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Modified Sternal Precautions Versus Conventional Sternal Precautions in Physical Function After Sternotomy

31. Mai 2022 aktualisiert von: Riphah International University

Effectiveness of Modified Sternal Precautions Versus Conventional Sternal Precautions in Improving Physical Function After Sternotomy

This research study Effectiveness of modified sternal precautions versus conventional sternal precautions in improving physical function after sternotomy .After recruitment of the subjects, the intervention group will receive modified sternal precaution while the control group will receive conventional sternal precautions and they will be assess for their physical activity, kinesiophobia, quality of life and post sternotomy pain.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This study will address the scarcity of research and the variations in recommendations regarding sternal precautions and restrictions of upper limb movement in cardiac patients and will help to evaluate the effect of modified sternal precautions on patients' pain and functional activity. As physical therapists are the ones who have maximum exposure to practice and teaching of sternal precautions, therefore this study will help to formulate the guidelines regarding the use of upper limb during cardiac rehabilitation exercises and making standards for sternal precautions and its management following cardiac surgery.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • KPK
      • Peshawar, KPK, Pakistan, 25000
        • Rehman Medical Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Open heart surgery patients (CABG and Valve surgeries)

Exclusion Criteria:

  • Unstable vitals
  • Patient needing maximum assistance
  • Decline consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Modified sternal precautions
Interventional group (Modified sternal precautions)

Use pain and discomfort to guide the safe use of the arms Avoid pushing or pulling with one arm Use both arms close to the body during lifting Use of arms is possible, but keep them close to the body Avoid stretching one or both arms backwards at the same time Use a cushion or perform sternal preservation technique (crossing the arms in a 'self-hugging 'posture) when coughing.

When transferring, roll onto the side, ease the legs over the edge of the bed and carefully use the arms to sit up from a lying position

Aktiver Komparator: Conventional sternal precautions
Control group (Conventional sternal precautions)
Avoid pushing or pulling through the arms Avoid one-arm (unilateral) activity Limit the elevation of the arms to 90 degrees Avoid lifting objects heavier than 2 kg Use a cushion or perform sternal preservation technique (crossing the arms in a 'self-hugging' posture) when coughing Limit the use of the arms when transferring from sitting to standing and getting out of bed Avoid placing the arms behind the back

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Short physical performance battery
Zeitfenster: 4 Week
SPBB is a commonly used tool in clinical setting for measuring the physical performance of patients. It is known for its feasibility and shorter time to conduct. It has been used in different studies for reporting outcome measure post cardiac surgery. This outcome measure is also selected due to its high validity and reliability. The reliability of the test is 0.87. It is divided into three subtests: balance, a short walk at normal pace and lastly standing up from a chair five times repeatedly. These subsets exemplify core tasks being important for independent living.
4 Week
Functional difficulties questionnaire
Zeitfenster: 4 week
Functional difficulties questionnaire is a functional outcome measures that specially focuses on the thoracic region and upper limb movements in people following cardiac surgery. The validity of the questionnaire is 0.971 while its reliability is 0.918. The questionnaire is divided into 13 questions which consists of functional tasks, causing difficulty following cardiac surgery. Participants are required to mark on an unmarked 10cm VAS the level of difficulty they experienced when completing each of the included tasks, based on the previous time they experience.
4 week
Tampa scale of Kinesiophobia (TSK-II)
Zeitfenster: 4 week
It is a broadly used tool to measure pain related fear beliefs regarding movement and re-injury. The validly of the questionnaire range between 0.74 to 0.87 and its reliability is 0.747. It is a self-reported questionnaire. It includes 11 questions scale on likert scale ranging from 1 to 4 where 1 means strongly disagree while 4 means strongly agree. The total score ranges between 11 to 44. Higher score indicate high level of kinesiopobhia. A reduction of points equal or more than 3 points accounting for about 10% is considered as relevant change.
4 week
Mcgill pain questionnaire - short form version 2 (SF-MPQ-2)
Zeitfenster: 4 Week
It is one of the most widely used questionnaire for the measurement of pain. Its benefit is that it provides valuable information on the sensory, affective and evaluative dimensions of pain experience by an individual. It has a capability of discriminating among different types of pain problems. It has become one of the most commonly used tests for the measurement of pain following cardiac surgery via sternotomy. The reliability of the questionnaire ranges from 0.75 to 0.83.
4 Week

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Health survey (SF-36)
Zeitfenster: 4 week
This questionnaire provides overall measure of quality of recovery of patient according to the patient's perspective. It is a reliable and valid tool used mainly in clinical practices to measure health related quality of life following cardiac surgery. The reliability of scale is 0.65 to 0.96. This tool consists of eight domains comprising of physical functioning, role physical functioning, role emotional functioning, mental health, vitality, social functioning, bodily pain and general health. Responses are recorded on a five-point Likert scale and then transformed onto a 100-point scale. Score higher than 50 shows better health state and less pain experienced
4 week

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

19. September 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

28. März 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. März 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Februar 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Februar 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. Februar 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. Juni 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Mai 2022

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • REC00707 Huma Balqias

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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