vasculitis, etc., if the stool occult blood is positive at the baseline, it can be re-examined. If it is still positive after the re-examination, a gastroscopy is required. If the gastroscope shows severe esophageal and gastric varices, it cannot be included in the group (3 before the group) Except those who have undergone gastroscopy within a month or less to exclude such cases);
- Arterial/venous thrombosis events that occurred within 6 months before randomization, such as cerebrovascular accidents (including temporary ischemic attacks, cerebral hemorrhage, cerebral infarction), deep vein thrombosis, and pulmonary embolism;
- Known genetic or acquired bleeding and thrombotic tendency (such as hemophilia patients, coagulation dysfunction, thrombocytopenia, etc.);
- Urine routine test showed urine protein ≥ ++ and confirmed 24-hour urine protein content> 1.0 g;
- Patients who have previously received radiotherapy, chemotherapy, hormone therapy, and surgery, after the completion of the treatment (last medication) and less than 4 weeks before the study medication; molecular targeted therapy (including other oral targeted drugs used in clinical trials) is less than the first study medication <5 drug half-lives, or patients whose adverse events (except alopecia) caused by previous treatment have not recovered to ≤ CTCAE level 1;
- The patient has active infection, fever of unknown origin within 7 days before medication ≥38.5℃, or baseline white blood cell count >15×109/L;
- Patients with congenital or acquired immune deficiencies (such as HIV-infected persons);
- Patients with HBV DNA>2000 IU/ml (or 104 copies/ml), HCV RNA>103 copies/ml, HBsAg+ and anti-HCV antibody positive;
- The patient suffered from other malignant tumors in the past 3 years or at the same time (except for cured skin basal cell carcinoma and cervical carcinoma in situ);
- Patients with bone metastases who received palliative radiotherapy within 4 weeks before participating in the study >5% of the bone marrow area;
- The patient has previously received other anti-PD-1 antibody therapy or other immunotherapy against PD-1/PD-L1, or has previously received apatinib therapy;
- Live vaccine may be vaccinated less than 4 weeks before study medication or may be administered during the study period;
- According to the judgment of the investigator, the patient has other factors that may affect the results of the study or cause the study to be terminated halfway, such as alcoholism, drug abuse, other serious diseases (including mental illness) that require combined treatment, and serious laboratory tests Abnormalities, accompanied by family or social factors, will affect the safety of patients.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: C-couple
Camrelizumab and Apatinib after Cryoablation
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Cryoablation Drug: Camrelizumab and Apatinib Camrelizumab (200mg), iv, Q3W; Apatinib (250mg), po, QD
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Objektive Ansprechrate (ORR) nach RECIST 1.1 und mRECIST
Zeitfenster: Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Fortschreiten der Krankheit, Entwicklung einer nicht akzeptablen Toxizität, Widerruf der Einwilligung oder Beendigung des Sponsors (bis zu 2 Jahre)
|
ORR ist definiert als der Prozentsatz der Teilnehmer mit dem besten Gesamtansprechen (BOR) des vollständigen Ansprechens (CR) oder des partiellen Ansprechens (PR) zum Zeitpunkt des Datenschnitts, wie durch RECIST 1.1 und mRECIST bewertet
|
Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Fortschreiten der Krankheit, Entwicklung einer nicht akzeptablen Toxizität, Widerruf der Einwilligung oder Beendigung des Sponsors (bis zu 2 Jahre)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Seuchenkontrollrate (DCR)
Zeitfenster: Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Fortschreiten der Krankheit, stabilen Krankheit, Entwicklung einer inakzeptablen Toxizität, Widerruf der Einwilligung oder Beendigung des Sponsors (bis zu 2 Jahre)
|
DCR ist definiert als der Prozentsatz der Teilnehmer, die zum Zeitpunkt des Datenschnitts gemäß RECIST 1.1 und mRECIST das beste Gesamtansprechen (BOR) des vollständigen Ansprechens (CR) oder partiellen Ansprechens (PR) oder der stabilen Erkrankung (SD) aufweisen.
