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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04868071
Effects of Low-Speed and High-Speed Resistance Training Programs on Frailty Status (RTF)
27. April 2021 aktualisiert von: Hélio José Coelho Júnior, University of Campinas, Brazil
Effects of Low-Speed and High-Speed Resistance Training Programs on Frailty Status, Physical Performance, Cognitive Function, and Blood Pressure in Prefrail and Frail Older Adults
The present study refers to a three-arm randomized controlled trial that investigated the effects of two types of RT on frailty status, physical performance, cognitive function, and blood pressure of prefrail and frail older adults.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
122
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
SP
-
Poá, SP, Brasilien
- Cantinho do Idoso Senior Center
-
Poá, SP, Brasilien
- Mãe Maria Nursing Home
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
60 Jahre bis 99 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- a) aged 60 years or over; b) were prefrail or frail according to Fried's criteria; c) performed the sit-to-stand test alone, with a mobility aid, or researcher's help; d) possessed sufficient physical and cognitive abilities to perform exercise sessions; and e) had a physician authorization to participate.
Exclusion Criteria:
- Exclusion criteria included having participated in a structured physical exercise training program in the past six months, prescription of hormone replacement therapy and/or psychotropic drugs, and any unstable cardiovascular event (e.g., myocardial infarction) or complication in the past 6 months.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: High-Speed Resistance Training
Participants performed exercises 8 times (sets) with 3-5 repetitions at 70%-75% of the maximal strength.
|
Exercise interventions were carried out over a total of 16 weeks in the mornings (08:00 am-12:00 am) under the supervision of at least two fitness instructors.
Participants performed four exercises for lower limbs (Figure 9): 1st) squat on the chair, 2nd) seated unilateral hip flexion, 3rd) seated unilateral knee extension, and 4th) bilateral calf raise with 12-15 submaximal repetitions avoiding fatigue (i.e., inability to complete a repetition in a full range of motion).
The number of sets was increased linearly during the first month, such that one set was performed in the 1st week, two sets in the 2nd week, 3 sets in the 3rd week, and 4 sets in the 4th week.
Subsequently, participants performed the main exercise period.
After a brief warm-up, participants performed the same exercises that were performed during the familiarization period using an adjustable weight vest and ankle weights (DOMYOS®, Shangai, China).
Andere Namen:
|
Experimental: Low-Speed Resistance Training
Participants performed exercises 4 times (sets) with 8-10 repetitions at 70%-75% of the maximal strength.
|
Exercise interventions were carried out over a total of 16 weeks in the mornings (08:00 am-12:00 am) under the supervision of at least two fitness instructors.
Participants performed four exercises for lower limbs (Figure 9): 1st) squat on the chair, 2nd) seated unilateral hip flexion, 3rd) seated unilateral knee extension, and 4th) bilateral calf raise with 12-15 submaximal repetitions avoiding fatigue (i.e., inability to complete a repetition in a full range of motion).
The number of sets was increased linearly during the first month, such that one set was performed in the 1st week, two sets in the 2nd week, 3 sets in the 3rd week, and 4 sets in the 4th week.
Subsequently, participants performed the main exercise period.
After a brief warm-up, participants performed the same exercises that were performed during the familiarization period using an adjustable weight vest and ankle weights (DOMYOS®, Shangai, China).
Andere Namen:
|
Kein Eingriff: Control Group
No activities
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Frailty Status
Zeitfenster: 16 weeks
|
Frailty status will be assessed using the Fried Frailty Phenotype Scale published in 2001.
|
16 weeks
|
Physical Performance
Zeitfenster: 16 weeks
|
Physical Performance will be assessed using the sit-to-stand test.
|
16 weeks
|
Cognitive Function
Zeitfenster: 16 weeks
|
Cognition will be assessed using the Mini Mental State Examination
|
16 weeks
|
Blood Pressure
Zeitfenster: 16 weeks
|
16 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Oktober 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
29. August 2019
Studienabschluss (Tatsächlich)
29. August 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. April 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
27. April 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
30. April 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
30. April 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. April 2021
Zuletzt verifiziert
1. April 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 20021919.7.0000.5404
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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