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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05193253
Long-term Outcomes of Ablation, Liver Resection, and Liver Transplant as First-line Treatment for Solitary HCC of 3 cm or Less
14. Januar 2022 aktualisiert von: University Health Network, Toronto
Long-term Outcomes of Ablation, Liver Resection, and Liver Transplant as First-line Treatment for Solitary HCC of 3 cm or Less Using an Intention-to-treat Analysis: a Retrospective Cohort Study
Curative-intent therapies for hepatocellular carcinoma (HCC) include radiofrequency ablation (RFA), liver resection (LR), and liver transplantation (LT).
Controversy exists in treatment selection for early-stage tumors.
We sought to evaluate the oncologic outcomes of patients who received either RFA, LR, or LT as first-line treatment for solitary HCC ≤ 3cm in an intention-to-treat analysis.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
119
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Adult (≥18 years) patients with solitary HCC ≤ 3cm who underwent either RFA, LR, or were listed for an LT between Feb-2000, and Nov-2018.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Adult (≥18 years) patients
- Solitary HCC ≤ 3cm
- Receipt of either radiofrequency ablation, liver resection, or listing for a liver transplant
- Treatment received between Feb-2000 and Nov-2018
Exclusion Criteria:
- Pathology other than hepatocellular carcinoma (HCC)
- Receipt of prior treatment (i.e., not treatment naive)
- Not eligible for all of the three treatments (ablation, liver resection, or liver transplant listing)
- Platelet count <100,000 before treatment
- Alpha-1 fetoprotein (AFP) level > 1000 before treatment
- Age > 70 years
- Child-Pugh score C
- Esophageal varices grade greater than 2
- Model for End-stage Liver Disease (MELD) score before treatment exceeding 15
- Presence of ascites pretreatment
- Presence of encephalopathy pretreatment
- Spleen size greater than 12 cm
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Solitary HCC <= 3 cm
Treatment-naive patients with HCC <= 3 cm
|
Treatment-naive patients with solitary HCC <= 3 cm who received ablation as the first-line treatment
Treatment-naive patients with solitary HCC <= 3 cm who underwent liver resection as the first-line treatment
Treatment-naive patients with solitary HCC <= 3 cm who were listed for liver transplantation as the first-line treatment
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Intention-to-treat (ITT) overall survival
Zeitfenster: Overall (median length of follow up of entire cohort 6.6 years)
|
ITT was evaluated from the first treatment modality that was selected for curative intent.
In the case of RFA and LR this was recorded as the time of the treatment.
In the case of LT, the intention-to-treat was recorded at the time of listing for transplantation.
The ITT analysis thus accounted for patients who were placed on the waitlist but dropped out.
|
Overall (median length of follow up of entire cohort 6.6 years)
|
|
Disease-free survival (DFS).
Zeitfenster: Overall (median length of follow up of entire cohort 6.6 years)
|
DFS was defined as the time after treatment during which the patient was alive and free of disease.
For DFS, patients were censored at recurrence, death, or loss to follow up.
|
Overall (median length of follow up of entire cohort 6.6 years)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Februar 2000
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
30. November 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
21. Dezember 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
31. Dezember 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
31. Dezember 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
14. Januar 2022
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
18. Januar 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
14. Januar 2022
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 16-5285.6
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Beschreibung des IPD-Plans
The data that support the findings of this study are unsuitable to post given that they contain potentially identifiable patient information.
Moreover, the research ethics board at the University Health Network has only approved data to be stored and analyzed by the members of the institutional study team to minimize any breach of patient confidentiality.
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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