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Comparison of the Oblique-axis and Long-axis Approaches for Axillary Vein Catheterization Under Ultrasound Guidance

18. Juli 2021 aktualisiert von: Guowei Tu

Comparison of the Oblique-axis and Long-axis Approaches for Axillary Vein Catheterization Under Ultrasound Guidance in Cardiac Surgery Patients Susceptible to Bleeding: a Randomized Controlled Trial

Ultrasound-guided axillary vein catheterization can be performed via the oblique-axis and long-axis approaches of the axillary vein. The aim of our study is to compare the first puncture success rate and safety between the two approaches of ultrasound-guided axillary vein catheterization in cardiac surgical patients with high bleeding risk

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

For patients after cardiac surgery, antiplatelet drugs or anticoagulants are usually used for preventing thrombosis. Use of those drugs is associated with increased risk of bleeding. Any invasive procedures may put those patients at additional risk of bleeding. Ultrasound (US) has become widely accepted to guide safe and accurate central venous catheterization. Ultrasound-guided axillary vein catheterization can be performed via the oblique-axis and long-axis approaches of the axillary vein. The aim of our study is to compare the first puncture success rate and safety between the two approaches of ultrasound-guided axillary vein catheterization in cardiac surgical patients with high bleeding risk

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

194

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Cardiac surgical patients in Cardiac Surgery Intensive Care Unit
  • Axillary vein catheterization is needed according to the clinical practice

Exclusion Criteria:

  • the proximal and/or distal axillary vein was not clearly visualized or potentially unavailable for catheterization;
  • did not receive or had not received oral antiplatelet drugs and/or anticoagulants for less than 3 days;
  • already had presence of subclavian or axillary vein catheter;
  • required an emergency axillary vein catheterization;
  • had fracture of the ipsilateral clavicle or anterior proximal ribs;
  • had subclavian and/or axillary vein thrombosis;
  • had local infection of the puncture area.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Oblique-axis approach group
The first two attempts via the oblique-axis approach will be performed . If the first two attempts failed, the subsequent attempts of venipuncture were performed using the long-axis approach.
The first two attempts via the oblique-axis approach will be performed . If the first two attempts failed, the subsequent attempts of venipuncture were performed using the long-axis approach.
Aktiver Komparator: Long-axis approach group
The first two attempts via the long-axis approach will be performed . If the first two attempts failed, the subsequent attempts of venipuncture were performed using the oblique-axis approach.
The first two attempts via the long-axis approach will be performed . If the first two attempts failed, the subsequent attempts of venipuncture were performed using the oblique-axis approach.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
First puncture success rate
Zeitfenster: approximately 3-5 minutes
Central venous catheter established upon first punction attempt
approximately 3-5 minutes

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Zeit bis zur erfolgreichen Kanülierung
Zeitfenster: innerhalb von 1 Stunde
die Zeit von der Hautpunktion bis zum Abschluss der Kanüleneinführung
innerhalb von 1 Stunde
Zugriffszeit
Zeitfenster: innerhalb von 1 Stunde
Definiert als die Zeit zwischen dem Eindringen in die Haut und dem Ansaugen von venösem Blut in die Spritze
innerhalb von 1 Stunde
die Anzahl der Versuche
Zeitfenster: innerhalb von 1 Stunde
die Anzahl der Versuche bis zur erfolgreichen Kanülierung
innerhalb von 1 Stunde
approach success rate
Zeitfenster: within 1 hours
the number of successful cannulation within the first two attempts
within 1 hours
strategy success rate
Zeitfenster: within 1 hours
defined as the number of successful cannulation in targeted axillary vein within four attempts (the first two attempts using the randomized approach, third and fourth attempts using the non-randomized approach)
within 1 hours
Complications rate
Zeitfenster: 1 day
Complications included arterial puncture, pneumothorax, haemothorax, nerve injuries, hematoma, catheter misplacement
1 day

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienleiter: Zhe Luo, Professor, Fudan University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

6. Juli 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Juli 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juli 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. Juli 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. Juli 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Juli 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • B2021-018R

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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