- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04909476
Tracheal Intubation in COVID-19 Patients
1. Juni 2021 aktualisiert von: Silvia De Rosa, St. Bortolo Hospital
Airways Management in COVID-19 Related Respiratory Failure: a Prospective Observational Multi-center Study
The Emergency Endotracheal intubation of a patient who is COVID-19 positive is a high-risk procedure and an additional challenge to an intensivist due to barrier enclosures that have been developed to reduce the risk of COVID-19 transmission to healthcare providers during intubation.
Although the incidence of difficult airways is commonly higher in critically ill patients, the evidence of severe hypoxemia without sign of respiratory distress could complicate the scenario.This silent hypoxia often leads to a delayed recognition of the severity of respiratory failure and to a late intubation which is often characterized by a high risk of complications related to the actual airways' management, hemodynamic and cardiac.
It has been shown that non-survivors had worse blood gas analyzes than survivors, both before and after intubation.
Few studies have reported the implications and adverse events of performing endotracheal intubation for critically ill COVID-19 patients admitted to intensive care units (ICUs).
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
143
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Silvia De Rosa, MD
- Telefonnummer: +393933098583
- E-Mail: silvia.derosa@aulss8.veneto.it
Studienorte
-
-
Lombardia
-
Pavia, Lombardia, Italien, 27100
- Rekrutierung
- San Matteo Hospital
-
Kontakt:
- Silvia Mongodi, MD
- Telefonnummer: +393491217156
- E-Mail: S.Mongodi@smatteo.pv.it
-
-
Veneto
-
Vicenza, Veneto, Italien, 36100
- Rekrutierung
- San Bortolo Hospital
-
Kontakt:
- Silvia De Rosa, MD
- Telefonnummer: +39 3933098583
- E-Mail: silvia.derosa@aulss8.veneto.it
-
Hauptermittler:
- Silvia De Rosa, MD
-
Hauptermittler:
- Lucia Cattin, MD
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Critically ill patient above 18 year old, admitted in the Intensive Care
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Critically ill patient above 18 year old, admitted in the Intensive Care of San Bortolo Hospital, Vicenza, and San Matteo Hospital, Pavia;
- positive specimen for SARS-COV2 PCR;
- tracheal intubation for respiratory distress related to SARS COV2 pneumonia
Exclusion Criteria:
- negative specimen for SARS-COV2 PCR
- out of hospital intubation
- intubation during cardiac arrest
- intubation in the contest of general anesthesia for surgery
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Severe COVID pneumonia with ET
Severe COVID 19 pneumonia undergoing endotracheal intubation
|
Airways management in COVID 19 patients pneumonia
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Major adverse peri-intubation events
Zeitfenster: intubation procedure, an expected average 30 minutes
|
The incidence of major adverse peri-intubation events defined as least one events:
|
intubation procedure, an expected average 30 minutes
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of minor complications in the intubation process in patients admitted in the intensive care
Zeitfenster: 28 days
|
This study will analyze the prevalence of minor complications related to intubation technique in the the Critical Unit.
This information will be useful in order to determinate the risk factors associated.
|
28 days
|
|
Correlation between videolaryngoscope use and incidence of complication compared to the conventional laryngoscopy
Zeitfenster: 28 days
|
Although the video laryngoscope is useful to perform difficult airways management, the benefits associated to its employment is still controversial compared to the conventional laringoscope.
|
28 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Lucia Cattin, MD, SBortolo Hospital
- Hauptermittler: Silvia De Rosa, MD, SBortolo Hospital
- Hauptermittler: Silvia Mongodi, MD, SMatteo Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Goh KJ, Choong MC, Cheong EH, Kalimuddin S, Duu Wen S, Phua GC, Chan KS, Haja Mohideen S. Rapid Progression to Acute Respiratory Distress Syndrome: Review of Current Understanding of Critical Illness from Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Infection. Ann Acad Med Singap. 2020 Mar 16;49(3):108-118.
- Yao W, Wang T, Jiang B, Gao F, Wang L, Zheng H, Xiao W, Yao S, Mei W, Chen X, Luo A, Sun L, Cook T, Behringer E, Huitink JM, Wong DT, Lane-Fall M, McNarry AF, McGuire B, Higgs A, Shah A, Patel A, Zuo M, Ma W, Xue Z, Zhang LM, Li W, Wang Y, Hagberg C, O'Sullivan EP, Fleisher LA, Wei H; collaborators. Emergency tracheal intubation in 202 patients with COVID-19 in Wuhan, China: lessons learnt and international expert recommendations. Br J Anaesth. 2020 Jul;125(1):e28-e37. doi: 10.1016/j.bja.2020.03.026. Epub 2020 Apr 10.
- Carrillo A, Gonzalez-Diaz G, Ferrer M, Martinez-Quintana ME, Lopez-Martinez A, Llamas N, Alcazar M, Torres A. Non-invasive ventilation in community-acquired pneumonia and severe acute respiratory failure. Intensive Care Med. 2012 Mar;38(3):458-66. doi: 10.1007/s00134-012-2475-6. Epub 2012 Feb 9.
- Martin LD, Mhyre JM, Shanks AM, Tremper KK, Kheterpal S. 3,423 emergency tracheal intubations at a university hospital: airway outcomes and complications. Anesthesiology. 2011 Jan;114(1):42-8. doi: 10.1097/ALN.0b013e318201c415.
- Huang HB, Peng JM, Weng L, Liu GY, Du B. High-flow oxygen therapy in immunocompromised patients with acute respiratory failure: A review and meta-analysis. J Crit Care. 2018 Feb;43:300-305. doi: 10.1016/j.jcrc.2017.09.176. Epub 2017 Sep 22.
- Cattin L, Ferrari F, Mongodi S, Pariani E, Bettini G, Daverio F, Donadello K, Polati E, Mojoli F, Danzi V, De Rosa S. Airways management in SARS-COV-2 acute respiratory failure: A prospective observational multi-center study. Med Intensiva (Engl Ed). 2022 Aug 8:S2173-5727(22)00206-5. doi: 10.1016/j.medine.2022.08.005. Online ahead of print.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
17. November 2020
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
20. Mai 2021
Studienabschluss (Voraussichtlich)
10. Juni 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
28. Mai 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. Mai 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
1. Juni 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
4. Juni 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Juni 2021
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 125/20
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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