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Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Fortschreiten der Krankheit, stabilen Krankheit, Entwicklung einer inakzeptablen Toxizität, Widerruf der Einwilligung oder Beendigung des Sponsors (bis zu 2 Jahre)
|
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Dauer des Ansprechens (DOR) nach RECIST 1.1 und mRECIST
Zeitfenster: Von der ersten Dokumentation von CR oder PR bis zum ersten Datum der Dokumentation von Krankheitsprogression oder Tod, je nachdem, was zuerst eintritt (bis zu 2 Jahre)
|
DOR ist definiert als die Zeit von der ersten Dokumentation von CR oder PR bis zum Datum der ersten Dokumentation von Krankheitsprogression oder Tod (je nachdem, was zuerst eintritt), wie von RECIST 1.1 und mRECIST bewertet
|
Von der ersten Dokumentation von CR oder PR bis zum ersten Datum der Dokumentation von Krankheitsprogression oder Tod, je nachdem, was zuerst eintritt (bis zu 2 Jahre)
|
|
Progressionsfreie Überlebensrate (PFSR) nach RECIST 1.1 und mRECIST
Zeitfenster: Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Datum der ersten Dokumentation der Krankheitsprogression oder des Todes, je nachdem, was zuerst eintritt (bis zu 2 Jahre)
|
PFSR in 6 und 12 Monaten
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Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Datum der ersten Dokumentation der Krankheitsprogression oder des Todes, je nachdem, was zuerst eintritt (bis zu 2 Jahre)
|
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Gesamtüberlebensrate (OSR)
Zeitfenster: Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Datum der ersten Dokumentation des Todes jeglicher Ursache, je nachdem, was zuerst eintritt (bis zu 2 Jahre)
|
OSR in 6 und 12 Monaten
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Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Datum der ersten Dokumentation des Todes jeglicher Ursache, je nachdem, was zuerst eintritt (bis zu 2 Jahre)
|
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Progressionsfreie Überlebenszeit (mPFS)
Zeitfenster: Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Datum der ersten Dokumentation des Krankheitsverlaufs (bis zu 2 Jahre)
|
Die progressionsfreie Überlebenszeit (mPFS) ist definiert als die Zeit vom Datum der ersten Studiendosis bis zum Datum der ersten Dokumentation der Krankheitsprogression gemäß RECIST 1.1 und mRECIST.
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Vom Datum der ersten Dosis des Studienmedikaments bis zum Datum der ersten Dokumentation des Krankheitsverlaufs (bis zu 2 Jahre)
|
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Mediane Gesamtüberlebenszeit (mOS)
Zeitfenster: Vom Beginn der Behandlungsphase bis zum Tod jeglicher Ursache (bis zu 2 Jahre)
|
Das OS wird vom Beginn der Behandlungsphase (Datum der ersten Studiendosis) bis zum Tod jeglicher Ursache gemessen.
Teilnehmer, die für die Nachverfolgung verloren gegangen sind, und die Teilnehmer, die zum Zeitpunkt des Datenschnitts noch am Leben sind, werden an dem Datum zensiert, an dem der Teilnehmer zuletzt als lebend bekannt war, oder am Stichtag, je nachdem, was früher eintritt.
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Vom Beginn der Behandlungsphase bis zum Tod jeglicher Ursache (bis zu 2 Jahre)
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Behandlungsbedingte Nebenwirkungen
Zeitfenster: Vom Beginn der Behandlungsphase bis zum Tod jeglicher Ursache (bis zu 2 Jahre)
|
Anzahl der Teilnehmer mit behandlungsbedingten unerwünschten Ereignissen gemäß CTCAE v4.0.
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Vom Beginn der Behandlungsphase bis zum Tod jeglicher Ursache (bis zu 2 Jahre)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Adenokarzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Leberkrankheiten
- Lebertumoren
- Karzinom
- Karzinom, hepatozellulär
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Proteinkinase-Inhibitoren
- Apatinib
Andere Studien-ID-Nummern
- C-couple
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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