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Effectiveness and Safety of Artemether + Lumefantrine and Dihydroartemisinin + Piperaquine for Treating Malaria

7. April 2022 aktualisiert von: Bandim Health Project

Effectiveness and Safety of Artemether + Lumefantrine and Dihydroartemisinin + Piperaquine for the Treatment of Uncomplicated Malaria in Guinea-Bissau

Objective: to measure the effectiveness and safety of (artemether-lumefantrine) AL and (dihydroartemisinin-piperaquine) DP in patients (> 6 months) suffering from uncomplicated P. falciparum malaria.

Patients coming to Bandim Health Center will, if accepting, be randomised to study-arm. Medication will be provided and first dose given. Patients will be followed-up on day 7, 14, 28, and 42 with clinical evaluation, malaria film and filter-paper blood-sample for polumerase chain reaction (PCR) on re-appearing parasites. On day 21 and 35 a telephone-interview will be performed.

Primary out-come: adequate clinical and parasitological response rate on day 42. Secondary out-comes: safety, re-infection vs recrudescence, and haemoglobin on day 42.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

To objective of the study:

  1. To measure the efficacy and safety of AL and DP in children for treating uncomplicated P. falciparum malaria.
  2. To determine the capacity of each drug combination to protect against re-infection.
  3. To differentiate recrudescence from re-infections using PCR based methods
  4. To determine haemoglobin values on days 0 and 42
  5. To determine genetic polymorphisms in P. falciparum causing reparasitaemia. Study design This will be an open label, randomized, non inferiority trial conducted at the Bandim Health Centre, Guinea-Bissau. Patients with uncomplicated malaria who meet study inclusion criteria will be enrolled, randomised to treatment with either AL or DP. Medication will be provided and first dose given at the health centre.

Efficacy and safety evaluation Treatment outcomes will be early treatment failure, late clinical failure, late parasitological failure or adequate clinical and parasitological response as defined by the WHO. All will be asked routinely about previous symptoms and about symptoms that have emerged since the previous follow up visit. All adverse events will be recorded in the case record forms.

100µL of blood will be collected on Whatman 3MM filter-paper using a capillary tube on day 0, 7, 14, 28,and 42 and whenever re-parasitaemia is detected. Filter-papers will be dried and then placed inside separate sealed plastic bags.

In order to differentiate recrudescence from a re-infection genotyping using sequential analysis of pf-glurp, pfmsp1 and pfmsp2 will be done. Drug concentrations will be assessed on the week prior to re-parasitaemia. Haemoglobin concentration will be determined on day 0, 3 and 42 using a haemocueTM.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

474

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Bissau Codex
      • Bissau, Bissau Codex, Guinea-Bissau
        • Bandim Health Centre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

6 Monate und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Mono-infection with P. falciparum detected by microscopy.
  • Parasitemia of 1.000-200.000/µl asexual forms.
  • Axillary temperature ≥37.5 ˚C or a history of fever within 24 hours.
  • Ability to swallow oral medication.
  • Ability and willingness to comply with the study protocol for the duration of the study and to comply with the study visit schedule.
  • Informed consent

Exclusion Criteria:

  • Signs or symptoms of severe malaria
  • Presence of general danger signs in children under 5
  • Presence of severe malnutrition.
  • Any evidence of chronic disease or acute infection other than malaria.
  • Regular medication which may interfere with antimalarial pharmacokinetics.
  • History of hypersensitivity reactions or contraindications to AL, DP or quinine.
  • Domicile outside the study area.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: dihydroartemisinin-piperaquine

First dose will be given supervised. The rest will be provided and the parents should take it at home.

Dihydroartemisinin-piperaquine dosing as recommended by manufacturer

Dihydroartemisinin-piperaquine is given as recommended by manufacturer and compared to the Artemether-lumefantrine group.
Andere Namen:
  • Eurartesim
Aktiver Komparator: artemether-lumefantrine

First dose will be given supervised. The rest will be provided and the patients should take it at home.

Artemether-lumefantrine dosing as recommended by manufacturer

Artemether-Lumefantrine is given as recommended by manufacturer
Andere Namen:
  • Coartem

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Adequate clinical and parasitological response rate at day 42
Zeitfenster: Day 42
Cumulative percentages of children having successful treatment on day 42.
Day 42

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
re-infection vs recrudescence
Zeitfenster: Day 42
Cumulative re-infection and recrudescence rates
Day 42
Haemoglobin level
Zeitfenster: Day 42
Haemoglobin measured on day 42
Day 42

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. August 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. August 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Mai 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. Mai 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. April 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. April 2022

Zuletzt verifiziert

1. April 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Malaria

Klinische Studien zur Dihydroartemisinin-piperaquine 160 mg/20 mg Oral Tablet

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